Dažnai moterys, kurios rūpinasi savo svoriu, visiškai atsisako sviesto, nes yra 100 % įsitikinusios, kad šis produktas tukina. Tačiau ar taip yra iš tiesų? Laikas išsiaiškinti!

 

sviestas

Vienintelė priežastis, kodėl paprastai vengiama sviesto – dėl didelis kalorijų kiekis. Gal kam nors bus sunku patikėti, bet iš tiesų sviestas turėtų būti įtrauktas į kiekvieno žmogaus, o ypač moterų, kasdieninį valgiaraštį.

 

4 įdomūs faktai apie sviestą ir sveikatą:

 

  • Sviestas padeda apsaugoti kraujagysles. Lecitinas, kurio yra svieste, normalizuoja cholesterolio apykaitą ir apsaugo kraujagysles. Tai reiškia, jeigu, pavyzdžiui, vartojama mėsa, kuri, kaip įrodyta, yra nesveika kraujagyslėms, bet pagardinama trupučiu sviesto ar grietinės, sumažėja žala organizmui. Dėl šios priežasties daugelyje pasaulio virtuvių gaminant mėsą dedama sviesto ar grietinės.

 

  • Sviestas patinka skrandžiui. Sviestas – nepakeičiamas produktas skrandžiui, sergant gastritu arba kitomis ligomis. Vitaminas A, kurio jis turtingas, skatina žaizdų gijimą. Negana to, sviestas drėkina skrandžio sieneles ir palengvina būklę. Įdomu tai, kad daugelis bijo sviesto dėl cholesterolio. Tačiau veltui. Reikėtų atsiminti, kad cholesterolį organizmas gamina pats. Kad būtų normali cholesterolio apykaita, organizmui reikia gauti cholesterolio iš išorės. Tai yra medžiaga, kuri reguliuoja nuotaiką ir padeda išvengti depresijos. Be to, cholesterolis dalyvauja naujų ląstelių statyboje. Svarbiausia – nevalgyti sviesto labai daug.

 

  • Sviestas – svarbus produktas odai ir plaukams. Svieste yra daug vitaminų A, B, C, D, E. Visi jie reikalingi, kad odai ir plaukai būtų gražūs. Visų pirma, kai trūksta vitamino A, plaukai išsausėja ir tampa silpni, oda taip pat tampa sausesnė ir jautresnė nei paprastai. Beje, šie simptomai dažnai vargina žmones, ypač moteris, kurie atsisako riebalų savo mityboje.

 

  • Sviestas – energijos šaltinis. Šis pieno produktas – tai puikus energijos šaltinis. Daugelis mitybos specialistų yra įsitikinę, kad gyvuliniai riebalai padeda kūnui sušilti, todėl yra privalomi šalto klimato šalių gyventojų dietoje. Be to, sviestas padeda atsinaujinti organizmo ląstelėms. Tačiau labai mažai žmonių žino, kad pakankamas riebalų kiekis maiste, įskaitant sviestą, yra atsakingas už ląstelių atsinaujinimą. Svarbu: norint nepakenkti figūrai ir sveikatai, sviesto dienos norma neturėtų viršyti 30 gramų.

 

Įdomu

 

  • Norint pagaminti 1 kg sviesto reikia 20 kg pieno.

 

  • Sviestas gaminamas išsukant grietinę ir atskiriant pasukas. Pasukos, parduodamos prekybos centruos, yra dirbtinai sutirštinamos.

 

  • Sviestas yra kietos būsenos, kai yra laikomas vėsioje vietoje, tačiau kambario temperatūroje suminkštėja ir pradeda tirpti ir tampa skysčiu, kai temperatūra siekia 32 – 35°.

 

  • Kepiniams dažniausiai naudojamas nesūdytas sviestas.

 

  • Svieste nėra dirbtinių transriebalų (siejamų su „bloguoju“ cholesteroliu), kurių yra margarine. Taip pat jame yra omega 3 ir 6 riebalų rūgščių.

 

  • 2 šaukštuose sviesto yra 8 g riebalų. Maždaug 30 % mononesočiųjų riebalų (tiek pat kiek alyvuogių aliejuje).

 

  • Sviesto spalva priklauso nuo karvių pašaro. Kuo daugiau jos gauna karoteno iš žalumynų, tuo sviestas geltonesnis. Tačiau kai kurie gamintojai specialiai deda dažiklių, kad sviestas taptų gražesnės spalvos.

 

  • Indija yra didžiausia sviesto gamintoja. Lydytas sviestas (ghee) yra svarbus ingredientas indų virtuvėje.