Amerikos mokslininkai nustatė ryšį tarp riebalų kaupimosi pilvo srityje, uždegimo ir kraujagyslių siaurėjimo. Visa tai gali sukelti širdies ligas ir insultą.

 

Kalifornijos universiteto (JAV) tyrėjai atrado, kad riebus maistas lemia papildomus kilogramus ant liemens ir didesnį trigliceridų kiekį kraujyje. Ilgainiui jis gali sukelti uždegimą, endotelio disfunkciją (sluoksnio iš vidaus dengiančio kraujagysles sutrikimus), aterosklerozę, aukštą kraujo spaudimą ir diabetą, rašo ukrainiečių tinklalapis moterims „Edinstvennaya.ua“.

 

Antsvorio turintys asmenys labiau linkę sirgti vėžiu, todėl ypač svarbu stebėti savo kūno masės indeksą (KMI). Kaip jį taisyklingai apskaičiuoti?

 

Formulė

 

KMI = svoris kilogramais / ūgis metrais kvadratu

 

Pavyzdžiui, 170 cm moteris, sverianti 72 kilogramus, turi 24, 91 KMI.

 

Rezultatai

 

  • KMI mažesnis nei 20 – nepakankamas svoris.
  • Nuo 20 iki 25 – idealus svoris.
  • Nuo 25 iki 30 – nedidelis antsvoris.
  • 30 ir daugiau – nutukimas.

Prancūziška svorio apskaičiavimo formulė

 

  • Iki 165 – iš ūgio (cm) atimti 100. Pavyzdžiui, 160 – 100  = 60 kg
  • Iki 176 – iš ūgio (cm) atimti 105. Pavyzdžiui, 170 – 105  = 65 kg
  • Virš 176 – iš ūgio (cm) atimti 110. Pavyzdžiui, 180 – 110  = 70 kg

Jaunoms moterims

 

Idealus svoris = ūgis – (100 + (ūgis – 100)/10)

Pavyzdžiui, jeigu ūgis 170 cm, idealus svoris yra 63 kg.

 

Breitmano formulė

 

Normalus kūno svoris (M) yra aukštis cm (P) padaugintas iš 0,7 ir atimta 50.

M = P x 0,7 – 50

Pavyzdžiui, jeigu ūgis 170 cm, idealus svoris yra 69 kg.