Ar žinojote, kad kovo 21-ąją minima tarptautinė miego diena? Suaugusiam žmogui rekomenduojama miegoti 8 – 9 valandas per parą. Jei miego trūksta, gali kilti įvairių sveikatos problemų. Todėl labai svarbu išsimiegoti gerai. Štai keli patarimai, kaip tai padaryti!

 

miegas

Trumpi patarimai, kaip gerai išsimiegoti:

 

  • Vengti kofeino, alkoholio, nikotino ir kitų chemikalų, kurie gali neleisti gerai išsimiegoti naktį.

 

  • Miegamajame sukurti miegui tinkamą aplinką (turi būti ramu, tamsu ir vėsu). Esant reikalui, galima naudoti ausų kištukus arba balto triukšmo generatorius. Užtraukti sunkias užuolaidas, šviesos nepraleidžiančias žaliuzes, naudoti akių kaukes, blokuojančias šviesos spindulius. Įsigyti patogų čiužinį ir pagalvių. Miegamajame nelaikyti televizorių, kompiuterių, darbinės medžiagos. Šią vietą skirti tik miegui ir seksui.

 

  • Atlikti raminančius ritualus prieš miegą. Išsimaudyti šiltoje vonioje, paskaityti knygą, pažiūrėti televizorių arba atlikti kelis atsipalaidavimo pratimus. Vengti stimuliuojančios veiklos: dirbti, diskutuoti labai emocingomis temomis.

 

  • Eiti miegoti tada, kai iš tikrųjų jaučiamas nuovargis.

 

  • Atsigulus į lovą nestebėti laikrodžio rodyklių.

 

  • Išnaudoti šviesųjį paros metą. Natūrali saulės šviesa padeda reguliuoti miego ir pabudimo ciklą. Todėl pirmas dalykas, kurį reikėtų padaryti, atsikėlus rytą – tai įsileisti saulę į kambarius, o per pietų pertrauką arba po darbo, jei saulė nenusileidus, išeiti pasivaikščioti.

 

  • Stengtis visada eiti miegoti ir keltis panašiu metu.

 

  • Dieną nusnausti trumpai ir anksti (iki 17 val.) arba apskritai neiti miegoti.

 

  • Valgyti lengvą vakarienę. Sunkus maistas vėlų vakarą gali būti nemigos priežastimi. Įrodyta, kad miego netrikdo pieno produktai ir angliavandeniai.

 

  • Kontroliuoti skysčių suvartojimą. Skysčių reikia vartoti pakankamai, kad neprabustumėte naktį išdžiūvusia burna, bet ne per daug, kad nelakstytumėte daug kartų į tualetą naktį.

 

  • Paankstinti sporto treniruotes. Mankšta gali padėti geriau miegoti naktį, tačiau tik tada, jei atliekama tinkamu metu.

 

  • Gydyti miego sutrikimus: miego apnėją, neramių kojų sindromą, narkolepsiją ir kt.