Pasak seksologų, lytiniai santykiai ir jų metu patiriamas orgazmas – labai naudingi sveikatai ir bendrai emocinei būsenai. Tačiau tiems, kuriems rūpi dvasingumas, įdomu, ar iš tiesų orgazmas tik aukščiausio fiziologinio pasitenkinimo akimirka? O gal tai transcendentinė patirtis, padedanti priartėti prie Dievo?

 

orgazmas

Orgazmo fiziologija

 

Nors orgazmas, ypač patiriamas dailiosios lyties atstovių, yra vis dar gana paslaptingas reiškinys net mokslininkams, jie jau išsiaiškino, kad mylintis, susijaudinimui stiprėjant, moterų lytiniuose organuose esantys nervai siunčia malonumo signalus smegenims. Kyla stiprus noras numalšinti vis didėjančią seksualinę įtampą. Susidarius aukščiausiai lytinei įtampai ir įvyksta orgazmas, t. y. patiriamas malonus lytinis atsipalaidavimas. Jo metu lytinių organų srityje vyksta ritmiški raumenų susitraukimai, taip pat pakyla kraujospūdis, padažnėja kvėpavimas, beveik padvigubėja pulsas. Patiriant orgazmą jaučiama euforija, kurią dažniausiai lydi aimanos. Vyrų orgazmas sutampa su ejakuliacija. Fiziologiškai orgazmas yra skirtas reprodukcijai užtikrinti. Vyro orgazmo metu sėkla suleidžiama į moters makštį. Gražiosios lyties atstovės orgazmas padeda sėklai patekti į gimdos kaklelį, kur spermatozoidams yra palankesnės sąlygos išlikti. Olandų mokslininkai išsiaiškino, kad pasiekus kulminaciją vienos smegenų sritys stipriai įsiaudrina, o kitų veikla visiškai sustoja. Sumažėja smegenų sričių, kurios kontroliuoja nerimą ir baimę, veikla. Taip pat tų, kurios atsakingos už elgesio valdymą. Dėl šios priežasties žmonės orgazmo metu jaučiasi užvaldyti jausmų ir praradę savo kūno bei minčių kontrolę. Po orgazmo praėjus minutei smegenų pagumburio liauka išskiria hormono oksitocino, kuris skatina dosnumą ir pasitikėjimą, taip pat nuotaiką gerinančio endorfino.

 

Ką teigia religijos?

 

Žmonių požiūris į intymius santykius didžiąja dalimi yra nulemtas tėvų auklėjimo, religijos ir kultūros, kurioje jie užaugo. Įdomu tai, kad vieni dvasingi asmenys orgazmą laiko gyvulišku kūno geidulių patenkinimu, o kitiems jis kone susiliejimo su Aukščiausiuoju akimirka.

 

Krikščionys ilgai nesutarė, kaip vertinti kūniškų geidulių tenkinimą. II a. pradžioje dalis jų – asketai gnostikai – pasmerkė seksą, o libertinai gnostikai jį pradėjo garbinti. Galiausiai Bažnyčios oficiali pozicija sekso klausimais tapo tokia: smerkiamos nesantuokinės geidulingos aistros, akcentuojamos lytinių santykių dauginimosi funkcijos, tačiau gyvybės sukūrimo procesas laikomas šventu. Šiuolaikiniai teologijai jau pradeda pripažinti, kad orgazmas veikiausiai yra skirtas ne vien dauginimuisi užtikrinti. Jis taip pat nėra tik fizinis malonumas. Teologine prasme orgazmas kartais aiškinamas kaip Dievo dovana žmonėms, kurios prasmė – visiškas tėvų kūnų ir sielų susitelkimas į pačią svarbiausią žmogaus pradėjimo akimirką. Vyro ir moters patiriamą ekstazę galima suprasti ir kaip visišką atsidavimą Viešpačiui. Tačiau, pasak teologų, siekti orgazmo vien dėl fizinio malonumo yra nuodėmė. Taip pat blogai vaikus pradėti „pliku“ fiziniu aktu, be įsipareigojimų, jausmų ir dvasingumo. Esą šie vaikai jau gimsta dvasiškai sužaloti ir jiems augant būna labai sunku atrasti savo vietą pasaulyje bei tapti dvasingiems. Visgi, pasak teologų, tam, kad gimtų dvasiškai sveikas kūdikis, moteris neprivalo jo pradėjimo metu jausti orgazmo. Vyro orgazmas yra būtina sąlyga norint pastoti, o moterų – ne. Esą svarbiau nei orgazmas yra tėvų atsidavimas Dievui. Tai, kad moterys geba patirti seksualinę ekstazę, nors ji nėra būtina norint pastoti, yra ypatinga Dievo dovana.

 

O indų kultūroje seksualiniai santykiai nuo seno vertinami kitaip nei Vakaruose. Jie yra sudvasinti, o orgazmas laikomas didžiule vertybe ir džiaugsmu. Elitinių kastų atstovai senovės Indijoje studijavo indų meilės biblija vadinamą „Kamasūtrą“, kurioje siūlomos net 64 intymių santykių pozos. Joje daug mokoma apie tai, kaip suteikti malonumą moterims. Siūloma naudoti muziką, žvakes, minkštas pagalvėles, kvapus, gėles, bučinius. „Kamasūtroje“ galima rasti net 10 būdų, kaip įkišti varpą į makštį, 4 būdus lytiškai pasitenkinti, 9 erotinio draskymosi ir 8 kandžiojimosi būdus. Joje taip pat mokoma porų suderinamumo pagal lytinių organų dydį ir formą bei šiuo aspektu skirtingoms poroms siūlomos optimalios sueities pozos. Viena „Kamasūtros“ taisyklių skelbia, kad vyras tarp lytinių aktų turėtų daryti bent 1 val. trukmės pertrauką. Indai pateisina seksualinį susilaikymą dvasingumo tikslais, tačiau pastebi, kad asmenys, nesiekiantys dvasinio nušvitimo, bet susilaikantys nuo sekso, patiria stresą ir rizikuoja susirgti įvairiomis širdies bei nervų ligomis.

 

Dar vienas indų meilės meno šaltinis – ezoterinė tantros tradicija. Tantrinio sekso esmė – neeikvoti vyriškos lytinės energijos, t. y. siekti kuo ilgiau pratęsti sekso teikiamus malonumus, nepatiriant orgazmo. Svarbiausia užduotis vyrui – išmokti valdyti savo orgazmą, o moteriai – jį pasiekti. Tantrinis seksas moko į lytinius santykius žvelgti kaip į dvasingumo apraišką. Intymūs santykiai suvokiami kaip bendravimas, apsikeitimas energijomis, jausmais, gebėjimas atsipalaiduoti, prisitaikyti prie partnerio bioritmų, pažinti jo seksualinius poreikius. Moters orgazmas laikomas aukštesnės kokybės dvasinga patirtimi nei vyro. Esą moterų sąmonė jautresnė, jos intuityviai elgiasi teisingiau nei vyrai. Moteriškoji energija – natūrali, o vyriškoji – labiau manipuliatyvi, protinė. Mokslininkai taip pat patvirtina moteriško orgazmo pranašumus. Juk moters orgazmas trunka kur kas ilgiau negu vyro. Be to, dailiosios lyties atstovės per vieną meilės aktą gali patirti daugybę orgazmų. Vyro energija, išsiliejus sėklai, sumažėja, o moterys per kiekvieną orgazmą įgyja vis daugiau jėgų.

 

Orgazmo magija

 

  • Orgazmas – galinga fizinę ir emocinę energijas išlaisvinanti patirtis. Seksualinė magija bando šias energijas panaudoti. Esą jei seksu užsiimantys asmenys koncentruojasi į vieną tikslą ir kulminacijos metu leidžia vizualizacijai apie jį užlieti sąmonę, sutelkta seksualinė energija padeda tą tikslą įgyvendinti.
  • Tikima, kad orgazmo energija padeda įkrauti ir tam tikrus ritualinius daiktus, įrankius. Tarkime, Taro kortų malką. Moteriai pasiekiant orgazmą arba keletą jų paeiliui, vyro užduotis – nukreipti energiją į pasirinktą daiktą, kad jis pasikrautų efektyviam darbui.
  • Tantros propaguotojai seksualinį susiliejimą prilygina dieviškajai aukai, o moteriškus lytinius organus laiko ugnimi, kur siūloma auka. Tikslas – seksualinio akto metu pasiekti ekstazę neišliejant sėklos. Tokiam seksualiniam aktui tenka ilgai ruoštis, propaguoti kelių mėnesių susilaikymą, atlikti įvairių ritualų (šokti, medituoti ir pan.). Sekso metu moterys turi sutraukinėti makšties raumenis, kad išvengtų orgazmo.
  • Teigiama, kad nežemišką orgazmą abi lytys gali patirti sapnuodamos.Mokslininkai šio fenomeno iki galo dar neištyrė. Seksualinės magijos specialistai pataria šį reiškinį išnaudoti toms moterims, kurios mylėdamosi nepasiekia orgazmo.
  • Tačiau ne visos miegant patiriamos seksualinės patirtys yra geros. Nuo viduramžių tikima, kad miegančias moteris gali išprievartauti demonai inkubai. Prievartaujamoji neva būna pusiau miego, pusiau būdravimo būsenos, ją ištinka visiškas kūno paralyžius, tačiau tokios sueities metu patiriamas aukščiausio lygio malonumas. Didžiausia bėda, kad moteris gali pastoti ir pagimdyti demoną, burtininką, raganą arba magą…

 

Transcendentiniai potyriai…

 

Ekstazinių išgyvenimų tyrėjai mano, kad dvasinė ir seksualinė ekstazės yra susijusios. Jų manymu, dvasinė ekstazė visada turi erotinį atspalvį, o tam tikrais atvejais orgazmas yra transcendentinis potyris. Pasak specialistų, mylintis transcendentinius potyrius dažniau patiria tos poros, kurios laikosi nuostatos, kad sueitis yra ypatinga dvasinė patirtis, o ne vien atsipalaidavimo būdas ar gyvuliškų poreikių tenkinimas. Medituojantys asmenys taip pat dažniau patiria sudvasintą orgazmą. Mokslininkai jau įrodė tai, apie ką dvasiniai mokytojai kalba daug metų – kad orgazmas ir meditacija yra panašios dvasinės patirtys, nes jas sieja gebėjimas išjausti akimirką bei jai atsiduoti. Pasak transcendentinių potyrių specialistų, tokie potyriai dažniausiai ištinka pirmąkart besimylinčią porą atsitiktinių lytinių santykių metu arba ilgai kartu esančius sutuoktinius. Įdomu tai, kad mažiausia tikimybė patirti transcendentinį orgazmą – neseniai kartu esančioms poroms. Aiškinama, kad pirmajame santykių etape partneriai labai stengiasi vienas kitam patikti ir neužtektinai koncentruojasi į seksualinius potyrius.

 

Įdomu

 

  • Izraelio mokslininkai nustatė, kad reguliariai patiriamas orgazmas mažina riziką susirgti širdies ligomis, taip pat saugo nuo infarkto, krūties vėžio ir depresijos.
  • Orgazmas, kaip ir čiaudulys, – nevaldomas procesas, todėl prasidėjusio orgazmo neįmanoma sustabdyti. Vidutiniškai jis trunka tik apie 20 sekundžių.
  • Masturbuojantis orgazmas pasiekiamas greičiau. Pačios save tenkinančios moterys orgazmą pasiekia vidutiniškai per 4 min., kai mylintis su partneriu prireikia maždaug 10–20 minučių.
  • Dalis moterų taip pat geba ejakuliuoti. Šia patirtimi gali pasigirti iki 40 % dailiosios lyties atstovių. Gebančios ejakuliuoti moterys teigia, kad toks orgazmas būna ypač stiprus.
  • Prancūzų seksologai išsiaiškino, kad moterys, kurios nuolat patiria orgazmą, šypsosi 2,5 karto dažniau nei kitos.
  • 10–15 %gražiosios lyties atstovių niekada nepatiria orgazmo.
  • Daugkartinį orgazmą geba patirti apie 17 % moterų!
  • Tyrimai rodo, kad apie 5 % jų patiria orgazmą sportuodamos.

 

Specialistės komentaras

Tarologė Lina Balsė

 

Fiziologinė orgazmo reikšmė daugiau ar mažiau aiški. Apie teigiamą psichologinį poveikį taip pat daug rašoma. O kokia yra dvasinė orgazmo prasmė?

 

 

Reikėtų prisiminti, kad mes visi kilę iš vieno šaltinio – vienybės būsenos. Esu įsitikinusi, kad sielos atsiskiria, pasirenka individualizaciją ir pažinimą turėdamos tam tikslą. Tačiau visgi išėjimas iš vienybės būsenos yra stipriai traumuojantis. Tad giliai viduje visi turime vienybės, susiliejimo troškimą ir ilgesį. Intymus ryšys yra būdas fiziniame lygmenyje pajusti tą tapimą kažkuo daugiau nei vien aš. Orgazmo metu pasiekiamas ne tik fizinis susiliejimas, bet ir energetinis bei dvasinis. Ne veltui kalbama apie telegoniją – karmos ir kitų informacinių lygmenų apsikeitimą su seksualiniais partneriais. Susijungę iki tokio gilaus lygmens ir vėl atsiskyrę, seksualiniai partneriai išsaugo dalelę vienas kito. Vaikų atėjimas taip pat yra ne vien fizinis reiškinys. Sueities metu sukuriamas energetinis sūkurys, kuris įtraukia sielą į šį egzistencijos lygmenį. Priklausomai nuo partnerių vibracijos, sąmoningumo ir dvasingumo lygmens, būsenos, kurios metu pradedamas vaikas, pritraukiama siela iš žemesniųjų arba aukštesniųjų pasaulių. Moteris pastoti, žinoma, gali ir nepatirdama orgazmo. Bet pastarasis, kaip labai stipri energijos iškrova, yra tarsi švyturio spindulys, kuris pakviečia sielą ateiti…