Nuo rugsėjo prasideda ir tęsiasi iki šv. Kalėdų įtempčiausias sezonas daugelyje visuomenės organizacijų, ne tik mokyklose. Tam, kad jis nekeltų nereikalingo streso, reikia ruoštis iš anksto.

 

"rudens pramogos"

Vasara tradiciškai yra tas metų laikas, kai sumažėja veiklos. Šiltymečio tingulys padeda atgauti jėgas ir pasiruošti paskutiniams 4 metų mėnesiams. Nuo pirmųjų rudens dienų tenka apgalvoti senus ir nustatyti naujus prioritetus, iš naujo mokytis išlaikyti dėmesį bei motyvaciją iki metų pabaigos.

 

Tikriausiai kyla klausimas, ką daryti, kad metų pabaigoje galima būti džiaugtis saldžiais darbo vaisiais? Tinkamai pasiruošti naujam sezonui! Štai 10 patarimų, kurie padės užtikrintai eiti keliu į pasisekimą:

 

  • Kritiškai įvertinti tai, kas jau pasiekta. Apgalvoti ir nustatyti naujus tikslus. Vasaros pabaiga neretai sukelia stiprų nerimą – liko tik trečdalis metų. Reikia nesustoti ties tuo, kas jau pasiekta, kritiškai įvertinti progresą ir sudaryti naują planą likusiai metų daliai. Rudens pradžia tinkamas laikas sisteminti informaciją, administruoti, rengti ataskaitas.

 

  • Mąstyti nestandartiškai. Turėti platesnį žvilgsnį į pasaulį. Kol orai vis dar geri, susikaupti sunku, todėl susitikimai su darbuotojais ne darbo aplinkoje, gali paskatinti kūrybingumą.

 

  • Pakeisti darbo modelį ir rutiną. Teigiama, kad produktyvumą gali padidinti ir įprastos dienotvarkės pakeitimai. Pavyzdžiui, darbą pradėti ir baigti valanda anksčiau. Tuomet vakarai atrodys ilgesni, bus daugiau laiko poilsiui. Kokybiškas poilsis padeda geriau sutelkti dėmesį dieną.

 

  • Susitvarkyti elektroninį paštą. Po atostogų elektroninis paštas būna perpildytas pasenusių naujienų, prašymų ir kvietimų. Reikėtų skirti laiko ištrinti nereikalingus elektroninius laiškus, gautus per atostogas, taip pat nebenaudojamus elektroninio pašto kontaktus. Vakarais ir savaitgaliais stengti išjungti darbinį paštą ir telefoną. Net ir trumpas atsiribojimas nuo technologijų padeda geriau pailsėti, atgauti jėgas ir būti energingiems.

 

  • Pakeisti keliavimo į darbą būdą. Eiti pėsčiomis, važiuoti dviračiu, o gal net bėgti ristele. Tai ne tik sustiprins kūną, bet ir padės sutaupyti pinigų transporto išlaidoms. Jeigu netoliese gyvena bendradarbis(-iai) pakviesti į darbą vykti kartu. Dviese bus smagiau!

 

  • Nesistengti visko aprėpti vienu metu. Rugsėjis pasitinka ne tik su gelstančių medžių lapų krūvomis, bet ir šūsnimis naujų darbų bei pareigų. Tai nereiškia, kad reikia padaryti viską. Vaikai pradeda eiti į mokyklą ir būrelius, užrašų knygelėje įrašyta daugybė naujų darbo ir asmeninių susitikimų. Be to, reikia pradėti vėl eiti sportuoti, lankyti kalbų kursus ir dar nepamiršti užsukti į prekybos centrą ir paruošti pietus visai šeimai. Intensyvi veikla vargina ir kelia stresą. Psichologai pataria neskubėti – naujas veiklas į dienotvarkę įtraukti po vieną kas savaitę. Organizmas patirs mažiau streso, nes turės laiko prisitaikyti prie pokyčių.

 

  • Išsaugoti vasaros sveikos gyvensenos įpročius. Vasarą tikriausiai daugelis pasižadėjo valgyti daugiau šviežių daržovių, vaisių ir uogų. Kai alina karščiai, nesinori valgyti, todėl per tris mėnesius ištirpo keletas kilogramų. Taip pat vasarą daugiau laiko praleidžiama lauke ir sportuojama. Tačiau tai, kad prasidėjo ruduo, nereiškia, kad reikia apsileisti! Nepaisant to, kad šis metų laikas yra užimtesnis, bet tai ne pasiteisinimas. Sugalvoti naujų pažadų 45, 60, 90 dienų. Laikytis jų nėra taip sunku, ypač jei pavyko vasarą. Pagalvoti, kokia nuostabi savijauta bus prieš šventes, kai visą rudenį bus rūpinamasi savo kūno linijomis.

 

  • Stiprinti imuninę sistemą. Rudenį reikia daugiau dėmesio skirti sveikatai, nes atšalus orams pradeda pulti ligos ir infekcijos. Stiprią imuninę sistemą padeda palaikyti reguliari mankšta, sveika mityba (ypač žalios spalvos daržovės), grynas oras ir saulės šviesa (vitamino D šaltinis). Taip pat reikėtų rasti patikimą būdą, kaip kovoti su stresu. Jis sukelia daugelį ligų.

 

  • Žvaliai pradėti kiekvieną rytą. Nuo pirmųjų ryto akimirkų priklauso, kokia bus visa diena. Ką tik atsikėlus iš lovos rekomenduojama išgerti stiklinę šilto vandens su šlakeliu citrinų sulčių, atlikti porą meditacinių kūno tempimo pratimų. Tai padės protiškai ir psichologiškai pasiruošti įtemptai dienai darbe. Serialų žiūrėjimas rytais tikrai nesuteikia daugiau energijos ir gyvybingumo!

 

  • Daryti trumpas pertraukas. Kiekvieną dieną 14 valandą padaryti 5 minučių pertrauką pakvėpuoti ir išvalyti neigiamas mintis. Lėtais gurkšneliais išgerti stiklinę vandens, nueiti nuo kompiuterio, pramankštinti sustingusius kaulus ir raumenis. Šis sveikas įprotis padės išvengti po pietų „puolančio“ mieguistumo, kurį paprastai darbuotojai bando išvaikyti su balintos kavos puodeliu ir šokoladiniu pyragėliu.

 

Vasarą nesunku turėti pozityvų požiūrį į gyvenimą, būti linksmiems ir atviriems naujiems dalykams. Tačiau ruduo taip pat turi žavesio. Nereikia užsidaryti tarp keturių namų sienų – laisvu laiku verta išvykti į gamtą, stebėti metų laikų pokyčius, rūpintis savo ir artimųjų sveikata ir laime. O ką jūs labiausiai mėgstate veikti rudenį?