Kad ir kaip keistai tai skambėtų, bet apetitą labiausiai slopinti padeda maistas, tačiau ne bet koks. Štai, ką kiekvienas gali padaryti, kad išvengtų persivalgymo ir išmoktų suvaldyti savo apetitą.

 

apetitas

Geri patarimai, kaip suvaldyti apetitą:

 

  • Valgyti daugiau baltymų ir sveikų riebalų. Ne visi maisto produktai alkį malšina vienodai. Palyginus su angliavandeniais, baltymai ir tam tikri riebalai veiksmingiau slopina apetitą ir padeda ilgiau išlikti sotiems. Daug baltymų turi liesa mėsa, kiaušiniai, pupos ir žirniai, sojų produktai, graikiškas jogurtas. Sveikų riebalų šaltiniai: riešutai ir sėklos, avokadai bei alyvuogių aliejus.

 

  • Prieš kiekvieną valgį išgerti stiklinę vandens. Nustatyta, kad išgėrus didelę stiklinę vandens prieš valgį, greičiau pajuntamas sotumo jausmas ir jis trunka ilgiau. Kiti tyrimai rodo, kad asmenys 8 savaites kasdien išgerdavę po 1,5 l vandens, džiaugėsi sumažėjusiu apetitu, svorio ir greitesniu riebalų deginimu. Apetitą padeda kontroliuoti ir sriuba, valgoma kaip pirmasis patiekalas.

 

  • Valgyti maistinės ląstelienos turtingą maistą. Skaidulų arba ląstelienos organizmas nesuskaido taip greitai kaip kitų maistinių medžiagų. Jos sulėtina virškinimą ir padeda ilgiau išlikti sotiems. Daug skaidulų turinti dieta yra siejama su mažesne nutukimo rizika. Daug maistinės ląstelienos yra visadaliuose grūduose, pupose ir kitose ankštinėse daržovėse, obuoliuose ir avokaduose, migdoluose, ispaninio šalavijo sėklose, daržovėse.

 

  • Mankštintis prieš valgį. Tyrimai rodo, kad apetito hormonų (gherlino) išsiskyrimas ypač slopinamas po intensyvių sporto treniruočių.

 

  • Gerti matę. Tyrimai rodo, kad argentiniečių pamėgtas matės gėrimas, gaminamas iš džiovintų paragvajinių bugienių lapų, slopina apetitą ir gerina nuotaiką, jei matės vartojimas yra derinamas su lengvo intensyvumo fizine veikla.

 

  • Rinktis juodąjį šokoladą. Palyginus su pienišku juodasis šokoladas geriau slopina alkio jausmą. Taigi, išalkus, kai nėra galimybės normaliai pavalgyti, geriau suvalgyti 1 – 2 kvadratėlius juodojo šokolado, o ne išgerti puodelį karšto, pieniško šokolado.

 

  • Patiekalus gardinti imbieru. Tyrimai rodo, kad imbierų milteliai mažina apetitą, padeda išlikti ilgiau sotiems, nes daro stimuliuojantį poveikį virškinimo sistemai.

 

  • Valgyti didelio tūrio, bet nekaloringus maisto produktus. Sumažinę maisto suvartojimą dauguma žmonių gali jausti žvėrišką alkį. Ilgainiui tai veda į persivalgymą. Tačiau laikytis dietos – tai nereiškia būtinybės badauti. Kai kurie maisto produktai turi didelę maistinę ir energetinę vertę, bet mažai kalorijų. Tai įvairios daržovės, vaisiai, pupelės ir visadaliai grūdai. Suvalgius didelį šių produktų kiekį, pilvas nustos gurgti iš alkio, bet žmogus vis tiek suvartos mažiau kalorijų negu pasirinkęs įprastus užkandžius.

 

  • Mažinti stresą. Valgymas iš liūdesio, pykčio, streso skiriasi nuo noro valgyti dėl fizinio alkio. Tyrimai rodo, kad stresas didina norą valgyti, persivalgyti, užkandžiauti, rinktis nesveikus maisto produktus. Sąmoningumo meditacija gali padėti išmokti valgyti sąmoningai – tuomet rečiau valgysite, jausdami stresą ar norėdami paguodos, nusiraminimo. Reguliarus miegas, bendravimas su maloniais žmonėmis, atpalaiduojanti veikla gali sumažinti alkį.

 

  • Valgyti sąmoningai. Tai, ką ir kada žmogus valgys, daugiausiai priklauso nuo smegenų veiklos. Jeigu žmogus kreips dėmesį į valgomą maistą, o ne valgymas žiūrės televizorių, suvalgys mažiau maisto. Tyrimai rodo, kad žmonės, valgantys tamsoje, linkę suvartoti 36 % daugiau maisto.