A. Kriščiūnas pasidalino gudrybėmis, kaip išgauti įspūdingą kadrą
2018-06-22 09:48Žymus, išskirtinių kadrų gausa galintis didžiuotis Lietuvos fotografas Algis Kriščiūnas teigia, kad norint padaryti gerą nuotrauką – svarbiausi trys dėmenys: kompozicija, šviesa ir spalvos. Tačiau fotografas nuramina: nereikia būti profesionalu, norint išgauti išskirtinį kadrą – pakaks vadovautis penkiomis paprastomis taisyklėmis ir nepamiršti išlįsti laukan kadro sėkmę garantuojančios Auksinės valandos (angl. Golden hour) metu.
Daugybę įspūdingų ir kvapą gniaužiančių kadrų padaręs A. Kriščiūnas teigia, kad pirmiausia nuotrauka turi būti įdomi. „Gera, įdomi nuotrauka yra tada, kai mes joje matome ne tai, ką matome kasdien. Tame kadre turėtų būti tai, kas priešinga kasdienybei“, – kalbėjo A. Kriščiūnas. Fotografas teigia, kad šiandien nebūtina turėti profesionalaus fotoaparato – puikų kadrą pagauti leidžia ir sparčiai tobulėjantys išmanieji telefonai.
Auksinės valandos metu nuotraukas telefonu „Samsung Galaxy S9+ Golden“ įamžinęs fotografas pasidalino gudrybėmis, kurios pravers kiekvienam, norinčiam padaryti tobulą nuotrauką.
Pagrindinė taisyklė – gera kompozicija
Tam, kad nuotrauka būtų gera, turi būti tinkama kompozicija. Tai paprasta gudrybė, kurią verta žinoti. Pagrindinė kompozicijos taisyklė – įsivaizduoti objektyvo laukelį, padalintą į tris vertikalias ir tris horizontalias juostas. Linijų susikirtimo taškai yra svarbiausios kadro dalys, nes tai yra vieta, kurioje turi būti pagrindinis nuotraukos objektas. Būtent ten pirmiausia krypsta žmonių akys.
Taip yra sutvarkytos žmogaus akys ir smegenys, todėl vadovaujantis kompozicijos trečdalio taisykle, jūsų nuotrauka tikrai patrauks kitų akį.
Auksinės valandos stebuklai
Daugelis mano, kad šviesa turi kristi tiesiai į fotografuojamą objektą, tačiau nebijokite eksperimentuoti ir ieškoti įdomesnės šviesos. Apšvietimas turi būti nekasdieniškas, tad pagavus įdomų šviesos kampą, kadras bus išskirtinis.
Fotografai žino, kad geriausias natūralus apšvietimas pagaunamas valanda iki saulėlydžio arba po saulėtekio – tai geriausias laikas fotografuoti, dar vadinamas Auksine valanda. Jos metu gamta tiesiog pati kuria apšvietimą tarsi geriausioje foto studijoje. Man šis magiškas laikas yra išskirtinis.Nereikia papildomų sugebėjimų, belieka tik išnaudoti tai, ką duoda gamta ir šis paros laikas.
Auksinės valandos metu saulė šviečia iš geriausio kampo. Arčiausiai priartėjusi prie horizonto, ji šviečia ne iš viršaus, o beveik iš fotografuojančiojo lygio, todėl puikiai apšviečia veidus, išskirtinai atrodo blizgančios žmogaus akys, peizažo vaizdas neatrodo plokščias, išryškėja reljefas.
Tinkamas spalvų derinys
Itin svarbu atkreipti dėmesį į kadre esančias spalvas. Išskirčiau tris pagrindines spalvas, kurių derinys labiausiai patraukia dėmesį – tai geltona, raudona ir mėlyna.
Tokia spalvinė kombinacija yra paprasta, bet labai efektyvi priemonė geram kadrui išgauti. Pavyzdžiui, žydras dangus, raudona suknelė ir gelsva moters oda – labai paprasta, bet taip gražu. Nuotraukos, kuriose yra toks spalvų derinys, yra skanios stebėtojo akims.
Dažniausiai daroma klaida – mažas dėmesys aplinkai
Daugelis prieš paspaudžiant mygtuką net nesusimąsto pažvelgti į aplinką, nes susikoncentruoja ties objektu, kurį fotografuoja. Kai fotografuoju portretus mieste, gamtoje, interjere, mano dėmesys visada krypsta, kad nuotraukos aplinka būtų estetiška.
Prieš fotografuodami tiesiog apsižvalgykite, ar aplinka yra švari. Paprasčiausias triukas, kaip uždengti nepageidaujamą daiktą aplinkoje – tiesiog pasukti kamerą taip, kad svarbiausias kadro objektas savo kūnu uždengtų nepageidaujamą daiktą.
Gudrybė fotografuojant vyrus ir moteris
Auksinės valandos metu galima padaryti išskirtinių portretų kadrų, tereikia žinoti, kokiu kampu turi kristi šviesa.
Fotografuojant moteris geriausias apšvietimas yra iš priekio. Pavyzdžiui, ryškia šviesa į veidą buvo fotografuojamos garsiausios Holivudo žvaigždės tokios, kaip Marilyn Monroe. Tai gudrybė, kuri paslepia raukšles, išlygina veido odą, taip pat šviesa paslepia kai kuriuos veido bruožus, pavyzdžiui, šiek tiek ilgesnę nosį.
Fotografuojant vyrus – viskas priešingai. Jų veido bruožai griežtesni, todėl apšvietimas krintantis iš šono dar labiau išryškina jų vyriškumą, veido reljefą ir bruožus. Šoninis apšvietimas sukuria dramatišką efektą – pusė veido apšviesta, o pusė lieka šešėlyje, taip sukuriamas karžygio portretas.