Šiandien tiksliai apibrėžti, kas yra sveika mityba yra beveik neįmanoma. Kartais atrodo, kad skirtingų dietų yra tiek, kiek gyvena žmonių pasaulyje. Tampa vis sunkiau atskirti, kas yra mitas, o kas tiesa. Yra tiek daug informacijos, kuri neretai būna prieštaringa. Sveikai maitintis nėra paprasta kaip dukart du. Tačiau informuoti vartotojai gali pasiekti šį tikslą.

 

pica

Kaip nepasiklysti informacijos džiunglėse? Rekomenduojama atsirinkti moksliškai pagrįstus faktus ir pagal tai rinktis, ką ir kaip valgyti visą dieną. O dar svarbiau nei visos tos taisyklės – tai porcijų stebėjimas.

 

  • Tiesa ar mitas? Pica yra šlamštmaistis. Pica gali būti labai sveikas maistas, kuriame yra trys svarbios maisto grupės: grūdų, pieno produktų ir daržovių. Tačiau pica turėtų būti plonapadė, pagaminta iš visadalių grūdų miltų ir dietinių skaidulų. Sūrį rekomenduojama naudoti liesą, sumažinto riebumo. Ant viršaus dėti daug šviežių daržovių (svogūnų, paprikų, alyvuogių), grybų. Atsisakyti picų su dviguba porcija sūrio, su daug mėsos, įdarytais picos tešlos krašteliais. Namie picą galima gaminti su tortilijomis ir daug daržovių. Nevalgyti daugiau nei 2 gabalėlius.

 

  • Tiesa ar mitas? Atsisakius makaronų patiekalų, pradės kristi svoris. Faktas, kad norint numesti svorio, reikia sumažinti kalorijų suvartojimą. Makaronai turi blogą reputaciją, tačiau iš tikrųjų kalti ne jie, o per didelės maisto porcijos. Makaronų porcija yra apie 200 g. Visadalių miltų makaronai turi panašiai kalorijų kaip ir baltųjų miltų, tačiau jie suteikia ilgiau trunkantį sotumo jausmą. Tokių makaronų užtenka suvalgyti mažiau. Renkantis baltųjų miltų makaronus rekomenduojama atkreipti dėmesį į manų makaronus, kurie turi daugiau skaidulų ir baltymų negu kitų rūšių makaronai. Pomidorų ir špinatų makaronai savo maistine verte panašūs į manų makaronus. Nors daržovių ten labai mažai, tačiau net tai padidina jų maistinę vertę. Makaronus galima ruošti su baltymų turinčiais produktais: mėsos kukuliais ar vištiena. Svarbiausia atsiminti, kad makaronai yra kaip garnyras, o ne kaip pagrindinis patiekalas. Avinžirnių ar lęšių makaronai yra geras pasirinkimas tiems, kurie netoleruoja glitimo. Kalorijų jie turi tiek pat, kiek baltųjų miltų makaronai. Jeigu norisi didesnės porcijos, įprastus makaronus galima maišyti su juostelėmis supjaustytomis cukinijoms.

 

  • Tiesa ar mitas? Bulvių traškučių galima pasigaminti sveikesnių. Bulvių maistinė vertė yra didelė, tačiau netinkamai jas paruošus, ji sumažėja iki minimumo. Namie galima išsikepti traškučių su mažiau druskos, tačiau, kad jie būtų traškūs juos vis tiek reikės, gruzdinti tame pačiame aliejuje. Jeigu nepavyksta visiškai atsisakyti traškučių, bent jau stenkitės vartoti mažiau – ne daugiau nei 30 g (tai yra viena traškučių porcija) per dieną. Taip pat rekomenduojama rinktis tuos traškučius, kuriuos gaminant naudojama mažiau riebalų. Ir galų gale atsiminkite, kad blogo maisto nėra – yra tik netinkamos jo porcijos.