Ryte sėdate prie darbo stalo, nes turite atlikti didelę užduotį. Tada skubate patikrinate e. paštą, susirašinėjate su draugu, peržiūrite daugybę vaizdo įrašų „Instagram” tinkle, atliekate kelis piniginius pervedimus ir staiga pastebite, kad jūsų telefonas baigia išsikrauti, o dar reikia juk ir pavalgyti. Kas tokiu atveju laukia dienos pabaigoje? Ogi nuovargis, nepasitenkinimas savimi, neįvykdyta užduotis. Laikas išmokti būti produktyvesniems!

 

blaskymasis

Daugiafunkcinis darbas

 

Šis terminas kilo iš programavimo. Daugiafunkcinis darbas yra operacinės sistemos galimybė vienu metu dirbti su keliomis užduotimis. Tada atėjo grupė žmonių, sulygino žmogaus smegenis su kompiuteriu ir nuo tada jis pradėjo plėšytis stengdamasis vienu metu padaryti kuo daugiau. Gali net pasirodyti, kad, jeigu vienu metu darysite daug ir skirtingų dalykų,  galėsite turėti viską: milijoninę sąskaitą banke, šeimą, vasarnamį prie jūros ir asmeninę automobilių stovėjimo aikštelę. Tai nėra visiška tiesa. Sąmoningas, laimingas ir sėkmingas gyvenimas yra į vieną užduotį orientuoto gyvenimo rezultatas. T. y. kai vienu metu susikoncentruoji tik ties viena užduotimi, yra daug didesnė tikimybė, kad ją atliksite kokybiškai ir neatmestinai.

 

Norėdami tai geriau suprasti, gali palyginti du skirtingus scenarijus. Pagal vieną jūs vieną dieną atsisėdote ir per kelias valandas atlikote pagrindinę užduotį, pavyzdžiui, parašėte straipsnį arba ataskaitą. Aišku ir suprantama. Kitą kartą jūs pradėjote dirbti, bet viduryje darbo nusprendėte patikrinti e. paštą, perkaitę laiškus, supratote, kad reikia dabar paskambinti keliems kontaktams, po to nuėjote pavalgyti ir pasižiūrėti pokalbių laidos per televizorių. Ar jaučiate skirtumą? Antra diena buvo visiškai neproduktyvi, nepaisant to, ji kur kas labiau išvargino. Jūs buvote nuolat užsiėmęs, bet nieko nebaigėte. Tada ant savęs supykstate.

 

Ištrūkti iš toksiškos sistemos lengva. Svarbiausia suprasti, kad nėra žmonių, gebančių vienu metu sėkmingai atlikti kelias užduotis. Kodėl mes apskritai bandome tą daryti? Tai gali atlikti tik superkompiuteris, bet ne žmogus, kuriam multitaskingas gresia perdegimo sindromu, pajuodusiais paakiais ir visišku išsekimu. Multitaskingas iš tikrųjų yra tikras sėkmės ir produktyvumo prieštas. Kuo jį pakeisti?

 

Dėmesingas įsisąmoninimas

 

Ši praktika padeda lavinti dėmesingumą ir susikaupimą, valdyti dėmesį ir stresą. Sąmoningumo praktikos išmoko išjungti autopilotą ir apgalvotai priimti sprendimus, nepasikliaujant neigiama patirtimi, modeliais ir patarimais.

 

Kaip dėmesingo įsisąmoninimo praktiką įtraukti į kasdienybę? Štai keli patarimai:

 

  • Atidžiai kvėpuoti.
  • Dėvėti patogius drabužius ir rasti ramią vietą. Elektroninius įrenginius padėti į šalį.
  • Sėdėdami, gulėdami, stovėdami laikykitės patogios padėties. Pajuskite savo kojų santykį su grindimis. Užsimerkite. Duokite laiko savo smegenims atsipalaiduoti.
  • Padėkite delnus ant pilvo ir susikoncentruokite ties kvėpavimu. Kaip pilvas kyla, kai įkvepiate ir, kaip subliūkšta, kai iškvepiate? Kokie pojūčiai aplanko krūtinės srityje? Ką jaučia nosis?

 

Nevertinkite savo kvėpavimo, negalvokite apie degančius terminus ir blogus žmones, nekurkite ateities planų ir neprisiminkite praeities. Praktikos metu svarbu tik kvėpuoti. Jei išsiblaškėte, mintimis grįžkite į oro judėjimą jūsų kūnu. Pabaigoje būtinai pagirkite save ir padėkokite.

 

Informacinė detoksikacija

 

Išjunkite programėles valandai, pusei dienos, dienai, savaitei. Tiek, kiek galite sau tai leisti. Jei darbotvarkė nepakeliama, pabandykite likus ne mažiau nei valandai ar dviem iki miego, išjungti telefoną ir nepaimti jo į rankas iki ryto. Informacinė dieta puikiai tinka, norint atgaivinti mintis ir sumažinti stresą.

 

Dėmesio koncentravimas į vieną akimirką

 

Valotės dantis? Valydamiesi dantis didžiausią dėmesį skirkite dantų šepetėlio šerelių struktūrai, pastos skoniui ir judesių tikslumui. Einate gatve? Sutelkite dėmesį į vėjo judėjimą, saulės spindulius, drabužių pojūtį, žingsnių garsą ir ritmą. Nukreipkite savo dėmesį į paprastų dalykų atlikimą: kaip prausiatės duše, kokį maistą renkatės, kas vyksta, įstrigus transporto kamštyje, kaip plaunate indus, kaip mankštinatės ir t. t. Laikui bėgant tai taps įpročiu ir tikriausiai suteiks ramybės ir padės pasiekti puikių rezultatų.