Žmonės, kurių laikysena taisyklinga, ne tik atrodo patrauklesni. Tinkama stuburo padėtis padeda išsaugoti sveiką nugarą, pagerina kraujotaką ir kvėpavimą. Net jei nėra didelio iškrypimo, stuburui per dieną tenka nemaža apkrova, todėl, jei daug sėdima darbe ir namuose, reikia jį atpalaiduoti.

 

laikysena

5 paprasti pratimai, kurie padės pagerinti laikyseną:

 

  • Daiktų nešiojimas ant galvos. Tikriausiai visi girdėjo seną patarimą, kad norint pagerinti laikyseną, reikia ant galvos nešioti knygą. Norint išlaikyti svorį ant galvos reikia taisyklingos laikysenos: ištiesti stuburą, galvą laikyti pakeltą, nekelti pečių į viršų ir panašiai. Tai, kad daiktų nešiojimas ant galvos teigiamai veikia laikyseną, galėtų paliudyti ir Afrikos ar kai kurių Azijos kraštų moterys, kuriose gyvuoja tradicija nešti daiktus ant galvos, o ne ant rankų.

 

  • Kvėpavimo pratimai. Kvėpavimas krūtine: atsisėsti ant kilimėlio sukhasana poza: sukryžiuoti kojas, nugarą laikyti tiesiai, pilvo raumenis įtempti, suglausti mentes. Galvą, kaklą ir stuburą laikyti tiesiai. Tada susitelkti į kvėpavimą: įkvepiant oro turi judėti šonkauliai, o pilvo sritis turi išlikti stabili. Su kiekvienu įkvėpimu pajuskite, kaip išsiplečia krūtinė ir susitraukia, kai iškvepiate.

 

  • Pečių pratimai. Sėdėdami ant kėdės sukhasana poza pečiais lėtai sukite ratus į priekį. Ištiesti rankas plačiai, bet nesukabinti už nugaros. Pečius laikyti nuleistus ir šiek tiek palenkti į priekį, iškvepiant orą. Pratimą atlikti lėtai su ištiestais pirštais. Atsistoti šuns adho mukha švanasana poza. Pėdas pastatyti klubų, o rankas pečių plotyje. Stumiant rankomis grindis, pečius lenkti į priekį, spaudžiant kulnus į grindis. Atsigulti lentos poza. Krūtinė ir pilvas neturi būti suglebę, bet įtempti, pilvas įtrauktas, o riešai tiesiai po pečiais.

 

  • Stuburo ištiesinimas. Tadasana poza – atsistoti tiesiai, pėdos suglaustos ir paskirstyti svorį po lygiai abiems kojoms. Įtempti šlaunis, sėdmenis šiek tiek atkišti atgal, įtraukti pilvą ir pečius pasukti atgal, riešus atsukti į išorę. Šioje pozoje gali norėtis lenktis į priekį. To galima išvengti, stipriai įtempus pilvo raumenis. Dandasana – atsisėsti ant kilimėlio ištiestomis ir prie grindų prispaustomis kojomis. Kūnas ir kojos turi sudaryti 90° kampą. Rankas laikyti prie šonų ir delnais atsistumti (tai padės ištiesinti nugarą).

 

  • Taisyklinga sėdėsena. Kai sėdite ant kėdėse, jūsų keliai turi būti virš kulkšnių, sulenkti 90° kampu. Nugara turi būti tiesi, pilvas įtrauktas, krūtinė pakelta, mentės lygiagrečiai, bet nesuspaustos, pečiai nuleisti. Per liemenį nereikėtų lenktis. Sunku ilgą laiką sėdėti taisyklingai, todėl reikėtų nuolat sau priminti, kad laikas išsitiesti ir sėdėti taisyklingai. Netrukus tai taps įpročiu.