2016 m. pirmą kartą atliktas ir 2022 m. pakartotas pasaulinis turizmo rinkos tyrimas atskleidė, kad šis sektorius darbo nestokoja moterų dėka. Mat beveik 80 % visų sprendimų, susijusių su kelionėmis, priima būtent moterys, net 75 % keliautojų yra dailiosios lyties atstovės. Ir jos kelionėms per metus išleidžia net 19 trilijonų JAV dolerių. Negi tai reiškia, kad vyrai mieliau laiką leidžia namuose? Tikrai ne. Pasirodo, stipriosios lyties atstovai tiesiog keliauja kitaip, todėl į statistiką nepatenka.

 

MoterysFull,Length,Photo,Of,Married,People,Holding,Trolley,Hug,Embrace

 
  •  Kaip rodo Lietuvos kelionių organizatorių apklausa, net 43 % jų paslaugomis besinaudojančių žmonių stengiasi nusipirkti kelionės paketą kaip galima anksčiau, nes tai leidžia sutaupyti. Ypač tai būdinga moterims – šios nuostatos laikosi net 47 % apklaustųjų. Detaliai planuoti kelionę ir poreikį naudotis kelionių organizatorių paslaugomis lemia ne tik moteriškas taupumas ir racionalumas. Dailiosios lyties atstovės paprastai iš prigimties atsargesnės, linkusios labiau apgalvoti atsarginį planą, nes tada jaučiasi saugesnės. Be to, dažniau dar prieš iškeliaudamos pasidomi viešbučių kokybe, perskaito kitų keliautojų atsiliepimus, sudaro lankytinų vietų sąrašus. Beje, apklausa parodė, kad detaliai keliones dažniau planuoja 40 m. ir vyresnės moterys, nesvarbu, ar keliauja vienos, ar su šeima.
  •  Noras pasirūpinti saugumu, patogumu ir nieko nepritrūkti neretai tampa priežastimi, kodėl moterų lagaminai dažniausiai būna sunkesni ir didesni nei stipriosios lyties atstovių. Internete sklando daugybė komiškų vaizdelių, kaip socialinių tinklų vartotojos prisipažįsta, kad trijų dienų išvykai pasiima 7 poras apatinių ir tas sukneles, kurių nedėvėjo keletą metų. Psichologai šį juokingą fenomeną nesunkiai paaiškina. Moterys įpratusios ne tik pasirūpinti savo poreikiais, kurių turi daugiau nei vyrai, tačiau ir turėti ką nors, ko gali prireikti aplinkiniams. Net ir kasdienybėje, kai nenutolsta nuo namų toliau nei per kelis kilometrus, jų rankinėse galima rasti higienos priemonių, užkandžių, vaistų ir kitų (ne)reikalingų smulkmenų. Taip veikia moteriškos smegenys, todėl neverta iš to šaipytis.
  •  Tyrimai rodo, kad švelnioji lytis vis dažniau laužo tabu ir keliauja vienumoje. Dar prieš 40 metų vienos keliautojos būdavo retenybė. Šiuolaikiniame pasaulyje 5 poros iš 10 renkasi keliauti atskirai. Ir tai dažniau inicijuoja būtent moterys. Kelionių organizatoriai tikina, kad susiformavo net savitas fenomenas – moterų kelionės. Ir jos turi savo specifiką. Kelionės, kurias renkasi vien dailiosios lyties atstovės, yra labiau subalansuotos: skiriama laiko tiek lankytinų objektų apžiūrai, tiek ir ramiam poilsiui prie baseino ar jūros. Neretai pageidaujama keliauti tik su moterų grupe ir gide. Tai viena iš priežasčių, kodėl žaibiškai išpopuliarėjo moteriškos meditacinės ar dvasingumo kelionės, kurių metu dvasinis poilsis derinamas su paprastu turizmu ir net grožio procedūromis.
  •  Visgi ne vien dvasinių patirčių į platųjį pasaulį keliauja ieškoti dailiosios lyties atstovės. Neoficiali statistika byloja, kad moterys pradeda atsiriekti dalį sekso turizmo rinkos. Manoma, kad pati populiariausia sekso turizmo kryptis moterims yra Graikija. Simpatiški, sportiškos figūros graikai mielai už tam tikrą mokestį dovanoja meilę turistėms iš Šiaurės Europos ir JAV. Graikijoje kurortiniai romanai puikiai suderinami su kultūrine kelionių programa. Be to, visas intymių paslaugų paketas būna subtilus. Moterims toks scenarijus patinka labiau, nei tiesiog apsilankymas raudonųjų žibintų kvartale. Tokios paslaugos dailiosios lyties atstovėms taip pat teikiamos Egipte, Turkijoje ir Jamaikoje. Pigiausia meilė yra Bulgarijoje. Čia draugiją turistėms vyrai palaiko už simbolinį 50 JAV dolerių mokestį.
 

Vyrai

 
  •  Iš anksto (prieš pusmetį ar anksčiau) keliones planuoja tik 35 % stipriosios lyties atstovų Lietuvoje. Pasaulinė statistika rodo, kad vyrai gerokai rečiau naudojasi kelionių organizatorių paslaugomis ir nemėgsta keliauti autobusais. Taip pat jie rečiau nei moterys iš anksto pasidomi vieta, kurioje lankysis, vėliau rezervuoja nakvynės vietas. Visgi vyrai dažniau keliauja automobiliu. Ir daro tai tam, kad patys galėtų nuspręsti, kada sustoti ir kokį maršrutą pasirinkti. Kitas kelionės detales stipriosios lyties atstovai linkę perduoti kartu keliaujančioms moterims. Nemažai ir tokių vyrų, ypač vyresnių nei 50-ies, kurie keliauti ryžtasi tik tuomet, kai viską iki smulkiausių detalių suplanuoja žmona ar draugė. Beje, vyrai labiausiai varginančiomis laiko keliones su kokio amžiaus vaikais.
  •  Noras keliaujant išsilaisvinti nuo planavimo pasireiškia ir kraunant lagaminą. Vyriška logika byloja, kad viskas, ko reikia kelionei, yra piniginė, pasas ir keletas pakaitinių drabužių. Apklausos rodo, kad jausti patogiai kelionėje stipriosios lyties atstovai gali turėdami tik džinsus, dvejus marškinėlius, keletą apatinių, striukę ir batų porą. Kosmetikos į kelionę pasiimti jie nelinkę, nes viliasi šampūno ar muilo rasti viešbutyje, o skustis išvykos metu išvis nepageidauja. Visgi tokie įpročiai galioja tik tuomet, kai leidžiasi į atostogas ar pramogauti. Vyrai statistiškai visame pasaulyje keliauja dažniau dėl darbo reikalų ir įveikia ilgesnius atstumus nei moterys. Tokioms kelionėms stipriosios lyties atstovai taip pat neprisikrauna pilno lagamino, nes linkę reikalingų daiktų įsigyti vietoje. Todėl neretai darbo kelionėse išleidžia beveik trečdaliu daugiau pinigų nei darbo reikalais keliaujančios moterys.
  •  Vyrai dažniau keliauja vienumoje, o vadinamųjų „solo“ kelionių metu jaučiasi gerokai saugesni, tad neretai renkasi egzotiškesnes kryptis – Aziją, Afriką ar Pietų Ameriką. Visgi apklausos rodo, kad maloniausios kelionės būna trijų vyriškosios lyties atstovų kompanijoje. Ypač tais atvejais, kai keliauja artimi draugai, kurie visi mėgaujasi aktyvia fizine veikla. 2023 m. populiariausios išvykos tarp vyrų buvo susijusios su žygiais į kalnus, aitvaravimu, žvejyba. Vyrai džiaugsmo neteikiančiais užsiėmimais laikė muziejų ir meno galerijų lankymą, apsipirkimą, įvairias grupines veiklas. Priimtina veikla įvardijo dienos ekskursijas ir pasivaikščiojimus mieste. Stipriosios lyties atstovams itin svarbus gastronominis kelionės aspektas. Nors nelinkę planuoti apsilankymų specifinėse maitinimo įstaigose, o tiesiog kliaujasi įspūdžiu ir pietavimo vietą pasirenka atsitiktinai. Tad vyriškos kelionės yra mažiau struktūruotos ir su nuotykių prieskoniu.
  •  Kelionėse pikantiškas gali būti ne tik maistas, bet ir intymios patirtys. Istoriškai būtent vyrai pradėjo keliauti į tuos regionus, kuriuose niekam nežinant galima mėgautis (ne)legaliai parduodama meile. Vyriškojo sekso turizmo centru laikoma Pataja (Tailandas). Šioje šalyje prostitucija nelegali, tačiau šešėliniame sektoriuje darbuojasi 2–3 mln. žmonių. Tai vyrai, moterys, translyčiai asmenys ir, deja, nepilnamečiai. Prostitucija garsėja ir Kuba, Meksika, Nyderlandai, Čekija. Tiesa, Nyderlanduose už legaliai teikiamas sekso paslaugas tenka sumokėti gerokai daugiau nei Čekijoje, kur šios paslaugos nėra teisiškai apibrėžtos. Nors į prostituciją Prahoje žiūrima gana tolerantiškai, visgi ši veikla būna užmaskuota – meilę užsieniečiams pardavinėjančios merginos neretai apsimeta įsimylėjusios ir tik vėliau paprašo susimokėti už paslaugas.
 

Autorius Eglė Stratkauskaitė