„Iki šiol visada laikiau paslaptyje savo dietą, tačiau dabar, ko gero, turėčiau su visais ja pasidalinti. Dieną – daug greipfrutų, o naktį – daug energingų vyrų“, – kartą prisipažino seksualioji rausvaplaukė senojo Holivudo aktorė Angie Dickinson (g. 1931).

 

"greipfrutai"

Moksliškai įrodyta, kad greipfrutai padeda sėkmingai mesti svorį ir stiprina sveikatą. Ir nereikia laikytis madingų ir alinančių dietų.

 

Greipfrutai gana nemažai ištyrinėti vaisiai. Atlikti keli tyrimai, kurie įrodė, kad greipfrutai padeda numesti svorio:

 

  • 12 savaičių antsvorio turintys žmonės turėjo suvartoti po pusę šviežio greipfruto prieš valgį. Rezultatai parodė, kad jau po 4 savaičių jų svoris sumažėjo daugiau nei 2 kg, o po 12 savaičių – daugiau nei 5 kg.

 

  • 91 nutukę pacientai dalyvavo kitame tyrime, kuriuo siekta išsiaiškinti, kaip greipfrutų vartojimas veikia kūno svorį, atsparumą insulinui ir metabolinį sindromą. Pastebėta, kad tie, kurie prieš valgį valgė po pusę greipfruto (maisto kiekis neribojamas) numetė 1,5 kg per 12 savaičių, atsparumas insulinui pagerėjo ir sumažėjo insulino lygis po dviejų valandų, gavus gliukozės.

 

Greipfrutai – unikalūs egzotiniai vaisiai, kurie sudegina daugiau kalorijų negu patys turi. Juos sudaro 60 % vandens ir šiek tiek dietinių skaidulų. Skaidulos gerina virškinimą ir suteikia sotumo jausmą.

 

Pastaba! Greipfrutai mažina kai kurių vaistų efektyvumą. Todėl prieš įtraukiant šiuos vaisius į valgiaraštį rekomenduojama pasitarti su gydytoju arba vaistininku.

 

Greipfrutai naudingi ne tik dėlto, kad jie padeda sėkmingai mesti svorį. Juose taip pat yra pektino, maistinių medžiagų, mažai kalorijų, nėra sočiųjų riebalų ir cholesterolio. Be to, juos vartoti yra labai sveika dėl daugelio priežasčių.

 

10 priežasčių, kodėl reikėtų daugiau valgyti greipfrutų:

 

  • Raudonieji greipfrutai sumažina cholesterolį ir širdies ligų riziką. 2006 metų Izraelio mokslininkų tyrime teigiama, kad vienas greipfrutas per dieną gali padėti išvengti širdies ligų. Vienas iš svarbiausių širdies ligų rizikos veiksnių yra padidėjęs cholesterolis kraujyje. Tyrimo dalyviai, kasdien suvalgydavę po greipfrutą, turėjo daug mažesnį cholesterolio lygį negu tie, kurie jų nevartojo. Tyrėjų nuomone, taip gali būti dėlto, kad greipfrutuose itin gausu antioksidantų.

 

  • Greipfrutai sumažina plaučių ligų riziką. Baltuosiuose greipfrutuose gausu flavonoido naringino, kuris neleidžia atsirasti vėžį sukeliantiems fermentams. Rausvuosiuose jo taip pat šiek tiek yra, kaip ir antioksidanto likopeno.

 

  • Greipfrutai apsaugo  gaubtinės žarnos vėžio. Limoninas, greipfrutų minkštimo milteliai, ir flavonoidas naringinas, gali sumažinti žarnyno vėžio išsivystymo riziką.

 

  • Greipfrutai naudingi, sergant prostatos vėžiu. Atlikta tyrimų, skelbiančių, kad citrusinių vaisių flavonoidas naringinas stimuliuoja prostatos vėžio ląstelių DNR atsinaujinimą.

 

  • Greipfrutai iš organizmo šalina sunkiuosius metalus. Greipfrutuose apstu pektino, kuris suriša sunkiuosius metalus ir pašalina iš virškinimo sistemos. Atliktas tyrimas su vaikais nuo 5 iki 12 metų, kurių kraujo serume buvo padidėjęs švino lygis. Mažiesiems pacientams 28 dienas būdavo duodama citrusinių vaisų pektino. Nustatyta, kad tyrimo pabaigoje pacientų kraujyje labai sumažėjo švino perteklius.

 

  • Greipfrutuose gausu vitaminų C, kuris stiprina imuninę sistemą ir padeda išvengti peršalimo ligų. Pusėje greipfruto yra 38,4 mg vitamino C, o tai sudaro 64 % rekomenduojamos dienos normos. 240 ml rausvųjų greipfrutų sulčių turi 93,9 mg šio vitamino, o tai sudaro 156 % rekomenduojamos dienos normos. Panašiai kaip ir apelsinai, kurie turi apie 95 mg vitamino C 240 ml sulčių.

 

  • Greipfrutai valo kepenis. Greipfrutuose yra glutationo, kuris padeda kepenims neutralizuoti kenksmingas chemines medžiagas. JAV Masačiusetso ligoninės tyrėjai teigia, kad jis net gali padėti įveikti hepatito C infekciją.

 

  • Greipfrutai naudingi sergantiems artritu. Greipfrutuose yra salicilo rūgšties, kuri padeda organizmui skaidyti kalcį, kuris padeda išsaugoti sąnarių kremzlių struktūrą, kuriai pakitus gali prasidėti artritas. Siekiant geriausių rezultatų greipfrutų sultis rekomenduojama gerti su šlakeliu obuolių sidro actu.

 

  • Greipfrutai gerina regėjimą. Rausvuosiuose ir raudonuosiuose greipfrutuose gausu beta karoteno, kuris stiprina akis ir gerina regėjimą. Vienas greipfrutas per dieną sumažina akių įtampą ir sulėtina senėjimo procesus. Šiame vaisiuje yra vitamino A, flavonoidų naringenino ir naringino, likopeno, beta karoteno, ksantino ir liuteino. Šie antioksidantai padeda palaikyti gerą regėjimo funkciją.

 

  • Greipfrutai puoselėja odą ir plaukus. Vitaminai ir mineralai greipfrutuose apsaugo nuo kenksmingų aplinkos sąlygų, lygina, stangrina odą, sumažina odos pigmentaciją ir saugo nuo ultravioletinių spindulių, skatina plaukų augimą, naikina pleiskanas ir bakterijas, stiprina plaukus.