Įskilęs priekinis stiklas – viena dažniausių, bet nemaloniausių vairavimo realybių. Užtenka akmenuko iš po sunkvežimio ratų ir jau reikia keitimo. Jei turite KASKO draudimą – ši problema gali būti išspręsta greitai ir be didelių išlaidų. Tačiau tik tuo atveju, jei žinote, kaip viskas veikia. Apie procesą kalbamės su ilgametę patirtį turinčiu automobilių stiklų keitimo specialistu Pauliumi.

 
Stiklo keitimas su KASKO draudimu – kaip viskas vyksta_

Iliustracija – pexels.com

Ar KASKO tikrai apmoka stiklo keitimą? Taip, bet yra niuansų

 

Taip, praktiškai visos KASKO draudimo sutartys apima stiklo keitimą ar remontą – jei žala atsirado ne dėl vairuotojo kaltės, o dėl objektyvių aplinkybių“, – aiškina Paulius. Jis taip pat primena, prieš važiuodami į servisą – visada patikrinkite, ar sutartyje nenumatyta savarankiška atsakomybė, dar vadinama franšize. Kai kuriais atvejais klientas gali būti paprašytas padengti, pavyzdžiui, 30, 70 ar 100 eurų sumą.

 

Pirmas žingsnis – fotoaparatas, ne servisas

 

Jei pastebėjote įskilimą ar išdužusį stiklą – pirmiausia jį nufotografuokite. Nuotraukos padės greičiau deklaruoti žalą. Tuomet susisiekite su savo draudimo bendrove: telefonu, el. paštu ar programėle. Kai kurios leidžia pačiam pasirinkti servisą, kitos – siunčia tiesiai pas partnerius.

 

Daugeliu atvejų klientas gali atvykti tiesiai pas mus ir viską už jį sutvarkome. Jam reikia tik… automobilio“, – šypsosi Paulius.

 

Kiek kainuoja? Daugeliu atvejų – nieko

 

Jei netaikoma franšizė, o darbas atliekamas sertifikuotame servise – dauguma klientų už stiklą nemoka nė cento. Tačiau jei pageidaujate originalaus stiklo su papildomomis funkcijomis – gali tekti šiek tiek primokėti.

 

Maždaug 8 iš 10 vairuotojų atsisveikina su įskilusiu stiklu visiškai nemokamai. Likę du dažniausiai nori kažko specifinio – šildomo, su projekcija ar OEM logotipu“, – sako Paulius.

 

Ar reikia skambinti policijai? Tik tam tikrais atvejais

 

Draudimo ekspertai ir stiklų meistrai sutaria – policijos pažyma reikalinga tik tada, kai stiklas buvo pažeistas sąmoningai (pvz., vandalizmo atveju) arba įvykus eismo įvykiui. Jei priekinis stiklas įskilo dėl akmens – policijos kviesti nereikia.

 

Kuo mažiau biurokratijos – tuo greičiau žmogus grįžta į kelią“, – tikina Paulius.

 

Stiklo keitimas – trumpas reikalas, jei viskas suplanuota

 

Pats automobilio stiklo keitimas trunka apie 2–4 valandas. Ilgiau užtrunka, jei stiklas nestandartinis arba reikalaujantis papildomo kalibravimo. Pasitaiko atvejų, kai tam tikrų modelių stiklai turi būti užsakomi iš užsienio, tuomet procesas gali užsitęsti iki savaitės.

 

Yra klientų, kurie atvažiuoja ryte ir tą pačią dieną išvažiuoja. Bet jei tai, tarkim, elektromobilis su visa ADAS sistema, ten jau viskas kitaip“, – sako specialistas.

 

Taisyti ar keisti? Sprendimą lemia centimetrai

 

Jei įskilimas mažas ir toli nuo matymo zonos, galima apsieiti be keitimo – užtenka remonto specialia derva. Tai greitesnis ir pigesnis sprendimas, kurį kai kurios KASKO sutartys net rekomenduoja. „Remontas geriau nei keitimas, jei viskas dar šviežia. Bet jei paliksite savaitę – skilimas padidės, užsiterš purvu bei dulkėmis, o tada jau teks keisti visą stiklą“, – įspėja Paulius.

 

Modernūs automobiliai reikalauja modernių sprendimų

 

Keičiant stiklą automobiliams su pagalbinėmis vairavimo sistemomis – būtina atlikti ADAS kalibravimą – specialų derinimą, kad kameros ir jutikliai veiktų tiksliai. „Tai ne prabanga, o saugumo garantas. Kamera turi matyti kelią taip, kaip numatė gamintojas – net ir per naują stiklą“, – pabrėžia Paulius.

 

Maža žala gali tapti didele problema – nepalikite įskilimo likimo valiai

 

Stiklo keitimas su KASKO – paprasta procedūra, jei žinai, ką daryti. Užtenka žalos nuotraukos, kreipimosi į draudimą ar tiesiai į servisą, o toliau – viskas vyksta automatiškai. Pasak Pauliaus, svarbiausia – nelaukti: „Vienas mažas įskilimas šiandien atrodo kaip smulkmena, o po savaitės – jau per visą stiklą. Jei turi KASKO – naudok jį iškart“.