Akimis reikia rūpintis, kad jos išliktų sveikos ir puikiai matančios. Ypač šiais laikais, kad daug laiko praleidžiama, įbedus žvilgsnį į kompiuterių, telefonų ir televizorių ekranus. Štai keletas patarimų, kurie padės išsaugoti gerą regėjimą.

 

akys

Trumpi patarimai, kaip išsaugoti gerą regėjimą:

 

  • Du kartus per savaitę valgyti žuvies. Žuvys yra puikus omega 3 riebiųjų rūgščių šaltinis, padedantis mažinti sausų akių sindromo riziką. Žmonės, nemėgstantys žuvies, gali vartoti žuvų taukų papildus.

 

  • Visada dėvėti apsauginius akinius. Ypač plaukiojant baseine ar atliekant dailidės darbus. Tinkamai parinkti plaukiojimo akiniai apsaugos akis nuo chloruoto vandens, o dailidės akiniai apsaugos nuo nuolaužų, galinčių sukelti ragenos abraziją.

 

  • Vengti sauso oro. Ventiliatorius automobilyje geriau nukreipti į pėdas, o ne į akis. Sausas, kondicionuojamas oras ištraukia drėgmę iš akių. Dėl akių sausumo didėja ragenos abrazijos ir net aklumo rizika.

 

  • Rinktis raudonuosius svogūnus. Raudonieji svogūnai turi daugiau kvercetino – antioksidanto, padedančio apsaugoti akis nuo kataraktos.

 

  • Saugoti akis nuo saulės. Akinius nuo saulės užsidėti kiekvieną kartą, kai išeinate iš namų. Tokia akiniai ne tik blokuoja spiginančius saulės atspindžius, bet ir apsaugo akis nuo sausinančio vėjo poveikio.

 

  • Valgyti daugiau oranžinės spalvos maisto produktų. Pavyzdžiui, vakarienei galima patiekti keptų batatų, moliūgų ar morkų troškinį. Šios daržovės yra turtingos vitamino A, todėl ypač padeda pagerinti matomumą tamsiuoju paros metu.

 

  • Laikytis geros akių higienos. Kiekvieną vakarą būtinai gerai nusivalyti akių makiažą. Nenusivalius makiažo, kosmetikos priemonių dalelės gali miegant patekti į akį ir pradėti braižyti rageną.

 

  • Vartoti maisto papildus. Kiekvieną rytą išgerti maisto papildų su mėlynių ekstraktu. Šiose uogose specifinių cheminių junginių (antocianozidų), kurie padeda apsaugoti tinklainę nuo geltonosios dėmės degeneracijos.

 

  • Niekada nesidalyti rankšluosčiu. Veidu šluostyti visada naudoti naują rankšluostį. Dalijantis rankšluosčiais su kitais didėja rizika užsikrėsti akių uždegimu (konjunktyvitu).

 

  • Nešioti skrybėles. Rekomenduojama ne tik nešioti saulės akinius, bet ir saugotis nuo saulės, nešiojant plačiabryles skrybėles. Tokie galvos apdangalai gali blokuoti iki 50 % ultravioletinių spindulių ir sumažinti spindulių, patenkančių per saulės akinių kraštus, kiekį.

 

  • Du kartus per savaitę valgyti špinatų. Špinatus galima virti garuose, troškinti alyvuogių aliejuje, naudoti kaip nesaldžių pyragų įdarą. Tyrimai rodo, kad špinatuose gausu liuteino, apsaugančio akis nuo geltonosios dėmės degeneracijos ir kataraktos.

 

  • Daryti pertraukas. Darbo ar skaitymo metu rekomenduojama nusistatyti signalą, kad kas 30 min. žinotumėte, kad turite pailsinti akis. Per pertraukėlę pažiūrėti kur nors į tolį. Tai padės išvengti akių nuovargio ir įtampos.

 

  • Stebėti kraujo spaudimą. Rekomenduojama spaudimą tikrintis bent kartą per mėnesį. Tai galima padaryti specialiais kraujo spaudimo aparatais. Nekontroliuojamas aukštas kraujo spaudimas gali pažeisti akių kraujagysles.

 

  • Namuose palaikyti vėsią temperatūrą. Per daug šildomos patalpos išsausina akių gleivinę. Tose patalpose, kur praleidžiama daugiausiai laiko, rekomenduojama naudoti oro drėkintuvus ir auginti daugiau kambarinių augalų, drėkinančių patalpas.

 

  • Stimuliuoti smegenis. Tyrimai rodo, kad jazminų kvapas padidina beta bangas priekinėse smegenų dalyse, skatina budrumą, padeda susikaupti ir gerina regėjimą. Kiti kvapai, stimuliuojantys smegenis ir padedantys matyti aiškiau, net naktį – vanilė ir pipirmėtės.

 

  • Daugiau judėti. Rekomenduojama eiti pasivaikščioti bent 4 kartus per savaitę. Reguliari fizinė veikla gali sumažinti akispūdį net sergantiems glaukoma. Tačiau vaikščioti reikia greitu žingsniu maždaug 40 min.

 

  • Druską pakeisti prieskoniais. Tyrimai rodo, kad druskos perteklius mityboje didina kai kurių kataraktos tipų riziką, todėl sūraus maisto rekomenduojama vengti. Reikėtų atkreipti dėmesį į užrašus ant produktų etikečių ir rinktis tokius, kuriose rašoma, kad druskos nėra arba jos yra mažiau.