Kai kuriose pasaulio šalyse visą lapkričio mėnesį vyrai skatinami auginti ūsus, siekiant atkreipti visuomenės dėmesį į stipriosios lyties atstovų sveikatos problemas, ypač prostatos, sėklidžių vėžį ir psichinę sveikatą.

 

vyrai

Kodėl vyrų sveikata svarbi?

 

Vyrų sveikata mūsų visuomenėje yra krizinė. Paprastai kalbant, per daug vyrų miršta jauni. Lytis yra vienas iš stipriausių gyvenimo trukmės rodiklių. Vyrams – tai nėra geros naujienos. Vidutiniškai visame pasaulyje vyrai miršta maždaug 6-eriais metais jaunesni nei moterys.

 

Be to, dėl prastos psichinės sveikatos kenčia daugiau vyrų nei moterų: trys ketvirtadaliai visų savižudybių įvykdo būtent jie. Pasaulio sveikatos organizacija skaičiuoja, kad pasaulyje kasmet nusižudo 510 tūkst. stipriosios lyties atstovų. Tai yra vienas per minutę…

 

Vyrams taip pat gresia prostatos ir sėklidžių vėžys. Prostatos vėžys yra antras pagal dažnumą vėžys pasaulyje. Manoma, kad prostatos vėžio atvejų iki 2030 metų beveik padvigubės. Gali būti, kad tada bus diagnozuota apie 1,7 mln. atvejų.

 

Todėl labai svarbu mums visiems susivienyti kiekvieną lapkritį ir paskatinti vyrus pradėti labiau rūpintis savo sveikata (tiek fizine, tiek psichine).

 

Vyrų sveikatai – pirmenybė

 

Vyrai turėtų teikti pirmenybę savo sveikatai ir kasdien imtis veiksmų, kad būtų sveikesni ir stipresni. Yra daugybė paprastų dalykų, kuriuos galima atlikti kasdien, kad susikurtumėte sveiką gyvenimo būdą:

 

  • Sveikai valgyti. Maistingas maistas suteikia energijos ir gali mažinti tam tikrų ligų riziką. Mitybos pagrindą turėtų sudaryti vaisiai ir daržovės, visadaliai grūdai ir neriebūs pieno produktai.

 

  • Išlaikyti normalų svorį. Antsvoris arba nutukimas gali padidinti diabeto, aukšto kraujospūdžio, širdies ligų ir insulto riziką. Valgykite sveiką maistą, kontroliuokite porcijų dydį ir būkite aktyvūs, kad išlaikytumėte normalų svorį.

 

  • Judėti. Reguliari mankšta yra vienas svarbiausių dalykų, kuriuos galite padaryti dėl geresnės savo sveikatos.

 

  • Nerūkyti. Rūkymas siejamas su daugybe pagrindinių mirties priežasčių. Jis sukelia vėžį, plaučių ligas ir insultą. Jei rūkote, meskite jau šiandien! Taip pat venkite ir pasyvaus rūkymo.

 

  • Reguliariai tikrintis sveikatą. Paklauskite savo šeimos gydytojo, kaip dažnai reikėtų tikrinti sveikatą. Pasiteiraukite apie profilaktinius tyrimus dėl tam tikrų ligų ir būklių, pavyzdžiui, dėl aukšto kraujospūdžio ir diabeto, lytiškai plintančių ligų ir tam tikrų vėžio rūšių, pavyzdžiui, prostatos ir storosios žarnos.

 

  • Vartoti paskirtus vaistus. Kasmet būtų galima išvengti tūkstančių ligų, jei žmonės vartotų jiems išrašytus vaistus taip, kaip rekomenduoja gydytojas. Būtinai laikykitės gydytojų nurodymų, kaip ir kokius vartoti vaistus, įskaitant tuos, kurie padeda kontroliuoti aukštą kraujospūdį ir diabetą.

 

  • Saikingai vartoti alkoholį. Nesaikingas alkoholio vartojimas gali sukelti daug sveikatos problemų, įskaitant aukštą kraujospūdį, įvairius vėžinius susirgimus ir nelaimingus atsitikimus. 65 metų ir jaunesniems vyrams saikingas alkoholio vartojimas reiškia, kad galima išgerti ne daugiau nei du alkoholio vienetus, o vyresniems nei 65 – ne daugiau nei vieną.

 

  • Valdyti stresą. Suderinti darbą ir šeimos įsipareigojimus gali būti sudėtinga. Tačiau svarbu saugoti savo fizinę ir psichinę sveikatą.

 

  • Pakankamai miegoti. Nepakankamas miegas gali turėti įtakos jūsų nuotaikai ir sveikatai. Kreipkitės į gydytoją, jei manote, kad turite rimtų problemų. Miego apnėja – dažna problema, kai trumpam sustoja kvėpavimas. Ši būklė gali padidinti nelaimingų atsitikimų ir tam tikrų sveikatos problemų riziką.

 

  • Žinoti savo skaičius. Sužinokite, kaip jūsų gyvenimo būdas veikia sveikatą. Sekite savo kraujospūdžio, gliukozės, cholesterolio kiekio kraujyje, kūno masės indekso ir kitus rodiklius. Jei jūsų rodikliai per dideli ar maži, pasitarkite su gydytoju, kaip juos atstatyti į normalų lygį. Būtinai pasiteiraukite, kokių tyrimų ir kaip dažnai reikia atlikti.

 

  • Gyventi saugiai. Saugumas – tai saugos diržai automobilyje, šalmas, važiuojant dviračiu, motociklu ar paspirtuku, dūmų detektoriai namuose ir saugos taisyklių laikymasis darbe. Taip pat tai reiškia, kad reikia naudoti prezervatyvus, plauti rankas, prižiūrėti dantis ir naudoti apsauginį kremą nuo saulės.