Ar žinojote, kad nuo 1991 metų kasmet lapkričio 14-ąją minima pasaulinė diabeto diena? Pasaulyje diabetu serga apie 100 mln., o Europoje – apie 26 mln. žmonių. Nuo ligos neapsaugoti nei vyresnio, nei jauno amžiaus pasaulio gyventojai, ypač plinta skurdžiau gyvenančiose bendruomenėse. Tačiau neretai užkirsti kelią diabetui yra įmanoma, laikantis elementarių taisyklių, kaip natūraliai išvengti staigių cukraus šuolių kraujyje.

 

diabetas

8 patarimai, kaip išvengti staigių cukraus šuolių:

 

  • Valgyti riešutų. Riešutai, tokie kaip migdolai, graikiniai riešutai ir pistacijos, turi gerųjų riebalų, kurie lėtina cukraus įsisavinimą organizme. Tačiau riešutų porcijos turi būti griežtai normuotos, nes tai, kad juos valgyti sveika, dar nereiškia, kad galima jais piktnaudžiauti. Vos 6 migdoluose ar 4 pekaninių karijų puselėse yra tiek pat kalorijų, kiek yra šaukštelyje sviesto.

 

  • Rinktis visadalių grūdų produktus. Avižų sėlenos, miežiai ir rugiai yra turtingi maistinės ląstelienos, kurioje yra beta gliukanų. Tai tirpios skaidulos, kurios neleidžia skrandžiui per greitai išsituštinti pavalgius ir taip apsaugo nuo staigių cukraus šuolių kraujyje. Tačiau reikėtų prisiminti, kad šie maisto produktai yra vis tiek angliavandeniai. Visadalių grūdų gaminiai vis tiek kels cukraus lygį kraujyje, bet ne taip greitai, kaip perdirbti maisto produktai.

 

  • Valgyti daugiau įvairių daržovių. Turtingos maistinės ląstelienos, nekrakmolingos daržovės (pavyzdžiui, brokoliniai kopūstai, agurkai ir morkos) gali apsaugoti nuo staigių ir dažnų cukraus šuolių kraujyje, papildomai dar aprūpindami organizmą svarbiausiais vitaminais ir mineralinėmis medžiagomis.

 

  • Paskaninti patiekalus cinamonu. Cinamonas daro daugiau negu tik suteikia patiekalams įspūdingesnį skonį. 2013 metų tyrimas, publikuotas moksliniame žurnale „Annals of Family Medicine“ parodė, kad cinamonas yra susijęs su žymiu cukraus lygio kraujyje badaujant sumažėjimu. Gali būti, kad cinamonas stimuliuoja insulino išsiskyrimą iš kasos. Tačiau tam išsiaiškinti dar reikia papildomų tyrimų. Sergantieji II tipo diabeto turėtų pabandyti įtraukti į kasdienę mitybą šį aromatingą prieskonį.

 

  • Įvairiai naudoti actą. 2012 metų tyrimas žurnale „Community Hospital Internal Medicine Perspectives“ rašoma, kad actas galėtų padėti sulėtinti cukraus įsisavinimą organizme. Tyrimas parodė, kad 60 ml obuolių sidro acto gali pagerinti cukraus lygio kraujyje badaujant lygį ir jautrumą insulinui. Nors potenciali obuolių sidro acto nauda sveikatai dar tiriama, bet jau dabar patariama sergantiesiems II tipo diabetu kiekvieną kartą valgant suvartoti šaukštą obuolių sidro acto.

 

  • Nepraleisti pagrindinių dienos valgymų. Labai svarbu visą dienos maisto normą padalyti į 3 pagrindinius valgymus ir 2 užkandžius. Valgant tik 1 – 2 kartus per dieną cukraus šuoliai būna didesni. 3 sveiki pagrindiniai valgymai (pusryčiai, pietūs ir vakarienė) bei 2 maistingi užkandžiai tarp jų gali padėti palaikyti normalų cukraus kiekį kraujyje.

 

  • Negerti, kai skrandis tuščias. Pavartojus alkoholio nevalgius, cukraus lygis gali pakilti net 24 valandoms. Taip nutinka dėlto, kad organizmas bando atsikratyti alkoholio. Prieš vartojant alkoholinius gėrimus, reikėtų pirmiausiai pasitikrinti savo cukraus lygį. Labai svarbu prieš tai pavalgyti. Be to, reikėtų atkreipti dėmesį, kad nerišli kalba ir galvos svaigimas gali būti ne tik apgirtimo stadija, bet ir per žemo cukraus lygio kraujyje simptomas.

 

  • Planuoti į priekį. Reikėtų šalia visada turėti sveikų užkandžių, kurie apsaugotų nuo staigaus cukraus lygio nukritimo. Pavyzdžiui, galima rankinėje turėti javainių batonėlį arba greito poveikio gliukozės tablečių.