Nėra geresnės vietos už namus. Ten taip jauku ir saugu. Tačiau nedaugelis susimąsto, kad už viso to slypi ir ne tokia graži pusė. Pavyzdžiui, namai gali paskatinti svorio augimą ir, kas blogiausia, to galima net nepastebėti. Ar žinojote, kad šiek tiek pertvarkius namus, galite numesti daugiau arba mažiau svorio?

 

"namai ir maistas"

Namai. Tikriausiai daugeliui šis žodis siejasi su jaukumu, ramybe ir vieta, į kurią norisi grįžti. Statistinių gyventojų namuose yra tokių dalykų, kurie tukina ir net gali susargdinti. Mokslininkai ieško priežasčių, kurios sukelia nutukimą ir lėtines ligas, ir kokią įtaką žmonių sveikatai turi gyvenamoji vieta. Pasirodo, jie daro labai didelę įtaką gyventojų išvaizdai ir bendrai savijautai. Tačiau nereikia pulti į paniką! Padarius keletą nedidelių pokyčių, namai tampa palankesne sveikatai vieta. Štai keletas dalykų, nuo kurių priklauso, kad namuose jums auga svoris.

 

20 patarimų, kaip pertvarkyti namus, kad kristų svoris ir geriau jaustumėtės:

 

  • Virtuvinėse bei kitose namų spintelėse pilna tuščių kalorijų. Vien žinojimas, kad virtuvėje arba ant darbo stalo yra ledų, sausainių, saldainių, traškučių ir kitų skanumynų, gali trukdyti laikytis sveikos mitybos plano. Ypač tai aktualu po 15 valandos ir prieš miegą, kai sunkiausiai atsispirti pagundai užkąsti ką nors skanaus. Bene geriausias būdas išvengti pagundų – tai išnešti jas iš namų. Jeigu ranka nekyla visko išmesti, galima skanumynus sunormuoti, susverti ir sudėti į plastikinius, sandariai uždaromus maišelius. Tuomet, žinodami, kad vienas toks skanumynų maišelis yra, tarkime, 150 kalorijų, kiekvieną kartą susimąstysite, ar norite atplėšti dar vieną.

 

  • Miegamajame per daug šviesos. Geras nakties miegas ir normalus svoris yra labai glaudžiai susiję dalykai. Amerikos epidemiologijos žurnale publikuotas tyrimas, kuriame dalyviai, miegoję tamsiausiuose kambariuose, turėjo 21 % mažesnę tikimybę būti nutukę, negu tie, kurie miegojo labiau apšviestuose kambariuose. Ryšys tarp miego ir normalaus svorio priklauso nuo miego hormono melatonino, kuris gaminasi tamsoje. Jeigu melatonino pasigamina per mažai, būna sunkiau užmigti ir pereiti į riebalus tirpdantį organizmo režimą. Taigi, jeigu norite numesti svorio, įsigykite tankaus audinio, tamsias užuolaidas, kad naktimis miegamajame būtų labai tamsu.

 

  • Mėgstamiausias kavos puodelis yra per didelis. Nebijokite, kavos puodelio rytais nereikės atsisakyti! Tačiau kavą reikėtų pilti į mažesnės talpos puodelius. Per didelis kofeino kiekį gali sukelti atsparumą insulinui ir taip paskatinti organizmą kaupti riebalus. O pajutus, kad po 15 valandos pradeda kamuoti mieguistumas ir energijos stygius, kavos puodelį reikėtų iškeisti į trumpą pasivaikščiojimą arba mankštelę.

 

  • Miegamajame laikomi naujausių technologijų prietaisai. Kuo daugiau elektronikos miegamajame, tuo labiau tunkama. Ypač ši taisyklė galioja vaikams. Vaikai, kurie prieš miegą žiūri televizorių arba leidžia laiką prie kompiuterių, negauna pakankamai poilsio ir yra labiau linkę turėti nesveikų įpročių.

 

  • Pakviečiama pasisvečiuoti namuose netinkamus asmenis. Žmonės, su kuriais daugiausiai bendraujama, turi didelį poveikį mūsų skoniui, pajamoms, laimei, tikėjimui, sveikatai ir svoriui. Pastebėta, kad žmonės, kurie turi antsvorio turinčių draugų, yra linkę taip pat priaugti svorio. Žinoma, tai nereiškia, kad reikėtų nutraukti ryšius su tokiais draugais. Tačiau kviečiant juos taip pat pakviesti ir aktyvių, sveiką gyvenimą propaguojančių žmonių, kurie jums patinka.

 

  • Lėkštės ir kiti indai namuose yra netinkamų dydžių ir spalvų. Rekomenduojama maistą dėti į vidutinio dydžio lėkštes. Beje, geriau į spalvotas, o ne į baltas.

 

  • Vaisiai laikomi šaldytuve. Vaisių lėkštę rekomenduojama laikyti matomoje vietoje, kad, kilus pagundai ko nors užkąsti, būtų renkamasi jie, o ne kaloringi ir mažiau sveiki užkandžiai.

 

  • Termostate nustatyta per aukšta temperatūra. Miego metu kambarių temperatūra turėtų būti šiek tiek žemesnė nei dieną. keturias savaites miegant patalpoje, kurioje palaikoma 19 laipsnių temperatūra, organizme padaugėja rudųjų riebalų, kurie padeda palaikyti normalų svorį ir skatina baltųjų riebalų deginimą.

 

  • Rytais šviesa kambariuose yra per blanki. Blankioje šviesoje išsiskiria mažiau hormono leptino, nuo kurio priklauso sotumo jausmas. Todėl labiau gresia prisivalgyti menkaverčio maisto. Ryškioje šviesoje leptino išsiskiria daugiau, todėl sotumo jausmas pajuntamas greičiau ir suvalgoma mažiau.

 

  • Gyvenamuosiuose kambariuose yra per daug televizorių ekranų. Televizija skatina nesąmoningą valgymą, o tai reiškia, kad lengva nepastebėti, kiek maisto iš tikrųjų suvartojama.

 

  • Svetainė yra per daug jauki. Sofa per daug patogi, kad nuo jos nesinori pakilti. O pakilti ir pasimankštinti reikėtų, jeigu norite numesti svorio arba išlaikyti normalų.

 

  • Sporto įranga ir priemonės yra paslėptos. Daug didesnė tikimybė, kad visa tai bus naudojama, jei priemonės bus padėtos matomoje namų vietoje.

 

  • Labai retai tvarkomi namai. Namų tvarkymas yra aktyvus ir energingas užsiėmimas, padedantis sudeginti kalorijų perteklių ir pramankštinantis kūną.

 

  • Namuose vengiama gaminti maistą. Vien maisto gaminimas, pjaustymas, maišymas, kepimas sudegina daugiau kalorijų negu tiesiog pašildymas mikrobangų krosnelėje. Be to, namuose dažniausiai gaminamas sveikesnis maistas, nes galima naudoti mažiau riebalų, cukraus ir kitų nesveikų maisto priedų.

 

  • Indaplovės naudojimas.70 kg sveriantis asmuo per 30 minučių gali sudeginti 102 kalorijas, plaudamas indus rankomis. 80 kg sveriantis asmuo per tokį patį laiką gali sudeginti 122 kalorijas.

 

  • Vengimas atnaujinti interjerą. Perdažyti sienas smagu, nesudėtinga ir nedaug kainuoja. Be to, tai gali būti riebalus deginanti treniruotė.

 

  • Baldai visada laikomi toje pačioje vietoje. Perstumdant baldus reikia daug energijos, todėl organizmas sudegina daug kalorijų.

 

  • Automobilis plaunamas automatinėje plovykloje. Rankomis plaunant automobilį sudeginam daug kalorijų ir ilgainiui net galima numesti svorio.

 

  • Vonios kambario nevalymas. Švarioje vonioje ne tik maloniau praustis, bet jos valymas gali ir padėti numesti svorio.

 

  • Tingėjimas išsiurbti grindis ir kilimus. Bet kokie namų ruošos darbai ne tik gražina namų erdvę, bet padeda pagražinti ir namų gyventojų išorę. Galbūt metas susitvarkyti namus?