Ar žinojote, kad 5 šaukštai maisto gali padėti atgauti normalų svorį? Tai mitybos planas, kai galima valgyti bet kokį maistą, visiškai neribojama maisto įvairovė, kad net sunku jį pavadinti dieta. Dietos tikslas nėra išbraukti kokius nors maisto produktus iš valgiaraščio, bet valgyti tik labai mažomis porcijomis. Per vieną kartą į skrandį gali patekti tik labai ribotas maisto kiekis.

 

"mergina su šaukštu"

Daugelio nutukusių žmonių problema yra ta, kad jie nuolatos nori viską turėti. Iš esmės taip yra dėlto, kad jų skrandis yra didesnis negu kūno poreikiai. Dėlto tokie žmonės gali valgyti nors kas valandą, gausiai prikimšti skrandį per pietus ir vakarinę. Ilgainiui jų skrandis nuo nuolatos gaunamo per didelio maisto kiekio išsitampo, todėl nuolatos jaučiamas alkio jausmas, net ką tik pavalgius.

 

Norintys numesti keletą kilogramų, gali išbandyti 5 šaukštų dietą mėnesį. Jei patiks, galima laikytis ir ilgiau: tris mėnesius arba pusę metų, arba dar ilgiau. Viskas priklauso nuo to, kaip greitai skrandis prisitaikys prie mažesnių maisto porcijų. Kai tai nutiks, tai taps įpročiu ir nebereikės nuolatos kontroliuoti savęs: kūnas pats įspės, kada maisto yra per daug. Taigi svarbiausia susikurti įprotį. Galima sakyti, kad tai yra šios dietos pagrindinis tikslas.

 

5 šaukštų dietos taisyklės:

 

  • Griežtai laikytis mitybos režimo tam tikromis valandomis.

 

  • Valgyti bet kokio maisto, nesvarbu ar pietums, ar užkandžiams, ne daugiau negu 5 šaukštus.

 

  • Valgiaraštis gali būti labai įvairus, net kaloringas. Lieknėjama ne todėl, kad nevalgoma riebių, kaloringų maisto produktų, bet dėlto, kad valgomos mažos maisto porcijos.

 

  • Rekomenduojama riboti tam tikrų produktų (duonos gaminių, saldumynų), taip pat tokių produktų, kurie kelia alergijas ir blogina sveikatos būklę (pavyzdžiui, sergant tam tikromis ligomis) vartojimą.

 

  • Neturint valios visiškai iš valgiaraščio išbraukti saldumynus, duoną, bandeles, pyragus ir kitus panašius gaminius, leidžiama juos valgyti tik rytais iki 12 valandos ir iki tada suvartojamų saldumynų ir miltinių patiekalų kiekis neturi viršyti 200 g.

 

  • Praleidus dienos valgymą ir jaučiant stiprų alkį, prieš valgį pirmiausiai išgerti stiklinę vandens ir tuomet leisti sau suvalgyti griežtai tik 5 šaukštus maisto. Rekomenduojamos porcijos neviršyti. Nesistengti savęs įtikinti, kad reikia valgyti didesnę porciją. Geriau pažadėti sau, kad vėl bus galima suvalgyti tiek pat maisto po 3 valandų, net jei tada bus 21 valanda. Einant miegoti 23 valandą, tada dar liks 2 valandos iki miego. Taigi tai organizmui yra gana normalu.

 

  • Geriamojo vandens kiekis neribojamas. Kasdien galima gerti vandens, arbatos, kavos, sulčių, mineralinio vandens, tiek, kiek norisi. Tačiau reikėtų riboti saldintų, gazuotų gėrimų vartojimą.

 

  • Kiekvieną patiekalą rekomenduojama supjaustyti mažais gabalėliais ir valgyti šaukštu. Maistą sverti virtuvinėmis svarstyklėmis. Vidutiniškai sumuštinis turėtų sverti 150 – 200 g, maždaug tiek pat, kaip kriaušė, obuolys, 3 mandarinai, apelsinas, bananas, granatas. Jei, pavyzdžiui, vaisius yra didesnis, jį reikėtų supjaustyti ir vartoti tiek, kiek rekomenduojama. Vaisius ir daržoves taip pat galima tarkuoti: taip bus lengviau pamatuoti, kiek tai sudaro šaukštų.

 

Svarbiausia, laikantis 5 šaukštų dietos, prisiminti, kad jos tikslas – sumažinti skrandžio tūrį. Žmogus, turintis didelę kūno masę ir norintis numesti daug svorio, gali imtis ekstremalių priemonių – ryžtis chirurginei skrandžio mažinimo operacijai. Kai kuriais atvejais tai vienintelis būdas, po kurio pradeda kristi kilogramai ir tirpti riebalai. Tačiau daugumai nereikia ekstremalių priemonių, norint sumažinti kūno svorį, pakanka laikytis minėtos 5 šaukštų dietos.

 

Įdomu tai, kad daugiau maisto suvartoti skatina maisto patiekimas didelėse lėkštėse ir valgymas dideliais šaukštais. Besilaikantieji dietos turėtų maistą patiekti mažesnėse lėkštėse ir valgyti su mažesniais įrankiais. Net mitybos specialistai dažnai prisikrauna per daug maisto su milžiniškais šaukštais į gilias lėkštes. „Tie, kuriuos domina, kaip numesti svorio, turėtų naudoti mažesnius indus ir šaukštus, o tie, kuriems reikia priaugti svorio, pavyzdžiui, dėl netinkamos mitybos arba senatvėje, gali naudoti didesnius“, – teigiama Kornelio universiteto mokslininkų ataskaitoje.

 

5 šaukštų dieta tinka visiems: ir tiems, kurie pietums valgo garuose virtą vištienos krūtinėlę su brokoliniais kopūstais, ir tiems, kurie mėgsta mėsos mišraines, pagardintas majonezu. Tačiau tai nereiškia, kad reikia visai nekreipti dėmesio į maistą, kuris patenka į skrandį. Pavyzdžiui, reikia atsižvelgti, kad sunkų, kaloringą maistą (pavyzdžiui, riebią mėsą) organizmas virškina bent 5 valandas.  Tokiu atveju gali užtekti 3 valgymų per dieną. Liesi baltymai ir daržovės skrandyje virškinamos apie 3 valandas. Todėl galima valgyti daugiau kartų per dieną: 4 arba 5.