Mitybos specialistai perdirbtų maisto produktų vengia ir skatina tą patį daryti savo klientus. Tačiau ne visada būtina atsisakyti tokio maisto. Ypač sportuojantiems žmonėms. Tiems, kurie intensyviai treniruojasi, užsiima ištvermės sportu, kartais reikia daugiau cukraus ir paprastųjų angliavandenių. Vis dėlto daugeliui tikriausiai įdomu, kur ta riba, padedanti atskirti, kas sveika nuo nesveiko, kas saugu nuo to, kas nėra saugu.

 

vafliai

Nedažnai iš dietologų lūpų galima išgirsti patarimą valgyti vaflius su sirupu arba baltą, o ne ruginę duoną. Tačiau tam tikromis aplinkybėmis jie iš tikrųjų tai gali patarti. Nors produktų, kuriuose daug skaidulų arba daug grūdų, maistinė vertė yra labai didelė, paprastieji angliavandeniai suteikia daugiau energijos, t. y. jau viename kąsnyje yra labai daug kalorijų. Maisto produktai, kurie dažnai įvardijami kaip nesveiki, paprastai yra gana lengvai virškinami ir tai gali būti puikus pasirinkimas tiems, kurie sportuoja daugiau nei valandą per dieną. Žinoma, tai nereiškia, kad reikėtų piktnaudžiauti nesveiku maistu: traškučiais, šokoladiniais batonėliais ir kt. Tačiau saikingai galima vartoti aukščiausios rūšies miltų gaminius (duoną, bandeles, vaflius, makaronus), ryžių ir kitų grūdų dribsnius, sultis, džiovintus vaisius, medų ir sirupą.

 

Tai puikūs maisto produktai, nepaliekantys nuosėdų žarnyne. Paprastieji angliavandeniai yra labai lengvai virškinami, todėl sportuojant sumažėja diskomfortas, kuris kartais gali atsirasti, pavalgius skaidulų turtingo maisto.

 

Kodėl toks maistas yra veiksmingas? Tokia mityba sportuojančiam žmogui padeda neprarasti energijos, gerina hormonų veiklą ir medžiagų apykaitą. Sveikas maistas (vaisiai, daržovės, visadaliai grūdai) yra sunkiau virškinami – jie yra didesni, didesnio tankio, todėl virškinimas sulėtėja.

 

Tokį maistą taip pat rekomenduojama rinktis tada, kai nuolatos nėra apetito. Kartais žmonės tiek daug sportuoja, kad kūnas paprasčiausiai negauna visų reikalingų maistinių medžiagų. Intensyviai sportuojantiems asmenims gali būti sudėtinga reguliariai pavalgyti. Kaip atpažinti prastą apetitą? Visų pirma žmogus visada jaučiasi sotus; nuovargio jausmas (jaučiatės per daug pavargę valgyti ar gaminti maistą); treniruočių laikas sutampa su pusryčių, pietų ar vakarienės; nesinori valgyti net to, kas anksčiau labai patiko. Tokiu atveju mitybos spragas gali padėti užpildyti daug energijos suteikiantys maisto produktai, pavyzdžiui, obuolių sultys, balta duona su džemu. Toks maistas nedirgins skrandžio, suteiks energijos ir vėl grįš apetitas. Svarbiausia atsiminti, kad nėra blogo maisto yra tik saiko neturėjimas.

 

10 perdirbtų maisto produktų, kuriuos vartoti rekomenduoja net dietologai:

 

  • Konservuotos pupelės. Tai iš karto vartoti paruošti baltymai, kurie gali pakeisti mėsą daugelyje patiekalų. Jų galima dėti į daržovių troškinius, salotas ir kitur.
  • Šaldytos daržovės ir vaisiai. Šaldyti produktai yra nemažiau vertingi kaip švieži.
  • Visadalių miltų makaronai. Juos galima pagardinti įvairiomis daržovėmis, liesa mėsa, padažais.
  • Riešutų sviestas ir riešutai. Juos daug vertingų maistinių medžiagų, kurios padeda išlikti sveikiems ir puikios formos.
  • Jogurtai. Juose yra gerųjų bakterijų, probiotikų, gerinančių žarnyno veiklą.
  • Kukurūzų spragėsiai. Tik reikėtų riktis spragėsius be kaloringų priedų.
  • Humusas arba avinžirnių užtepas.
  • Įvairūs sūriai.
  • Konservuota ir šaldyta žuvis.
  • Nesaldūs gaivieji gėrimai ir vandenys.