Kai kurie produktai ne tik numalšina alkį, bet taip pat ir kelia nuotaiką, padeda kūnui susidoroti su sezonine depresija. Įtraukus į dienos valgiaraštį šiuos 6 maisto produktus, netrukus pastebima, kad nuotaika pagerėja. Be to, jie turi daug vitaminų ir kitų naudingų mikroelementų, kad gali padėti sustiprinti imuninę sistemą rudenį.

 

dietos

Geri patarimai, ką įtraukti į rudenišką meniu:

 

  • Lašiša. Omega 3 riebiosios rūgštys, kurių gausu šioje žuvyje, ypatingai veikia nuotaiką. Jos padeda susidoroti su stresu ir reguliuoja serotonino kiekį žmogaus organizme. Be to, kad šis produktas kelia nuotaiką, jis padeda ir išlaikyti normalų svorį, ypač jeigu žuvimi pakeičiama raudona mėsa. Valgyti lašišą rekomenduojama 3 kartus per savaitę, kad pavyktų atsikratyti antsvorio. Perkant lašišos filė reikėtų atkreipti į žuvies kaulus. Žuvies uodega turėtų būti tvirta.

 

  • Špinatai. Šios žalios spalvos daržovės yra turtingos magnio. Šio mikroelemento lygis yra drastiškai nukritęs, kai dažnai kamuoja nuovargis ir irzlumas. Špinatuose taip pat gausu A, B ir C vitaminų ir puikus geležies ir baltymų šaltinis. Jie pasotina, aprūpina organizmą mikroelementais, šalina šlakus ir toksinus, kelia nuotaiką. Špinatus, kaip ir kitus žalumynus, laikyti rekomenduojama šaldytuve. Tačiau plauti juos tik prieš pat vartojant maistui – priešingu atveju jie greitai sugenda.

 

  • Vyšniniai pomidorai. Šaltymečiu vyšniniai pomidorai gali apsaugoti organizmą nuo esminių mineralų praradimo. Pakanka įtraukti vyšninius pomidoriukus į mitybą, kad pagerėtų savijauta ir nuotaika, kai oras už lango blogas. Jie turtingi geležies, kalcio ir chromo, dėlto jie suteikia gana ilgai trunkantį sotumą jausmą. Perkant vyšninius pomidorus reikėtų ypatingą dėmesį skirti jų kvapui. Subrendę pomidorai maloniai kvepia ir yra sultingi. Pirkinys bus sėkmingas, jei pomidorai bus vidutinio dydžio ir be jokių pažeidimų.

 

  • Pienas. Pasirodo, kad pienas, kurį visi gėrėme vaikystėje, taip pat gerina nuotaiką. Jame yra aminorūgšties triptofano, be to, pienas yra turtingas kai kurių B grupės vitaminų, ypač vitaminų B2 ir B12. B grupės vitaminai yra reikalingi palaikyti nervų sistemos sveikatą, nuo kurios tiesiogiai ir priklauso mūsų nuotaika. Norint atsikratyti nemigos ir nerimo, prieš einant miegoti galima išgerti stiklinę pieno. Jeigu negalite gerti naminio pieno, pirkite ultrapasterizuotą, kurio galima rasti kiekvienoje parduotuvėje. Tai kokybiškas ir natūralus pienas, kuris, naudojant pažangiausias technologijas, nepraranda naudingų vitaminų ir mineralų. Jame šiek tiek yra priedų ir konservantų, kad ilgiau išliktų šviežias kartoninėje taroje. Tokį pieną saugu duoti gerti net vaikams.

 

  • Šilauogės. Šios uogos ryškią spalvą įgauna dėl purpurinio pigmento, antociano, kuris kelia nuotaiką. Be to, šilauogės pagerina metabolizmą ir padeda atsigauti kūnui. Kadangi šilauogėse yra magnio, jos gali būti vartojamas kaip natūrali, raminanti priemonė. Šviežios šilauogės laikomos šaldytuve iki dviejų savaičių, o šaldytos – iki vienerių metų. Šaldytas uogas reikia nuplauti ir nusausinti, o šviežias uogas paprasčiausiai nuvalyti nuo nešvarumų.

 

  • Migdolai. Kiekviename migdole yra vitaminų B2 ir E, magnio ir cinko. Visos šios medžiagos yra reikalingos, palaikyti normalų psichikos tonusą ir gerą nuotaiką. Taip pat reikia pažymėti, kad reguliarus migdolų vartojimas gerina smegenų veiklą. Nervų sistemą jie veikia kaip raminanti priemonė. Geriausia pirkti nelukštentus riešutus, nes tada išlieka visos vertingos migdolų dalys. Riešuto paviršius neturi būti jokių rusvų apnašų. Švieži migdolai turi malonų, riešutinį kvapą. Geriau rinktis sandariai supakuotus riešutus, nes tokius mažiau veikė šviesa ir drėgmė.