Dakaro ralio apžvalgas kasdien rodanti LNK ir BTV Saudo Arabijoje turi ne tik savo žurnalisto ir operatoriaus komandą, bet ir automobilį iš Lietuvos su vairuotoju.

 

EGBI8807

„Šiemet į Dakarą išvyko trijų žmonių komanda, išsiuntėme į Saudo Arabiją ir lietuvišką automobilį, su iš Lietuvos atsigabentu nauju „Land Rover Defender“ jaučiamės kur kas saugiau ir patikimiau. Nuomojant automobilį vietoje nežinai, nei kokią mašiną gausi, nei kiek ji patikima, nauja ir pan. Tiesa, su savo „Land Roveriu“ dažnai tenka tampyti iš smėlio vietinius arba su nuomotais automobiliais atvykusius, nes dažnas visureigiškai atrodantis automobilis, pasirodo, yra varomas tik dviem ratais. Specialiai tam dar Lietuvoje įsigijom itin stiprų tempimo lyną. Pirkom dėl savęs, o dabar gelbėjam kitus“, – užkulisius iš ralio pasakoja „Dakaro“ laidų prodiuseris Ramūnas Fetingis.

 

Šįmet LNK kūrybinė grupė susideda iš žurnalisto Egidijaus Babelio, operatoriaus Tomas Žekonio ir vairuotojo Arnoldo Plačenio. „Tomas važiuoja antrus metus iš eilės, pasižymėjo kaip itin greitai karo lauko sąlygomis dirbantis operatorius. Egidijui – tai pirmas krikštas. Tačiau jis greitai prisitaikė – pajuto ritmą. Kadangi kiekvieną dieną grupei reikia įveikti bent po 500 km, o būna dienų, kai tenka pravažiuoti ir po 1500 km, todėl kol operatorius montuoja ir bando atsiųsti į LNK medžiagą, žurnalistas rašo tekstus, Arnoldas lekia į kitą vietą. Rekordas būtų įveikti net 1,2 tūkst. kilometrų iki interviu vietos ir paskui dar 300 km iki nakvynės vietos. Kadangi mes LNK žinioms ir BTV „Dakaro apžvalgoms“ norime kuo greičiau perduoti savo unikalius interviu, turime atsirasti greičio ruožo finiše, kuris neretai nuo bivuako, kur lenktynininkai nakvoja, būna nutolęs po kelis šimtus kilometrų“, – pasakoja Fetingis.

 

Pasak R. Fetingio, šįmet ryšys Saudo Arabijoje kur kas prastesnis nei praėjusiais . „Toks įspūdis, kad Saudo Arabija atjungė nemažai interneto siųstuvų, nes ryšys, palyginti su pernai metais, labai suprastėjo. Išskirtinai daug lietuvių dalyvauja Dakare, todėl dažnai būna iššūkis visus juos sugaudyti ir iš visų paimti interviu. Grupė dirba nuolat – kol vienas ima interviu, kitas ankstesnį jau perduoda. Neretai tenka nuo finišo pavažiuoti kokį 50 kilometrų, kad atsirastų ryšys. Taip mūsiškiai ir laksto – paima interviu iš keleto sportininkų, lekia į vietą arčiau ryšio bokšto, perduoda medžiagą ir vėl lekia atgal į finišą paimti interviu iš kitų lietuvių. Savotiškas Dakaras su laiku, – šypsosi „Dakaro“ laidų prodiuseris.

 

Grupės uždavinys yra paimti kasdien interviu iš visų lietuviškų ekipažų bei paruošti dar bent po vieną specialų reportažą BTV „Dakaro apžvalgoms“ bei bent po vieną išskirtinę medžiagą portalui lnk.lt, kuriame yra atskiras Dakarui skirtas polapis. Tad darbo pakanka, ypač turint omenyje, kad tuo pat metu tenka įveikti šimtus kilometrų. Kas dėl to kenčia? Labiausiai – miegas. Filmavimo grupė kasdien parengia po pusantros valandos išskirtinių reportažų, LNK grupė, pasirašiusi sutartį su šio ralio organizatoriais, Prancūzijos kompanija A.S.O., turi išskirtines teises ne tik rodyti Dakaro ralį, bet ir filmuoti greičio ruožuose važiuojančius lietuvius.

 

Labiausiai, ko pasigenda kūrybinė grupė tai to, ką mes turime kasdien ir apie tai nesusimąstome – dušas, tualetas ir lova. Jie gyvena ant smėlio, nusiprausti yra didelis iššūkis, todėl, kai Rijade bivuakas buvo vienoje vietoje net keturias dienas, daugiausiai džiaugsmo sukėlė galimybė keturias naktis praleisti viešbutyje. Beje, norėjome pasveikinti vieną iš „Dakaro“ organizatorių – moterį. Tad Rijade buvo vienas didžiausių iššūkių surasti gėlių parduotuvę. Po pusantros valandos paieškų visgi pavyko, prancūzė buvo nudžiuginta“, – iššūkiu šių metų ralyje pasakoja Ramūnas Fetingis.

 

Dakaro ralio apžvalgos – kasdien 21 val. per BTV ir LNK žiniose.