Lapkričio 14-ąją minima pasaulinė diabeto diena. Ši diena pasirinkta neatsitiktinai – ji sutampa su kanadiečio Fredericko G. Bantingo gimimo diena. Kartu su Johnu Macleodu jis atrado būdą insulinui gaminti. Šia liga serga daugybė žmonių ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Prognozuojama, kad apie 2030 metus sergančiųjų cukralige padaugės iki 552 milijonų. Diabetas – tai liga, kuri keičia žmonių gyvenimo įpročius. Tačiau geriausia yra tai, kad tokie pokyčiai gali pagerinti ligonių būklę ir sumažinti diabeto išsivystymo riziką.

 

Trumpi patarimai, kaip išvengti diabeto:

 

diabetas

  • Būti aktyviems ir judėti kiekvieną dieną. Reguliari mankšta, pavyzdžiui, vaikščiojimas, šokiai, darbas sode, gali padėti sumažinti cukraus lygį kraujyje.

 

  • Turintiems antsvorio reikėtų sumažinti kalorijų suvartojimą ir porcijų dydį. Pabandykite naudoti mažesnes lėkštes ir puodelius, gerti daugiau vandens ir valgyti lėčiau.

 

  • Valgyti tinkamus angliavandenius. Cukrumi saldintus gaiviuosius gėrimus ir desertus rekomenduojama keisti vaisiais, daržovėmis ir visadalių grūdų gaminiais. Tai padės išlaikyti normalų cukraus lygį kraujyje.

 

  • Kasdien vartoti vaistus ir insuliną taip, kaip paskyrė gydytojas. Tačiau nereikėtų pamiršti, kad vaistai veikia geriau, kai mityba yra subalansuota ir praktikuojamas aktyvus gyvenimo būdas.

 

  • Tikrintis sveikatą. Reikėtų apsilankyti pas gydytoją ir pasidaryti cukraus lygio kraujyje tyrimą. Gydytojai duos vertingų patarimų, kaip suvaldyti šią klastingą ligą.

 

  • Mažinti perdirbtų maisto produktų ir pusfabrikačių vartojimą. Tokiuose patiekaluose paprastai būna daug druskos, riebalų ir kalorijų. Geriausia gaminti maistą patiems namuose iš šviežių produktų.

 

  • Vartoti daugiau salotų ir citrusinių vaisių. Skaidulos, magnis ir polifenoliai lapinėse daržovėse didina organizmo jautrumą insulinui. Citrusiniuose vaisiuose taip pat yra organinių medžiagų, kurios padeda pagerinti sergančiųjų diabeto būklę.

 

  • Atsisakyti kavos su kofeinu. Ją galima keisti kava be kofeino, žolelių arbatomis arba paprasčiausiu vandeniu.

 

  • Mažinti baltų ryžių suvartojimą. Nemėgstate sveikesnių rudųjų ryžių? Pratinkitės prie jų specifinio skonio po truputį. Iš pradžių patiekite virtus baltuosius ryžius, maišytus su rudaisiais ir palaipsniui didinkite rudųjų ryžių kiekį ir mažinkite baltųjų.

 

  • Mesti rūkyti. Rūkaliai turi dvigubai didesnę riziką susirgti diabetu negu nerūkantys.

 

  • Riboti alkoholio suvartojimą. Alkoholis gali skatinti svorio augimą, padidinti kraujo spaudimą ir trigliceridų lygį kraujyje. Paprastai rekomenduojama, kad vyrai neturėtų išgerti daugiau nei 2 alkoholio vienetus per dieną, o moterys – daugiau nei vieną.