Intuityvusis valgymas yra toks, kai neskaičiuojama kalorijų ir nėra jokių draudžiamų maisto produktų, bet vis tiek yra sveikas. Terminą 1990-aisiais sugalvojo amerikiečių mitybos specialistės, Evelyn Tribole ir Elyse Resch, tokios mitybos principus aprašiusios knygose. Tad, kaip maitintis intuityviai, numesti svorio ir išlikti sveikiems!

 

dietos

10 intuityvaus valgymo principų:

 

  • Atmesti dietas. Išmeskite visas knygas ir žurnalus apie dietas, kuriuose teigiama, kad antsvorį numesti galima greitai, lengvai ir visam laikui. Tokios dietos paprastai veikia, tik tol, kol jų yra laikomasi: nustojus svoris atauga su kaupu.

 

  • Gerbti alkio jausmą. Kūnas turėtų gauti pakankamai energijos ir angliavandenių. Priešingu atveju gresia persivalgymas. Jei alkis yra labai stiprus, kontroliuoti savęs nebeįmanoma, nes svarbiausia tampa pasisotinti. Reikėtų išmokti pastebėti pirmuosius kūno signalus, išduodančius alkį ir užkąsti ko nors lengvo ir nedaug.

 

  • Nekariauti su maistu! Jokių maisto produktų nelaikyti blogais. Leiskite sau valgyti viską! Jeigu drausite sau kažką valgyti, gali atsirasti net didesnis noras valgyti būtent tai, nes, kaip sakoma, draudžiamas vaisius saldesnis. Kai galiausiai leisite sau suvalgyti kažko iš draudžiamų produktų sąrašo, greičiausiai nesaikingai persivalgysite, pamiršę visas dietas.

 

  • Keisti požiūrį į valgymą. Netikėti, kad elgiatės labai „gerai“, jei suvartojate kalorijų minimaliai arba labai „blogai“, jei suvalgėte gabalą torto. Nekaltinkite savęs, nes nuo to tik jausitės beviltiškesni.

 

  • Atkreipti dėmesį į sotumo jausmą. Įsiklausyti į savo kūno signalus, rodančius, kad nebesate alkani. Stebėkite ženklus, kad pasijusite visiškai sotūs. Valgydami minutėlę sustokite ir paklauskite savęs, koks patiekalo skonis ir koks jūsų sotumo lygis.

 

  • Atrasti, kada valgymas teikia didžiausią malonumą. Japonų išmintis teigia, kad malonumas, norint būti sveikiems, yra vienas iš svarbiausių dalykų. Malonumą ir pasitenkinimą gali teikti valgymo patirtis. Kai valgote tai, ko iš tikrųjų norite, aplinkoje, kuri yra svetinga ir maloni, tada ir didesnė tikimybė, kad maistas suteiks didesnį pasitenkinimą. Valgant gražioje aplinkoje sotumas gali net greičiau aplankyti, nes reikės mažiau maisto, norint patirti pasitenkinimą.

 

  • Jausmus išreikšti ne per maistą. Raskite kitų būdų paguosti, nuraminti, išblaškyti save, išspręsti problemas, nesinaudojant maistu. Nerimas, nuobodulys, vienatvė, pyktis ir kitos emocijos gyvenime neišvengiamos. Tačiau maistu situacijos neištaisysite, nebent labai trumpą laiką nukreipsite mintis. Problemos niekur nedings. Ilgainiui dėlto jausitės dar blogiau. Galiausiai turėsite išmokti kontroliuoti emocijas ir baimę persivalgyti.

 

  • Gerbti savo kūną. Priimkite savo kūną tokį, koks jis yra. Galbūt jis toks dėl genetikos ir nedaug ką galite pakeisti. Nesistenkite atitikti nerealistiškų mados pramonės standartų ir labiau rūpinkitės tuo, kad būtumėte sveiki ir laimingi.

 

  • Mankštintis ir pajusti skirtumą. Tiesiog būkite aktyvesni ir netrukus pajusite skirtumą. Pajuskite energijos antplūdį po sporto ir tada norėsite kiekvieną dieną sportuoti, nes realiai jausite poveikį. Jeigu versite save sportuoti tik tam, kad numestumėte svorio – greitai viskas atsibos ir grįšite prie ankstesnio gyvenimo būdo.

 

  • Gerbti savo sveikatą. Prisiminkite, kad nebūtinai turite visada maitintis tobulai, kad būtumėte sveiki. Jeigu vieną kitą kartą suvalgysite ko nors daugiau arba nelabai sveiko, nepriaugsite svorio ir karto ir sveikata jūsų nuo to nenukentės. Svarbiausia didžiąją laiko dalį laikytis sveikos mitybos principų, bet nebūti per daug griežtiems sau.