Sveikų ir sočių pietų paslaptis tiems, kuriems svarbu sumažinti cholesterolio lygį kraujyje – liesa mėsa ir nedidelės porcijos. Nežinote, kas yra nedidelė porcija? Viena mėsos porcija – maždaug kortų kaladės dydžio. Prie mėsos patiekalų nepamirškite trijų skirtingų spalvų daržovių, virtų garuose.

 

Kepta vištiena

 

Kepta vištiena be odos yra labai nekaloringa mėsa, kuri nekelia cholesterolio lygio kraujyje. Joje taip pat yra gyvybiškai svarbių medžiagų: baltymų, niacino (vitamino B3) ir seleno.

 

  • 4 vištienos krūtinėlės be odos
  • Svogūnas
  • 4 čiobrelių šakelės
  • 30 ml alyvuogių aliejaus
  • Druskos, maltų, juodųjų pipirų pagal skonį

Gaminimas

 

Kepimo indą iškloti folija ir tolygiai paskleisti smulkiai supjaustytą nedidelį svogūną. Ant viršaus sudėti vištienos krūtinėles, čiobrelius. Pašlakstyti alyvuogių aliejumi. Jei reikia, įdėti druskos ir pipirų. Kepti orkaitėje, įkaitintoje iki 180 laipsnių 30 – 40 minučių, kol gražiai apskrus ir išsiskirs skaidrios sultys. Patiekti su žalumynais.

 

Keptos bulvės

 

Rapsų aliejus kepdamas mažiau rūksta nei alyvuogių aliejus ir turi omega 3 rūgščių. Naudingieji riebalai padeda sumažinti maisto glikemijos indeksą, todėl mažina cukraus ir cholesterolio kiekį kraujyje.

 

  • 900 g bulvių
  • 30 ml rapsų aliejaus
  • Druskos pagal skonį

Gaminimas

 

Bulves nuplauti, nuskusti ir stambiai supjaustyti. Virti 10 minučių pasūdytame vandenyje. Paskui sudėti į kepimo skardą su įkaitintu aliejumi. Kai viena pusė apskrus, apversti. Kepti apie 30 minučių.

 

Daržovės

 

Daržovėse esančios tirpios skaidulos mažina cholesterolį. Vitaminai, mineralai ir augalinės cheminės medžiagos apsaugo arterijas nuo žalingo poveikio ir stabilizuoja cholesterolį. Nekaloringos daržovės suteikia ilgai trunkantį sotumo jausmą ir padeda mesti svorį. Svorio kontrolė taip pat padeda sumažinti cholesterolio lygį. Tam, kad organizmas gautų visų reikalingų mikroelementų, galima paruošti trijų skirtingų spalvų daržovių (pavyzdžiui, morkų, žirnelių, žiedinių kopūstų arba raudonųjų kopūstų) garnyrą.