Žmonės, kurie reguliariai naudojasi kompiuteriu, maždaug keturis mėnesius per metus žiūri į kompiuterio ekraną. Tai daug. Norint neprarasti sveiko regėjimo esant tokiai intensyviai apkrovai akims, reikia prisiminti prevenciją.

 

akys

Kompiuterio sindromas

 

Daugelis žmonių apie žalingą kompiuterio poveikį kūnui pradeda galvoti tik tada, kai pradeda jausti nuolatinius galvos ir akių skausmus, regėjimas tampa miglotas, atsiranda nuovargis kaklo srityje. Vadinamasis kompiuterio sindromas nėra liga, o simptomų kompleksas, įskaitant tuos, kurie susiję su regėjimu, atsirandantys dėl ilgų darbo valandų priešais monitorių. Daugelis jų, pavyzdžiui, galvos skausmas, išnyksta, padarius pertrauką nuo darbo. Tačiau tokio darbo metu akys nuolat patiria didžiausią įtampą. Kad nesusigadintumėte regėjimui visam gyvenimui, verta laikytis kelių paprastų taisyklių.

 

7 patarimai, kaip išlaikyti regėjimo aštrumą:

 

  • Kur yra langas? Labai svarbu teisingai pasirinkti savo darbo vietą. Nestatykite kompiuterio monitoriaus tiesiai priešais langą – atsispindintis ekranas sukels papildomą akių įtampą. Tačiau taip pat nerekomenduojama sėdėti veidu atsisukus į langą. Skirtumas tarp natūralios šviesos ir ekrano ryškumo sukels akių spazmus. Reikėtų pasistengti rasti optimalią darbo vietą, tam tikrą atstumą nuo lango. Arba naudoti žaliuzes.

 

  • Stebėti atstumą. Laikykitės teisingo atstumo nuo monitoriaus. 60 – 100 cm iki veido (per ištiestą ranką) ir žvilgsnio kritimo kampas apie 15 laipsnių žemyn – tai natūraliausia ir patogiausia elektroninio ekrano padėtis.

 

  • Kontroliuoti savo laikyseną. Jei jūsų ekranas yra žemiau nei nei 15 laipsnių nuo akių lygio arba, priešingai, gerokai aukštesnis, turėsite nuolat lenkti kaklą į priekį arba kelti aukštyn, kad matytumėte, kas yra monitoriuje. Tai darant kraujagyslės yra užspaudžiamos, todėl sutrinka smegenų kraujotaka, o tai reiškia, kad pablogėja akių aprūpinimas krauju ir sumažėja regėjimo aštrumas. Stebėkite kaklo padėtį ir įsigykite patogią kėdę, kad sėdėsena būtų taisyklinga.

 

  • Naudoti akinius darbui su kompiuteriu. Net jei jūsų regėjimas lygus vienetui ir jums nereikia specialių lęšių, kad jį ištaisytumėte, įsigykite vadinamuosius apsauginius akinius. Tai akiniai su lęšiais be dioptrijų, tačiau su specialia danga, turinčia antirefleksinių savybių. Tokie akiniai apsaugo akis nuo mėlynos šviesos, sklindančios nuo ekrano, ir padidina vaizdo kontrastą. Reguliariai nešiojant tokius akinius galima išvengti akių sveikatos pablogėjimo.

 

  • Dažniau mirksėti. Normalioje būsenoje mes mirksime maždaug kas penkias sekundes, o dirbdami prie kompiuterio šis laikas pailgėja – mirksime kartą per 20 sekundžių. Dėl šios priežasties akies ragena išdžiūsta ir akyse jaučiamas smėlio jausmas. Stenkitės dažniau mirksėti, nelaukdami, kol akys išsausės.
  • Naudoti akių lašus. Norėdami sudrėkinti akis, galite naudoti specialius akių lašus. Jie sumažins akių paraudimą, sausumą ir atpalaiduos akių raumenis.

 

  • Reguliariai daryti pertraukas nuo darbo kompiuteriu. Tai geležinė taisyklė. Kas 20 – 30 minučių nueikite nuo monitoriaus, apeikite ratu aplink kambarį arba biurą, kad šiek tiek pamankštintumėte kojas ir tuo pačiu metu atliktumėte akių pratimus. Paprasti judesiai atpalaiduos įtampą ir jums bus lengviau grįžti prie darbo. Rūpinkitės savo sveikata dabar, kad vėliau nereikėtų susidoroti su pasekmėmis.