Pavasariop, keičiantis orams, dažnai užpuola peršalimo ligos. Artėjant pavasariui, imunitetas susilpnėja, o tai yra viena pagrindinių peršalimo priežasčių. Tikrasis ligos sukėlėjas – įvairūs virusai, kurie pirmaisiais pavasario mėnesiais itin suaktyvėja. Jei jūsų imuninė sistema silpna, mityba nesubalansuota ir kamuoja prasta nuotaika bei stresas, peršalti ir pasigauti virusą labai paprasta. Sustiprinti imunitetą, išvengti peršalimo ligų ir tykančių virusų mums gali padėti liaudies išmintis bei natūralioji medicina.

 

Maistas kaip vaistas

Visų pirma imunitetą silpnina nevisavertė mityba. Žarnynas ir imuninė sistema glaudžiai tarpusavyje susiję. Siekiant sustiprinti organizmo imunitetą, reikėtų atkreipti dėmesį į tai, ką mes valgome.

  • Labiausiai imuninę sistemą stiprina vitaminai A, C ir E. Kuo daugiau jų gaunama su maistu, tuo veiksmingiau funkcionuoja imuninė sistema. Šių vitaminų gausu pomidoruose. Vitamino A apstu morkose, špinatuose, moliūguose. Vitamino E – sėlenų, saulėgrąžų aliejuje, riešutuose.
  • Erškėtuogės – tikras vitamino C šaltinis. Be to, jose gausu flavonoidų, didinančių organizmo gebėjimą įsisavinti vitaminą C. Jei neturite džiovintų uogų, puikiai tiks ir uogienė. Vitamino C apstu bruknėse, raugintuose kopūstuose, spanguolėse, citrusiniuose vaisiuose.
  • Cinkas skatina ląstelių atsinaujinimą. Jis teigiamai veikia ne tik nagus ir odą, tačiau yra labai svarbus mikroelementas žmogaus imuninei sistemai. Nereikėtų pulti piktnaudžiauti sintetiniais papildais. Tinkamai subalansavę savo mitybą, visus reikalingus vitaminus ir mikroelementus gausite kartu su maistu. Liesa mėsa, žuvies produktai, kiaušiniai, sojų pupelės – neišsenkantis geležies ir cinko šaltinis.
  • Susilpnėjus imunitetui reikėtų vengti sunkiai virškinamo maisto: riebios mėsos, rūkytų gaminių, konservuotų produktų, įvairių rūšių dešrelių, pusfabrikačių, greito maisto gaminių. Šiuose produktuose nėra organizmui taip reikalingų vitaminų ir mineralinių medžiagų.

 

Gamtos dovanos

Norint užkirsti kelią peršalimo ir virusinėms ligoms, patartina vartoti imunitetą stiprinančias vaistažoles bei jų mišinius.

  • Vaistažolių mišinys sustiprins imunitetą: 2 dalys rožinės rodiolos šaknų, 4 dalys erškėtrožių vaisių, 3 dalys dilgėlių, 3 dalys gudobelių vaisių, 2 dalys jonažolių. Patariama gerti šiltą tris kartus per dieną: po 1/3 stiklinės 20 minučių prieš valgį.
  • Atsipalaiduokite gerdami karštą ramunėlių arbatą. Nuo seno žinoma, kad ramunėlės ne tik ramina, bet ir stiprina imunitetą.
  • Ežiuolė – populiarus augalas, padedantis kovoti su daugeliu bakterijų ir virusinių ligų. Šis augalas palaiko imuninės sistemos veiklą, gerina kraujotaką, stiprina organizmą, padeda apsisaugoti nuo peršalimo ligų.
  • Pajutus gerklės skausmą, geriausias pagalbininkas jums – šalavijas. Į 0,5 l vandens įberkite 3 šaukštelius šalavijų lapų, užvirinkite ir palaikykite apie 15 min. Gautu nuoviru skalaukite gerklę tris kartus per dieną.
  • Medetka – augalas, naikinantis mikrobus. Ši natūralių antiseptinių bei priešuždegiminių savybių turinti vaistažolė stiprina imuninę sistemą ir slopina uždegiminius procesus.

 

Mylėti save

Svarbu žinoti, kad stresas silpnina imunitetą, o teigiamos emocijos jį stiprina. Psichinė įtampa, nerimas, depresija – vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių ne tik prastėjančią gyvenimo kokybę, bet ir prišaukiančių rimtas ligas. Pavasariop žmones kamuoja liūdna nuotaika, abejonės, stresas, baimė. Streso metu išsiskiria hormonai, alinantys imuninę sistemą. Atrodo, kad viskas slysta iš rankų, tačiau susiklosčiusią situaciją mes visada galime pakeisti. Svarbiausia – džiaugtis gyvenimu, mylėti save ir aplinkinius, nepasiduoti stresui. Dienos vis ilgėja, tad stenkitės praleisti kuo daugiau laiko gryname ore, išeikite pasivaikščioti, pasportuokite, grūdinkitės, pasimėgaukite kontrastiniu dušu. Judėjimas, mankšta, vandens procedūros, masažas skatina gyvybines organizmo galias.

Taigi, imkitės darbo ir netrukus pajusite, kaip jėgos sugrįžta, savijauta pagerėja. Jūs ne tik pasijusite geriau, bet ir būsite sveikesni. Susiraskite širdžiai mielą užsiėmimą, kuris padėtų atsikratyti neigiamų minčių. Praleiskite daugiau laiko su draugais bei artimaisiais, kurie suteiks jums teigiamų emocijų ir džiaugsmo. Gera nuotaika ir dvasinis stabilumas padės išvengti įvairių ligų, neleis nusilpti imuninei sistemai.

 

Naudinga žinoti

  • Vaikai peršalimo ligomis serga kur kas dažniau dėl to, kad jų imunitetas dar nesusiformavęs.
  • Nebijokite, kad vartojate per daug vitamino C. Šios vitamino perteklius pasišalina kartu su šlapimu, todėl dažniausiai šalutinio poveikio nebūna. Vartojant itin didelėmis dozėmis, vitamino C pasisavinama mažiau.
  • Atminkite, cukrus silpnina imuninę sistemą, todėl jo valgykite kuo mažiau.
  • Įrodyta, kad teigiamų jausmų, pavyzdžiui, meilės, pasisekimo, poveikis tęsiasi apie dvi dienas, o neigiamų, tarkime, ginčai, kritika, vos dieną. Taigi, geros emocijos veikia du kartus stipriau ir ilgiau nei neigiamos. Tad stenkitės kuo daugiau šypsotis ir jaustis gerai.
  • Žinoma, kad miegas stiprina imunitetą. Jeigu įmanoma, miegokite bent porą valandų ilgiau. Prieš miegą patariama išsimaudyti po šiltu dušu.