Tikriausiai visi pažįsta žmonių, kurie, regis, gerai atrodo ir jaučiasi be jokių papildomų pastangų. Įdomu, kokias paslaptis jas slepia? Kornelio universiteto Maisto ir prekės ženklų laboratorijos tyrime pateikiama keletas pastebėjimų apie tai, kaip jiems pavyksta tai padaryti.

 

"liekna moteris"

„Dauguma lieknų žmonių nesilaiko labai griežtų dietų ir intensyvių sveikos gyvensenos režimų, kad palaikytų normalų svorį. Tačiau jie išsiugdo sveikus ir elementarius įpročius, pavyzdžiui, niekada nepraleisti pusryčių arba įsiklausyti į vidinius kūno poreikius“, – sako dr. Brianas Wansinkas, minėto tyrimo bendraautorius.

 

Sveikos gyvensenos įpročius reikia įtraukti į kasdienybės rutiną. Taip jie taps neatsiejama kasdienybės dalimi ir padės pasiekti geriausių rezultatų. Tyrėjai analizavo 147 suaugusių žmonių įpročius. Savanoriai internetinėse anketose atsakė klausimus apie fizinį aktyvumą, mitybą ir kasdienius įpročius.

 

Išanalizavę atsakymus tyrėjai pastebėjo tendenciją: viskas priklauso nuo rutinos. Daugeliui žmonių rutina buvo raktas į sveikesnį gyvenimą ir lieknesnį kūno sudėjimą. Kai sveiki įpročiai tampa nebeatsiejami nuo asmeninės dienotvarkės, jie tampa antrąją prigimtimi. Nebereikia didelių valios pastangų, norint prisiversti juos atlikti. Sveika gyvensena nustoja būti pareiga, bet natūralus dalykas, be kurio nebeįsivaizduojama kiekviena diena.

 

Nors iš pradžių įtraukti naujus įpročius į kasdienybę gali neatrodyti kaip natūralus ar lengvai padaromas dalykas, tačiau ilgainiui tai darant, jų laikytis tampa paprasta.

 

5 lieknų žmonių įpročiai, kuriuos rekomenduojama įtraukti į kiekvienos dienos rutiną:

 

  • Jie valgo pusryčius. Net 96 %tyrimo dalyvių anketose pažymėjo, kad kiekvieną rytą valgo pusryčius. Galima ilgai diskutuoti, ar pusryčiai yra pats svarbiausias dienos valgis, ar ne, tačiau jų reikšmė gerai savijautai ir išvaizdai yra nenuginčijama. Tyrėjai pastebėjo, kad tie, kurie yra linkę praleisti pusryčius, per pietus paprastai suvartoja daugiau kalorijų negu tie, kurie pusryčiavo. Pusryčių nevalgymas siejamas su didėjančiu svoriu, kuris ilgainiui gali net tapti antsvoriu. Žinoma, nebūtinai žmonės, kurie atsisakys kiaušinio ar avižų košės pusryčiams, priaugs svorio. Tačiau pusryčių valgymas gali būti vienu iš ženklų, kad asmuo maitinasi sveikai. Tai yra jis laikosi sveikų įpročių rutinos.

 

  • Jie sportuoja. 42 % dalyvių anketose pažymėjo, kad sportuoja penkis arba daugiau kartų per savaitę. Beje, reguliariai sportuojant atsiranda natūralus poreikis sveikiau maitintis. O tai reiškia, kad gali pradėti kristi svoris. Užplūdę endorfinai, apibėgus kelis ratus stadione, gali padėti lengviau atsispirti pagundoms, nesvarbu, kokios jos būtų: ar šokoladinis pyragas, ar traškučiai, ar taurė vyno ir pan.

 

  • Jie turi svarstykles. Liekni žmonės reguliariai tikrina sveikatą, įskaitant svorį. Maždaug 50 %apklaustųjų sveriasi kartą per savaitę. Tai veiksmingas būdas, padėsiantis numesti svorio ir išlaikyti normalų svorį. „Lipti ant svarstyklių turėtų tapti tokiu įpročiu, kaip valytis dantis“, – sako Kornelio universiteto mitybos ir psichologijos profesorius Davidas Levitsky. Skaičiukai ant svarstyklių rodo sveiko gyvenimo būdo progresą. Tačiau kai kuriems žmonėms svertis gali būti sudėtinga psichologiškai. Didelis skaičius gali sukelti depresiją, stresą ir skatinti priešingą elgesį (emocinį valgymą). Jeigu svėrimosi procesas žlugdo morališkai, tai apie kokią sėkmę galima kalbėti? Jeigu atrodo, kad svėrimasis daugiau kenkia, o ne padeda, šį patarimą verčiau praleisti ir nekankinti savęs.

 

  • Jie neriboja maisto. 44 % dalyvių anketose nurodė, kad valgydami neriboja savęs, klausosi savo vidinio balso, vartoja aukštos kokybės ir vengia perdirbtų maisto produktų, daugiau ir dažniau gamina namie. Visi šie įpročiai veda prie sveikesnio gyvenimo. Darbe, po pietų, dažnai pradeda kamuoti alkis, kuris daugelis malšina bandelėmis, šokoladiniais batonėliais ir kitais menkaverčiais maisto produktais. Norint gyventi sveikiau, rekomenduojama atsinešti į darbą sveikesnių užkandžių iš namų. Valgymas namie ruoštą maistą gali padėti ne tik sutaupyti pinigų, bet ir sulieknėti, nes gaminant galima naudoti mažiau riebalų.

 

  • Jie valgo sąmoningai. Žmonės, kurie atrodo ir jaučiasi gerai, paprastai nesilaiko griežtai ribojančių kalorijų kiekį dietų. Jie neskaičiuoja kalorijų, o galvoja apie tai, ką deda į burną. 74 % teigė, kad jie niekada arba retai laikėsi dietų, 92 % sąmoningai vertino kiekvieną maisto pasirinkimą. Tai rodo, kad be pastangų liekni asmenys nepasiduoda emocinio valgymo pagundoms: jie nevalgo iš nuobodulio arba kitos priežasties, kuri nėra alkis.

 

Taigi, štai tokie lieknų žmonių įpročiai. Tikriausiai nesuklysime teigdami, kad liekni žmonės tokie yra todėl, kad savo lieknumui nesuteikia pirmenybės. Į kasdienybės rutiną jie įtraukia sveikus įpročius, kurie ilgainiui tampa tokie natūralūs, kad net nebepastebi, kad jų laikosi. Tad jeigu norite iki vasaros (ji juk visai ne už kalnų!) gražiai atrodyti, apsivilkę maudymosi kostiumėlį, pradėkite keisti savo gyvenimo įpročius jau šiandien.