Stiuardesės yra vienas romantiškiausių darbų pasaulyje. Šios gražios moterys visada išlieka ramios ir šypsosi bet kokioje situacijoje, avėdamos aukštakulnius. Jos žino paslapčių, kurių neatskleidžia keleiviams ir galėtų patarti, kaip padaryti skrydį komfortiškesnį.

 

skrydziai

10 dalykų, ką daryti, kad skrydžiai lėktuvu būtų patogesni:

 
  • Praeityje tik vyrai būdavo orlaivių palydovais dirbdavo tik vyrai. Situacija pradėjo keistis, kai pirmąja orlaivio palydove tapo slaugė vardu Ellen Church. 1930 metais ji išmoko valdyti lėktuvą ir pradėjo dirbti orlaivių palydove. Kitos oro linijų bendrovės nusprendė panaudoti tai reklaminėse kampanijose: jeigu jauna mergina nebijo skristi, tai iš jos pavyzdį turėtų imti ir visi kiti.
 
  • Ne padavėjos, bet orlaivio kapitono asistentė. Daug žmonių tiki, kad orlaivių palydovų pareigos yra patiekti maistą, palaikyti švarą lėktuve ir daryti viską, ko prašo keleiviai. Tačiau pagrindinis jų darbas būtų pilotų akimis ir ausimis ir padėti rasti sprendimus avarinėse situacijose. Orlaivių palydovai kontroliuoja tas lėktuvo dalis ir, jeigu kas nors nutinka, praneša apie tai kapitonui. Kiekvieną valandą palydovai susisiekia su kapitonu, kad raportuotų apie situaciją lėktuve.
 
  • Orlaivių palydovams (stiuardams ir stiuardesėms) nėra mokama, kol lėktuvo durys neužsidaro. Daug oro skrydžių bendrovių orlaivių palydovams mokamas valandinis atlyginimas. Mokama tik už valandas, kurios praleidžiamos ore. Jeigu skrydis atidedamas, tai blogos žinios orlaivių palydovams.
 
  • Lėktuvo pakilimas ir nusileidimas – ne laikas miegoti. Daug žmonių mėgsta užmigti, kai lėktuvas kyla ir leidžiasi. Tačiau orlaivių palydovai nerekomenduoja to daryti. Jiems dažnai tenka padėti keleiviams, kuriems dėl pasikeitusio slėgio, pradeda kraujavimas iš nosies. Geriau kramtyti gumą, kol lėktuvas pasiekti reikalingą aukštį.
 
  • Miegas yra pagrindinis komfortiško skrydžio aspektas. Kai lėktuvas pakyla, galima nusnūsti. Tai puiki išeitiems tiems keleiviams, kurie bijo skristi ir laikas, kai orlaivių palydovai gali šiek tiek atsipūsti. Kartais skrydžių palydovai tyčia atidėlioja maisto tiekimą, kad keleiviai užmigtų. Jeigu keleiviai užmigs, niekas jų nežadins.
 
  • Vištiena ar žuvis? Dėl nepaaiškinamos priežasties dauguma žmonių iš visų mėsų renkasi vištieną. Todėl keleiviams lėktuvo gale dažniausiai tenka žuvis. Kai trūksta vištienos, orlaivių palydovai gudrauja. Jie sako keleiviams, kad žuvis yra paruošta pagal ypatingą „šefo“ receptą ir patiekiama tik šiame skrydyje. Štai kodėl žuvis yra populiaresnė.
 
  • Kodėl reikėtų laikytis orlaivių palydovų nurodymų. Jeigu orlaivių palydovas paprašo sėdynės poziciją pakeisti į vertikalią, keleivis turėtų tai padaryti. Jis prašo tai padaryti ne be priežasties, o kad į sėdynės atlošą nesusižeistų už jos esantis kitas keleivis, kai nusileidimas nėra sklandus. Jeigu keleivis nesutinka, orlaivių palydovas gali panaudoti jėgą. Kai kurios oro skrydžio kompanijos orlaivių palydovus net aprūpina tazeriais.
 
  • Kurios vietos lėktuve yra geriausios? Lėktuvo gale nėra saugiausių vietų. Aptarnavimas šioje dalyje taip pat geresnis. Pirmiausia patenkinami lėktuvo gale sėdinčių poreikiai (gauna pagalvę, pledą ar pan.).
 
  • Ką orlaivių palydovai gali daryti? Visi orlaivių palydovai gali suteikti pirmąją pagalbą, net priimti gimdymą! Tačiau pirmąją pagalbą jie suteiks tik tada, jeigu skrydžio metu nėra gydytojo.
 

Naudingi patarimai, kuriuos reikėtų žinoti:

 
  • Niekada nevaikščiokite po lėktuvą be batų. Paprastai lėktuvų grindys yra nešvaresnės negu galėtumėte pagalvoti.
 
  • Tualetai taip pat nėra labai švarūs. Naudokitės jais tik tada, kai to tikrai reikia ir nepamirškite naudoti sanitarinį gelį net, jei nusiplovėte rankas.
 
  • Atlenkiamas staliukas, kurį naudojate valgymui, prieš jūsų skrydį, galėjo būti naudojamas kitiems tikslams. Pavyzdžiui, kai kurie keleiviai ant jo keičia vaikams sauskelnes. Todėl prieš dėdami ant jo maistą, nuvalykite stalą drėgnomis antibakterinėmis servetėlėmis.
 
  • Jeigu nenorite užsitraukti nemalonę, lėktuve niekada nesakykite jokių žodžių, kurie gali būti susiję su terorizmu. Tokie juokai čia niekam nepatiks.
 
  • Orlaivių palydovės gali padėti beveik kiekvienu atveju, išskyrus vieną. Net nebandykite jų prašyti siūlo ir adatos, kad įsisiūtumėte sagą. Niekas iš įgulos nesiuva prieš skrydį. Tai profesinis prietaras.
 
  • Nebandykite prašyti dietinės kolos skrydžio metu: labai sudėtinga įpilti į stiklinę šį gėrimą lėktuve, nes yra daug burbuliukų.
 
  • Orlaivių palydovai turi labai mažai laiko skrydžio metu. Todėl jie būtų labai dėkingi, jeigu patys ateisite ir paprašysite stiklinės vandens. Tai taip pat puiki galimybė šiek tiek pramankštinti kojas.
 
  • Malonūs ir mandagūs klientai gali gauti priedų. Jeigu orlaivių palydovui patiksite, jis gali pasiūlyti papildomą porciją maisto arba geresnę vietą lėktuve.
 
  • Keleiviai gali orlaivių palydovams palikti arbatpinigių, bet tai daroma labai retai.