Ar mėgstate kiaušinius? Virti kiaušiniai – tai vienas mėgstamiausių lietuvių patiekalų pusryčiams. Naujausi tyrimai rodo, kad šis produktas gali sumažinti insulto riziką. Anksčiau buvo teigiama, kad kiaušiniai didina cholesterolio lygį, širdies ir kraujagyslių ligų riziką. Todėl naujausi rezultatai stulbina! Moksliniame žurnale „Journal of the American College of Nutrition“ rašoma, kad kiaušiniai iš tiesų gali sumažinti insulto riziką.

 

kiaušiniai

Tyrėjai analizavo 7 panašius tyrimus apie kiaušinių vartojimo poveikį širdžiai ir kraujagyslėms. Kaip ir ankstesniuose tyrimuose nebuvo rasta tiesioginio ryšio tarp koronarinės širdies ligos ir kitų širdies ir kraujagyslių ligų, ir reguliaraus kiaušinių valgymo. Netgi priešingai: asmenys, kurie kasdien suvalgydavo po kiaušinį, turėjo net 12 % mažesnę insulto riziką.

 

Kodėl kiaušiniai mažina insulto riziką nėra tiksliai žinoma. Tačiau mokslininkai svarsto, kad taip gali būti dėlto, kad kiaušinių maistinė vertė yra didelė. Juose daug antioksidantų, kurie mažina oksidacinį stresą ir uždegimą. Kiaušiniai – taip pat puikus baltymų šaltinis, siejamas su mažesniu kraujo spaudimu. Be to, kiaušiniai vartojami su daržovėmis padeda geriau įsisavinti kitus antioksidantus, pavyzdžiui, karotenoidus.

 

Insulto riziką mažina sveika gyvensena. Šiuolaikiniame pasaulyje tai yra viena didžiausių sveikatos problemų ir viena iš dažniausių mirties priežasčių. Kiekvienais metais Lietuvoje insultas nusineša apie 2,5 tūkstančio gyvybių. Daugelis išgyvenusiųjų po insulto turi įvairių negalių, kalbos sutrikimų, lieka iš dalies arba visiškai paralyžiuoti. Insulto rizikos faktoriai: amžius, lytis (vyrams gresia labiau nei moterims), rasė, genetika ir šeimos istorija. Insulto galima išvengti, imantis prevencinių priemonių. T. y. reikia laikytis šešių pagrindinių sveikos gyvensenos principų.

 

6 sveikos gyvensenos principai, kurie padės sumažinti insulto riziką:

 

  • Reikia mesti rūkyti;
  • Reikia pradėti reguliariai sportuoti ir būti fiziškai aktyviems;
  • Stengtis palaikyti normalų svorį;
  • Būtina sveikai maitintis. Valgyti daugiau vaisių ir daržovių, mažiau perdirbtų maisto produktų ir t.t.;
  • Reikia saikingai vartoti alkoholį arba jo apskritai atsisakyti;
  • Būtina išmokti atsipalaiduoti.

 

12 priežasčių šiandien suvalgyti virtą kiaušinį:

 

  • Viename kiaušinyje yra 9 esminės aminorūgštys.
  • Viename kiaušinyje yra 6 g aukštos kokybės baltymų.
  • Kiaušiniai padeda sumažinti kataraktos išsivystymo riziką ir gerina regėjimą.
  • Kiaušiniuose yra „gerųjų“ riebalų. Viename kiaušinyje yra apie 5 g „gerųjų“ riebalų.
  • Kiaušiniai – tai vieni iš nedaugelio maisto produktų, kuriuose natūraliai yra vitamino D.
  • Kiaušiniai gali padėti numesti svorio.
  • Kiaušiniai reikalingi gerai smegenų veiklai.
  • Kiaušiniai saugo nuo osteoporozės ir gerina kaulų būklę.
  • Kiaušiniai skatina sveikų plaukų ir nagų augimą.
  • Kiaušiniai – gana nebrangus ir lengvai paruošiamas maisto produktas, prieinami kiekvienam.
  • Kiaušinio trynys yra labai naudingas. Jame yra net pusė kiaušinio baltymų.
  • Kiaušiniuose yra cholino, kuris padeda palaikyti normalią kepenų funkciją, lipidų ir homocisteino apykaitą.