Dauguma tėvų bando vaikus įtikinti, kad geri pažymiai mokykloje yra labai svarbu. Kai vaikams mokykloje nepasiseka, jie pradeda bartis ir liepia daugiau pasimokyti. Tačiau realiame suaugusiųjų gyvenime geri pažymiai labai dažnai nieko nereiškia. Net priešingai: galima dažnai išgirsti sėkmės istorijų apie blogus mokinius, kurie padaro puikią karjerą, tampa vadovais gerose įmonėse ir pan. Manoma, kad taip gali būti dėl kelių priežasčių.

 

mokiniai

8 priežastys, kodėl blogi mokiniai dažnai uždirba daugiau:

 

  • Jiems nerūpi pažymiai. Daugumai gerų mokinių geri pažymiai yra sėkmės rodiklis: jei jie gaus gerus pažymius, vadinasi, jie kažko pasieks gyvenime. Tačiau pažymiai dažnai būna labai subjektyvūs ir priklauso ne tik nuo žinių kokybės, bet ir mokytojo nuotaikos. Blogiems mokiniams nereikia gerų pažymių, kad jie būtų sėkmingi. Norint siekti tikslų jiems nereikia kitų žmonių pritarimo. Jiems labiau rūpi pasitenkinimo jausmas, kuris aplankys, kai jiems pavyks kažko pasiekti.

 

  • Jie nesistengia atrodyti gerai. Geriems mokiniams dažnai svarbu sudaryti gerą įspūdį mokytojams. Todėl jie stengiasi būti aktyvūs, net, kai dalykas nedomina. Blogi mokiniai nesistengia niekam įtikti. Net, jei jie gerbia mokytojus, jie nedaro nieko, ko nenori daryti. Labai dažnai toks bendravimo būdas persikelia ir pradėjus bendrauti su savo darbo vadovais.

 

  • Jie ne viską daro patys. Dauguma gerų mokinių laikosi taisyklės: „Jeigu nori, kad kažkas būtų padaryta, daryk pats”. Taip jie jaučiasi situaciją kontroliuojantys 100 %. Blogi mokiniai naudojasi kitų pagalba, kad gautų tai, ko nori. Suaugę žmonės irgi taip elgiasi: vieni linkę dirbti iki išsekimo, o kiti išmintingai padalija užduotis skirtingiems žmonėms.

 

  • Jie leidžia sau būti netobuliems. Kai kurie žmonės laikosi taisyklės: „Jei negaliu padaryti tobulai, tai geriau iš viso nedarysiu”. Taip gyventi labai sunku, nes dėl tokio požiūrio žmonės metų metus dirba nemėgstamus darbus, negalėdami patikėti, kad jiems galėtų pasisekti, darant kažką, ką jie mėgsta. Mokiniai, kuriems per daug nerūpi pažymiai, nebijo kažko daryti netobulai, tieisog ima ir kažką daro, o ilgainiui patobulėja ir pasiekia daugiau nei tie, kurie nuolat kažko bijo ir atidėlioja.

 

  • Jie nesistengia įprausti savęs į rėmus. Blogi mokiniai nesivargina mokytis dalykų, kurie jiems neįdomūs, bet tam, kas juos domina, gali skirti valandų valandas.

 

  • Be pamokų ruošimo jie turi ir kitos veiklos. Blogi mokiniai laisvalaikį leidžia taip, kaip nori: skaito, sportuoja, muzikuoja, šoka, žaidžia su kitais vaikais. Geriausi mokiniai visada būna įsitempę ne tik protiškai, bet ir fiziologiškai. Ši problema išlieka ir jiems užaugus: jie jaučia nuolatinį nerimą, kad nepateisins kitų vilčių.

 

  • Jie ne tik džiaugiasi sėkme, bet ir moka susitaikyti su nesėkmėmis. Geri mokiniai ir užaugę net mažiausias klaidas linkę vertinti kaip didžiules problemas. Blogi mokiniai yra įpratę gauti blogus pažymius, todėl ir nesitiki, kad gyvenime jiems visada seksis. Realiame gyvenime jie daug geriau susidoroja su stresu ir atsigauna po klaidų.

 

  • Jie pasirengę rizikuoti. Neitin sėkmingi mokykloje mokiniai išmoksta geriau prisitaikyti prie įvairių situacijų. Jie leidžia sau svajoti ir gyventi ne pagal tėvų numatytą planą. Jie moka geriau susidoroti su nesėkmėmis ir apskritai yra drąsesni.