Vasarą yra nemažai priežasčių, kodėl gerai išsimiegoti gali būti sunku. Daugybė žmonių miega naktį tik šešias valandas ar mažiau, nors ilgalaikis miego trūkumas yra glaudžiai susijęs su rimtomis sveikatos problemomis, įskaitant širdies ligas ir nutukimą. Todėl net vasarą reikėtų laikytis aštuonių valandų nakties miego taisyklės, kad pabustumėte žvalūs ir pailsėję.

 

miegas

5 patarimai, kaip gerai išsimiegoti vasarą:

 

  • Temperatūra. Lauke karšta? Šiluma labai stimuliuoja ir išbudina organizmą. Seniau, kai nebūdavo oro kondicionierių ir ventiliatorių, žmonės statydavo namus su labai aukštomis lubomis (kadangi šiluma kyla į viršų), kad miegoti vasarą namuose būtų maloniau. Šiandien mus atvėsina modernios technologijos. Svarbu atsiminti, kad neturėtų būti labai šalta, kad galėtumėte gerai pailsėti. Kambaryje neturėtų būti šalta kaip šaldytuve. Vengti kraštutinumų. Jeigu vis tiek labai karšta, prieš miegą galima nusiprausti po vėsiu dušu – tai taip pat padės pagerinti miego kokybę. Vasaros metu rinktis lengvesnę ir plonesnę patalynę, antklodes. Dieną laikyti užtrauktas užuolaidas ar žaliuzes.

 

  • Šviesa. Kelios papildomos šviesaus paros meto valandos leidžia ilgiau pasidžiaugti vasara, tačiau tai turi kainą. Atsižvelgiant į tai, kur gyvenate ir kada einate miegoti, lauke gali vis dar būti šviesu. Kadangi šviesa žadina organizmą ir skatina būti budriems, sprendimas yra paprastas: pasistenkite, kad jūsų miegamasis būtų kuo įmanoma tamsesnis – užtraukti šviesos nepraleidžiančias užuolaidas. Vasarą norisi ilgiau pavakaroti, tačiau nereikėtų iš karto labai ilgai užsisėdėti. Trumpinti miego laiką rekomenduojama pamažu.

 

  • Triukšmas. Vasarą, kai šilta, norisi daugiau laiko praleisti lauke. Tačiau dėl triukšmingų kaimynų, kurie nusprendė surengti vakarėlį lauke, gali būti sunku užmigti. Užuolaidos blokuojančios saulės šviesą, šiek tiek sulaiko ir garsus. Taip pat gali padėti ausų kištukai. Nerekomenduojama bandyti maskuoti nepageidaujamų garsų iš lauko televizoriumi ar muzika, nes tai gali dar labiau pabloginti miego kokybę, patiems žmonėms to net neįtariant.

 

  • Atostogos. Atostogų laukia visi su nekantrumu. Savaitę pabėgus nuo kasdienio gyvenimo rutinos pasikeičia miegojimo įpročiai. Tyrėjai pataria savaitgaliais eiti miegoti ne vėliau kaip viena valanda nei įprastai, tačiau ilgesnės atostogos – kitas dalykas. Ypač vaikų miegojimo įpročiai pasikeičia per tris mėnesius vasaros atostogų. Jau atostogų pabaigoje reikėtų ruoštis grįžti prie įprasto kėlimosi ir gulimosi grafiko (pamažu pradėti anksčiau keltis ir eiti miegoti).

 

  • Alergijos. Daugiausiai alerginių paūmėjimų būna vasarą ir rudenį, tačiau vasara taip pat ne išimtis. Vasarą žydinčios žolės ne vienam sukelia daug problemų. Kad namie nebūtų alergenų, rekomenduojama naudoti orą valančius prietaisus, laikyti uždarus langus, grįžus iš lauko išsitrinkti plaukus ir nusiplauti visą kūną, patalynę keisti bent kartą per savaitę, kad išvengtumėte dulkių erkučių, kurios taip pat gali sukelti alergiją ir pabloginti savijautą.