Makiažo tendencijos pagal Gritę Maruškevičiūtę: mokomės iš prancūzių!
2022-03-31 10:51Turi praeiti nemažai laiko, kad aplinkiniams nereikėtų nieko įrodinėti. Tai puikiai žino verslininkė, „SLA Paris Lietuva“ įkūrėja ir 2010 metais „Mis Lietuva“ titulą laimėjusi Gritė Maruškevičiūtė – Tamošiūnė.
Profesionalaus makiažo specialistė dalijasi pavasario bei vasaros sezono makiažo tendencijomis ir džiaugiasi, kad pastaruosius penkerius metus veidui naudojamų produktų sąrašas tik trumpėja. Svarbiausia – sveika oda, švytėjimas ir natūralūs bruožai, paryškinti švelnaus makiažo.
Prieš daugiau nei septynerius metus įkurta „SLA Paris Lietuva“ – viena iš didžiausios Baltijos šalyse grožio industrijos parodos „Pelenė“ partnerių. Balandžio 8 – 10 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ organizuojama paroda suburs grožio srities profesionalus. „Sušvytėk pavasarį“ – tokiu grožio tendencijas atitinkančiu šūkiu šiais metais bus pasitinkami lankytojai.
Esate karūna apdovanota moteris. Kuo įpareigoja grožio titulas?
Ryte nepabundu galvodama, kad tą titulą turiu. Iki šio klausimo ilgą laiką buvau pamiršusi, kad jis egzistuoja. Kai, būdama studentė, laimėjau konkursą, man buvo vos dvidešimt vieneri metai. Iš aplinkos tarsi sulaukiau lengvo įpareigojimo – visur ir visada būti geros nuotaikos, nepriekaištingai atrodyti, apgalvoti kiekvieną tariamą žodį bei tuo įrodyti, kad grožio konkursuose dalyvaujančios merginos gali ir puikiai mokytis, ir dirbti, ir užsiimti visuomenine veikla.
Iš Prancūzijos parsivežusi ir pradėjusi vystyti „SLA Paris“ prekės ženklą jaučiau, kad daugelis šį žingsnį mato kaip trumpalaikę užgaidą, kuri greitai išblės – juk buvau labai jauna. Kai darbai įsisuko, o rezultatai pradėjo kalbėti už save, patikros ir išankstinis žmonių nusistatymas baigėsi. O aš džiaugiuosi, kad per beveik aštuonerius įmonės gyvavimo metus užmezgiau kokybišką ir šiltą ryšį su grožio srities specialistais ir įmonėmis, dirbančiomis Lietuvoje jau ilgus metus.
Ar esate susidūrusi su neigiamu žmonių požiūriu tik dėl to, kad esate graži?
Manau, kad tai jau seniai praėjo ir tikiu, jog žmonės vieni kitus priima daug žmogiškiau, atsižvelgdami į visumą – pagal emocijas, kuriomis vieni kitus pasitinkame, pagal tai, kaip bendraujame, dirbame vieni su kitais. Jaučiu, kad mūsų visuomenėje yra daugiau empatijos ir grožio nestatome į pirmą vietą.
„SLA Paris Lietuva“ turite jau beveik aštuonerius metus. Koks yra tas grožio verslas?
Kaip ir bet kuris kitas verslas, jis reikalauja daug jėgų ir įdirbio. Anksčiau manyta, kad verslo įkūrėjai tik įsteigia įmonę ir gali atsipūsti, o visus einamuosius darbus atlieka paskirta komanda. Bet tiesa visai kita – jeigu pradedi nuo nulio, tai pradžioje visus darbus atlieki pats, turi rūpintis įmonės augimu. Turint daug atsakomybių ir nuoširdžiai stengiantis dėl geriausio rezultato galima perdegti. Man taip buvo prieš keturis metus, kai dirbdavau beveik septynias dienas per savaitę. Pradžia reikalauja labai daug resursų, nukenčia santykiai su artimaisiais, asmeninis gyvenimas. Tik patirtis ir išmintis leidžia harmoningai laviruoti. Tačiau, nors verslas ir reikalauja daug užsispyrimo ir disciplinos, visuomet esu apsupta estetikos ir moteriško klegesio. Tiesa, ypatingai daug charizmos ir smagių iššūkių suteikia bendradarbiavimas su prancūzais. Esu be galo dėkinga savo komandai, kuri auga ir koja kojon žengia kartu.
Ar vadovaudama įmonei pati sugrįžtate prie makiažo atlikimo?
Kurdama verslą ne tik atlikau kasdienius įmonės darbus, auginau komandą ir kėliau jai tikslus, bet kiekvieną dieną po šešias valandas dar ir dėsčiau – buvome įkūrę tarptautinę grimo ir vizažo akademiją „SLA Academy Vilnius“. Tuomet bent po porą kartų per dieną mokydama savo studentus atlikdavau makiažą. Taip pat grimuodavau renginiuose, kartu su studentais jų praktikų metu televizijos užkulisiuose, tiesioginiame eteryje. Krūvis buvo didžiulis, tad po perdegimo griežtai sau pasakiau, kad dirbsiu tik penkias dienas per savaitę. Įmonė jau užaugusi, veikia kaip užvestas variklis su puikia komanda priešakyje. Dabar makiažus atlieku nebent ypatingomis progomis, savo artimai draugei ar ilgametei klientei. Savaitgaliais tikrai stengiuosi ilsėtis. Viena didelė išimtis – Monako televizijos festivalis, ten skrendu visada, net jei vyksta savaitgalį, ar, lyg tyčia, išpuola mano gimtadienis. Yra tam tikri klientai ar renginiai, su kuriais turiu emocinį ryšį ir nenoriu jo paleisti.
Šiandien daugelis makiažo paslapčių mokosi iš Instagram, youtube platformos. Ar to užtenka, kad galėtum pradėti profesionalaus vizažisto karjerą?
Pusė į kursus ateinančių studentų būdavo savamoksliai, mokęsi iš internete rastos medžiagos. Tačiau, kaip ir su kitomis šių dienų aktualijomis, yra privaloma tikrinti šaltinius – ne viskas, ką matome internete, yra teisinga. Svarbu suprasti, kad vizažistui pirmiausia reikalingos anatominės žinios. Mėgėjai makiažo atlikimo filmukus dažniausiai filmuoja ant savęs, to paties, tarkime, ovalaus veido. Ką darysite su pas jus atėjusia kliente, kurios veido forma – kitokia? Viena internete pamatyta technika nėra universali – juk kiekviena turime skirtingus veido bruožus.
Su klientais įvyksta ir nesusikalbėjimų – tarkime, moteris nori švelnaus, žemės spalvų makiažo, ir kaip pavyzdį parodo Kim Kardashian nuotrauką. O mes, profesionalai, žinome, kad pavyzdyje – itin ryškus makiažas, gausus kontūravimas, galybė naudotų priemonių. Arba klientė sako – norėčiau švelnių rožinių spalvų, o paletėje išsirenka persikinę spalvą.
Susikalbėjimo su klientu ir anatominių žinių reikia kiekvienam, kuris nori dirbti profesionaliai. Bet jokiu būdu nesakau, kad mėgėjas negali atlikti gražaus makiažo – yra daugybė talentingų žmonių, kurie intuityviai žino, ko reikia. Geriausias specialistas yra tas, kuris turi įgimtą pajautimą ir lašelį žinių, kurias gali pritaikyti realybėje.
„SLA Academy Vilnius“ šaknys – Paryžiuje. Ar skiriasi lietuvių ir prancūzių makiažo įpročiai?
Pamenu, 2014 – 2015 metais makiažo suvokimas Lietuvoje ir Prancūzijoje stipriai skyrėsi. Mes, lietuvaitės, tuomet dažėmės ryškiau, buvo populiarus antakių permanentinis makiažas. Prancūzės turi nuostabų išskirtinumą – tendencijos jų makiažui nedaro jokios įtakos. Joms svarbiausia yra skaisti, prižiūrėta oda, lašelis makiažo, paryškinamos blakstienos, antakiai ir raudonas, uoginis lūpų dažas bei skaistalai. Kontūravimo, storų, kampuotų antakių mados atėjo ir praėjo, o prancūzės liko prie savos klasikos. Dabartinės tendencijos atitinka tai, kas Prancūzijoje vertinama visą laiką.
Kokios makiažo tendencijos pasitinka mus šiais metais?
Skaisti, sveika, švytinti oda. Prancūzės daug investuoja į savo odos būklę, vaikšto pas kosmetologus, gausiai naudoja serumus, ypač su šviesą atspindinčiomis dalelėmis, suteikiančiomis odai skaistumo ir stangrumo. Antakiai yra vešlūs, natūralios formos, sušukuoti į viršų. Kuo natūralesni ir labiau į viršų sukelti antakiai – tuo moteris atrodo jaunesnė! Ir atvirkščiai – ryškinimas, griežtų linijų braižymas sendina, suteikia moters žvilgsniui piktumo, grubumo.
Šį pavasarį veide dominuoja ryškūs, uoginiai skaistalai, mažas makiažo pagrindo ir korektorių sluoksnis. Nesenai vykusioje Paryžiaus mados savaitėje mados namų „Chloe“ kolekcija buvo pristatyta su modeliais, kurių paakiai buvo palikti be grimo. Pagrindinė vizažo meistrė komentavo, kad moters natūralumas su švelniai paryškintais bruožais yra labai seksualus. Taigi skaistalai, nedaug pamaskuota oda, į viršų sušukuoti antakiai ir uoginės lūpos – štai kas dabar ant bangos. Prancūzų kultūra yra labai flirtuojanti – patamsėję paakiai po nemiegotos nakties mums kelia intrigą. Jie turi ir nubučiuotų lūpų efektą – kai ant lūpų brėžiame ne kontūrą, o spalvą švelniai tapšnojame pirštu. Prancūzai moka mėgautis gyvenimu, jų pietų pertrauka trunka porą valandų, per ją galima nuveikti viską – kai moteris į ofisą parbėga nubučiuotomis lūpomis, mums juk smalsu, kur ji buvo.
Populiarūs ir pasteliniai, perregimi akių šešėliai. Metų spalvos – švelniai geltona, švelniai rožinė, švelniai žalsva. Pagal „Pantone“ šių metų madingiausia spalva yra Very Peri. Populiarūs bus ryškiai rožiniai ir ryškiai raudoni lūpų dažai, o mėgstančioms švelnesnį įvaizdį – nude pieštukas ir šlapios, blizgiu pridrėkintos lūpos. Gaivus, neapkrautas, natūralus įvaizdis pradėjo populiarėti prieš penkerius metus, ir atrodo, kad kiekvienais metais nuimama po dar vieną produktą nuo veido odos, kad atrodytumėme kuo natūraliau. Džiaugiuosi, kad tendencijos suvienodėjo – tiek Paryžiuje, tiek Vilniuje.
Kokie produktai privalomi moters kosmetinėje?
Veido serumas su švytinčiomis dalelėmis, atspindinčiomis šviesą yra šio sezono must have produktas. Jis drėkina, stangrina odą, suteikia šviesumo, moteris atrodo švytinti ir žvali. Vasarai – BB arba fluidinis kremas su atspalviu, kuris švelniai tonuoja veido nelygumus, tačiau neapkrauna odos. Niekaip neapsieičiau be blakstienų tušo. Norinčioms daugiau natūralumo galima rinktis skirtingus atspalvius – rudą, tamsiai pilką, baklažaninį. Akys dienos šviesoje atrodys daug natūraliau, bus išryškinta jų spalva. Produktas, kurį šį sezoną privalo turėti kiekviena, yra uoginiai skaistalai. Jei veide nėra raudonio – švelniai rožiniai su šiek tiek blizgučio, jeigu moteris turi raudonus kapiliarus – siūlau persikinį, lašišinį matinį atspalvį. Taip pat vandeningi, uoginiai lūpų dažai, kurie suteikia gyvumo, putlina lūpas, subtiliai žaižaruoja. Antakiams reiktų vengti tamsių pieštukų, brėžiančių aiškias griežtas linijas, geriau naudoti šukutes su geliu, fiksuojančias antakių plaukelius. Štai toks gaivaus makiažo paketas!
Ką pristatysite parodoje „Pelenė“?
Pirmą kartą parodoje dalyvaujame kaip partneriai. Balandį Užupyje atidarome savo grožio butiką, todėl ir parodos „Pelenė“ lankytojoms paruošėme daug dovanų. Žinokite – kiekviena, užsukusi į „Vero Cafe“ kavinę parodoje ir užsisakiusi specialios kavos, bus apdovanota švytinčiu bronzantu, kurį galima naudoti ir kaip akių šešėlius.
Kas jums yra moters grožio etalonas?
Be galo žaviuosi Alma Adamkiene, jos grožis apima ne vien išorę, bet ir vidų, eleganciją, viso gyvenimo laikyseną. Taip pat – aktorė Julia Roberts su legendine šypsena. Tai, kas yra tikra, ir yra gražiausia.
LITEXPO kvies Ukrainos moteris nemokamai apsilankyti grožio industrijos parodoje„Pelenė“. Suteikime joms galimybes ne tik pažinti grožio tendencijas ir naujoves, bet ir rasti darbo pasiūlymų, produktų bei paslaugų, susijusių su grožio sritimi.
Grožio industrijos paroda „Pelenė“ vyks balandžio 8 – 10 dienomis Lietuvos parodų ir
kongresų centre LITEXPO. Parodos partneriai – KIGSA, Kosmetikų ir kosmetologų
asociacija, žurnalas „HB Profesionalams”, Atwins, SLA.
Bilietus platina Kakava.lt, renginio kava – Vero Cafe.