Mūsų senoliai neveltui pelkėtose vietovėse rinkdavo karčias, raudonas uogas. Įrodyta, kad spanguolės turi organinių junginių, kurie gali padėti greičiau pasveikti nuo kai kurių ligų. Ypač liaupsinamos jų savybės, apsaugančios nuo šlapimo takų infekcijų. Spanguolės renkamos visiškai prisirpusios, ne anksčiau kaip rugsėjį – maždaug tada, kai po vasaros nusilpsta organizmas ir pradeda pulti įvairios infekcijos.

 

"spanguolių džemas"

Ko gero, kiekvienam vertėtų gerti daugiau spanguolių sulčių, jas naudoti kaip garnyrą prie pagrindinio patiekalo arba rinktis kaip sveiką užkandį. Daugeliui nerimą kelia, ar tikrai džiovintos spanguolės yra sveikos, nes jos yra labai saldžios. Tačiau labai dėlto jaudintis nereikėtų. Cukrus suteikia spanguolėms malonesnį skonį. Džiovintas spanguoles ypač rekomenduojama valgyti sportuojantiems.

 

Spanguolės tinka ne visada. Jos turi daug rūgščių, todėl vartojant labai daug šių uogų, gali pradėti gesti dantų emalis. Pavalgius spanguolių ir kitų rūgščių produktų, rekomenduojama dantis valytis po 30 minučių. Taip pat jų reikėtų vengti, jei dažnai griaužia rėmuo arba vargina gastroezofaginis refliuksas.

 

Trumpai apie spanguolių naudą sveikatai:

 

  • Spanguolės stiprina širdį. Britų moksliniame žurnale apie mitybą „British Journal of Nutrition“ buvo publikuotas tyrimas, parodęs, kad žmonių, kasdien išgerdavusių po stiklinę nesaldintų spanguolių sulčių, buvo 10 % daugiau „gerojo“ cholesterolio, kuris mažina su žmogaus senėjimu susijusių ligų (širdies ir kraujagyslių) riziką.

 

  • Spanguolės gerina smegenų veiklą. Jeigu norite išsaugoti aštrų protą, užkandžiaukite saldžiomis, džiovintomis spanguolėmis. Jose esantys antioksidantai ir uždegimą slopinantys organiniai junginiai gali apsaugoti smegenis nuo atminties sutrikimų ir koordinacijos praradimo, vykstant natūraliems žmogaus senėjimo procesams.

 

  • Spanguolės papildo mitybą vitaminais ir mineralais. 110 g šviežių spanguolių turi 5,1 g dietinių skaidulų, 94 mg kalio ir 20 %vitamino C rekomenduojamos dienos normos. Taip pat spanguolės yra mangano, vitaminų K ir E, skaidulų. Amerikiečių sveiko maisto restorano savininkė Julie Cecchini siūlo pasigaminti tokį padažą salotoms: 30 g spanguolių subadyti ir užpilti 300 ml pašildyto baltojo vyno acto. Antpilą 2 savaites laikyti tamsioje, vėsioje vietoje. Paskui spanguoles galima naudoti, gaminant įvairias salotas.

 

  • Spanguolės gražina odą. Vertingos uogų maistinės medžiagos ramina ir lygina odą. Namie galima pasigaminti natūralų odos šveitiklį. Sumaišyti 60 ml medaus, 2 šaukštus džiovintų arba šviežių spanguolių ir 60 ml bekvapio kūno aliejaus. Masę užtepti ant švarios odos ir nuplauti po 10 minučių.

 

  • Spanguolės apsaugo nuo šlapimo takų infekcijų ir padeda jas gydyti. Spanguolių veikliosios medžiagos neleidžia E. coli bakterijoms prilipti prie šlapimo pūslės sienelių ir daugintis. Šias bakterijas nuplauna šlapimo srovė ir taip sumažėja infekcijos rizika.

 

  • Spanguolės mažina skrandžio vėžio riziką. Pelkių uogos naikina H. pylori bakterijas, sukeliančias skrandžio opas. Ši bakterija yra vienas iš pagrindinių veiksnių, sukeliančių skrandžio vėžį.

 

  • Spanguolės valo kepenis. Šios uogos veikia fermentus, kurie yra atsakingi už vaistų ir nuodingų medžiagų neutralizavimą organizme.

 

  • Spanguolės gali apsaugoti nuo krūties ir gaubtinės žarnos vėžio, nes jose yra kvertecino, kuris, kaip manoma, neleidžia vystytis vėžio ląstelėmis.

 

  • Spanguolės gerina burnos sveikatą. Mažina ėduonies riziką, naikina apnašas gaminančias bakterijas burnoje.

 

  • Spanguolės sveika akims, gerina regėjimą. Gali padėti išvengti kataraktos, geltonosios dėmės degeneracijos ir diabetinės retinopatijos.

 

Spanguolių džemas

 

  • 350 g spanguolių
  • 240 ml apelsinų sulčių
  • 200 g cukraus

 

Gaminimas

 

Cukrų supilti į sultis ir maišant kaitinti ant mažos ugnies, kol ištirps. Tada supilti perrinktas spanguoles ir užvirti (apie 10 minučių). Paskui supilti į sterilius stiklainius ir užsukti dangtelius.

 

12 žmonių

100 g apie kcal

Paruošimo laikas: 15 min

Spausdinti