Atrodo, kad senstate greičiau negu byloja amžius pase? Jeigu atspindys veidrodyje netenkina, vadinasi, atėjo laikas kažką keisti. Galbūt užtektų šiek tiek pakoreguoti mitybą ir pradėti valgyti daugiau vaisių ir daržovių arba tiesiog anksčiau nueiti miegoti. Štai keletas požymių, įspėjančių susirūpinti, kol dar ne per vėlu.

 

senejimas

15 ženklų, rodantys, kad kūnas sensta per greitai:

 

  • Plaukų slinkimas (ne tik galvos srityje). Kai kurie jauni žmonės sensta per greitai ir tai pasireiškia plaukų retėjimu, kūno plaukuotumo (pažastyse, ant kojų, bikinio zonoje) sumažėjimu. Dažniausiai priešlaikinio senėjimo priežastys – genetinės, bet gali būti ir netinkamo gyvenimo būdo, vitaminų ir mineralų trūkumo organzime pasekmė.

 

  • Nebegalėjimas įkelti 15 kg sveriančio sauso šunų ėdalo į prekių vežimėlį. Raumenų jėga senstant progresyviai mažėja. Kita vertus, tai nėra nuosprendis. Sustiprinti raumenis bet kokiame amžiuje galima, pradėjus kilnoti svarmenis arba darant kitus jėgos ir ištvermės pratimus.

 

  • Mėlynės ir sumušimai gyja labai ilgai. Kuo žmogus senesnis, tuo žaizdos gyja lėčiau. Oda yra didžiausias kūno organas, turintis unikalių savybių pasigydyti save, bet jeigu šis natūralus procesas staiga sutrinka, galima įtarti, kad prasidėjo senėjimo procesai. Rūpinimasis oda kasdien gali padėti ilgiau išsaugoti jos funkciją pasigydyti pačiai.

 

  • Pastebėjimas, kad turite daugiau raukšlių negu geriausia draugė iš mokyklos laikų. Tai, kiek raukšlių turėsite, iš dalies priklauso nuo genetikos ir nuo to, kaip gyvenate. Anksčiau susiraukšlėja rūkančių, mėgstančių degintis, nuolat besilaikančių dietos ir prastai besimaitinančių, nesaikingai vartojančių alkoholį žmonių oda. Atsisakius blogų įpročių ir pradėjus valgyti daugiau antioksidantų turtingų vaisių ir daržovių, odos būklė gali pagerėti.

 

  • Vis dažniau randate pasiteisinimų, kodėl negalite eiti su draugais į miestą. Vienas senėjimo požymių – tai nebenorėjimas užsiimti veikla, kuri anksčiau teikė malonumą. Senėjimas glaudžiai susijęs su depresijos išsivystymu. Todėl labai svarbu laiku pastebėti problemą ir pradėti gydymą. Jei liga nebus labai užleista, tai galbūt tada užteks vien tik psichoterapijos, o vaistų nė neprireiks.

 

  • Nebevalgote raugintų agurkėlių, nes nebegalite atidaryti stiklainių. Tyrimai rodo, kad senstant sumažėja rankų stiprumas, nusilpsta raumenys, sumažėja jėgos, todėl tampa sunkiau atlikti veiksmus, kuriuos jaunystėje atlikdavome per daug nė nesistengdami.

 

  • Mėgstamiausios kelnės spaudžia per juosmenį, bet yra per laisvos kojų srityje. Pilvo augimas – vienas iš senėjimo požymių. Nykstant raumenims ir mažėjant kaulų tankiui gali sumažėti ūgis, todėl visos turimos kelnės tampa per ilgos ir per plačios. Padėtį padėtų pakeisti sveika, subalansuota mityba ir reguliari mankšta. Nieko nedaryti negalima, nes gali atsirasti metabolinis sindromas ir artritas.

 

  • Labai greitai sunaudojate didžiulius kūno losjono butelius. Ar jūsų oda labai sausa ir pleiskanojanti? Tai gali būti priešlaikinio senėjimo arba hipotirozės požymis. Dėl per mažo skydliaukės hormonų kiekio gali varginti veido tinimas, svorio augimas, plaukų plonėjimas, atminties sutrikimai, skausmingi sąnariai ir raumenų silpnumas. Praverstų apsilankyti pas gydytoją.

 

  • Miegate kaip vaikas: neramiai, dažnai prabundate naktį. Nemiga ir sunkumas užmigti – vienas iš senėjimo požymių. Taip gali nutikti dėl aukšto kortizolio, streso hormono, lygio kraujyje. Kortizolio kiekis, organizmui senstant, didėja, ypač jei dažnai patiriamas stresas. Rekomenduojama mokytis suvaldyti stresą.

 

  • Veidas atrodo suvargęs. Mažėjant kaulų tankiui, mažėja ir veido kaulų tankis, todėl nukąra skruostai, plonėja lūpos, išryškėja smilkiniai. Šis procesas pagreitėja dėl rūkymo, prastos mitybos, bloga kraujagyslių ir širdies būklė, netekus daug svorio.

 

  • Žmonės nuolat galvoja, kad esate vyresni nei esate iš tikrųjų. Galima paklausti nepažįstamų žmonių, kiek jie mano, kad jums yra metų – atsakymas gali parodyti, kad esate vyresni arba jaunesni negu biologinis amžius.

 

  • Visi nuolat jus ragina paskubėti. Senstant vis sunkiau tampa greitai vaikščioti, bet tai nesunku pataisyti – tereikia pradėti dažniau vaikščioti ir palaipsniui ilginti atstumus.

 

  • Turite daug pigmentinių dėmių. Žalingas saulės poveikis sendina odą, skatina raukšlių ir pigmentinių dėmių atsiradimą. Todėl reikėtų niekada nepamiršti naudoti priemonių, saugančių nuo ultravioletinių spindulių, net žiemą, net tada, kai oras debesuotas ar lyja.

 

  • Užlipti laiptais tampa vis sunkiau. Nuo 40 metų žmogus gali prarasti 8 % raumenų masės kas dešimtmetį, dėlto išlikti aktyviems tampa vis sudėtingiau. Šį procesą sulėtinti padeda reguliari mankšta.

 

  • Menstruacijų ciklas tampa nereguliarus. Tai gali būti vienas iš ankstyvo senėjimo požymių, prasidedančių, likus 15 metų iki menopauzės (30 – 40 metų moterims). Dėl hormonų veiklos nereguliarumo gali pradėti augti svoris, mažėti raumenų masė, atsirasti miego sutrikimų, išsivystyti diabetas, širdies ir kraujagyslių ligos, osteoporozė ir sparčiau vykti senėjimo procesai.