Pandemijos laikotarpis atnešė daugybe pokyčių verslo sektoriuje. Pardavimais užsiimančios įmonės turėjo permąstyti verslo strategiją, naujai pažvelgti į savo darbuotojus ir visą prekybą perkelti į internetinę erdvę. Užsivėrus parduotuvių durims, e. prekyba ėmė klestėti, o su ja ir skaitmeninė rinkodara. Naujas prekybos pobūdis privertė ieškoti kitokių reklamos kanalų, kurie padėtų verslui sėkmingai vystyti veiklą. Kaip pasikeitė reklamos pobūdis pandemijos metu? Kokie šiuo metu populiariausi skaitmeninės rinkodaros kanalai? Kokias priemones pasitelkia verslas, kad taptų labiau matomas internetinėje erdvėje? Šiame straipsnyje bandysime atsakyti į šiuos klausimus.

 

unnamed

 

Asociatyvios nuotraukos šaltinis: canva.com

 
Trys populiariausi skaitmeninės reklamos kanalai pandemijos metu

 

Šiuo, visam pasauliui sunkiu, laikotarpiu skaitmeninė rinkodara išgyvena aukso amžių. Socialiniai tinklai, Google paieškos sistema ir Youtube platforma – pandemijos metu plačiausiai naudojami reklamos kanalai, padedantys tapti lengviau matomais ir geriau žinomais internete.

 

 

  • Google reklama

 

 

Šis reklamos kanalas apjungia trijų tipų reklamą: mokamą PPC reklamą, padedančią pasiekti greitų rezultatų, SEO, padedančią iškelti tinklalapį į kuo aukštesnę Google poziciją, ir analitiką, padedančią įvertinti reklaminių kampanijų efektyvumą, stebėti lankytojų srautus, jų elgseną tinklalapyje ir ištaisyti kuriamos reklamos klaidas.

 

Galima teigti, kad vieno skaitmeninės reklamos kanalo, vienodai tinkančio kiekvienam verslui, nėra. Svarbu įvertinti, kad skaitmeninės reklamos kanalų vis daugėja, o jų galimybės auga. Pasirinkti daugumą šių kanalų – neprotinga, nes laiko kokybiškai reklamai ir komunikacijai kurti gali neužtekti. Todėl verta apgalvoti kompleksinius sprendimus ir orientuotis ne į kiekybę, bet – kokybę.

 

 

  • Socialiniai tinklai

 

 

Lietuvoje Facebook populiarumo dar neturėtų pralenkti nei vienas kitas socialinis tinklas. Galima sakyti, kad šis socialinis tinklas yra bendrinis, apjungiantis įvairaus amžiaus, išsilavinimo, pasaulėvokos žmones. Instagram erdvė populiaresnė tarp jaunų asmenų, be to, šis socialinis tinklas daugiau skirtas grožiui ir vaizdui – įdomesniam turinio pateikimui. Linkedin ir toliau išlieka platforma, skirta darbiniams ryšiams ir naudingiems kontaktams megzti bei B2B verslui augti. Naujas, sparčiai populiarėjantis socialinis tinklas TIK TOK konkurentams vis dar nusileidžia savo narių skaičiumi, tačiau tai puiki erdvė ieškoti šiuolaikiškos ir jaunatviškos auditorijos.

 

 

  • Youtube

 

 

Šis kanalas šiandien sulaukia daugumos vartotojų, besinaudojančių internetu, dėmesio. Išnaudojus Youtube kanalo galimybes, galima pasiekti tokią didelę auditoriją, kokios negali nei viena televizija Lietuvoje. Šis kanalas svarbus tuo, kad investicijos mažos, o pasiekiama nauda – didelė: šiame kanale dėl mažos konkurencijos reklamos kaina kol kas yra nedidelė, o gaunama nauda – pasiekiama auditorija – didelė.

 

unnamed (1)

 

Asociatyvios nuotraukos šaltinis: unsplash.com

 
Skaitmeninės reklamos tendencijos pandemijos laikotarpiu

 

Akivaizdu, kad pandemija įtvirtino tam tikras skaitmeninės reklamos tendencijas. Dabar ypač populiaru daugiau dėmesio skirti turiniui, kuris būtų ne tik personalizuotas, bet ir aktualus, nors nebūtinai visada naujas. Taip pat svarbu užtikrinti komunikaciją tarp verslo bei kliento ir pastarajam padėti lengviau nardyti e. prekybos vandenyse.

 

 

  • Individualizuotas turinys

 

 

Nors socialinių tinklų vartotojai nori privatumo, tačiau ne ką mažiau svarbus asmeniškas, tik jam vienam skirtas turinys. Dabar žymiai paveikesnė ta reklama, kurioje atpažįstame save – savo pomėgius, įpročius ar vardą. Mokama reklama socialiniuose tinkluose padeda apibrėžti norimą klientų auditoriją, be to, ši reklama jau gali pasiekti ne tik tikslines įmones, bet ir šių įmonių darbuotojus pagal jų užimamas pareigas, amžių ar kompetencijas. Tokia personalizuota reklama padeda ne tik užmegzti ryšį su klientu, bet ir jį išlaikyti.

 

 

  • Naujienlaiškiai – viena iš labiausiai personalizuotų reklamos formų

 

 

Aptarėme, kad pandemijos metu sėkmingiausia ta reklama, kuri skirta individualiam vartotojui. Vartotojus individualizuotas turinys gali pasiekti ne tik per socialinę mediją, bet ir per automatizuotus elektroninius laiškus. Būtent naujienlaiškių kreipinyje vartotojas sutinka savo vardą, be to, šiais laiškais jis gauna tik jam vienam skirtus pasiūlymus ir nuolaidas. Modernios naujienlaiškių kūrimo platformos leidžia automatiškai personalizuoti žinutes ir grupuoti laiško gavėjų auditorijas. Visgi, ši sistema pasiteisins tik tada, jei vartotojas už kontaktinę informaciją gaus apčiuopiamą naudą. Naujienlaiškiai išskiria vartotoją iš daugumos, leidžia jam pasijusti ypatingam, taip paskatinantys jį tapti potencialiu pirkėju.

 

unnamed (2)

 

Asociatyvios nuotraukos šaltinis: unsplash.com

 

  • Esamo turinio atnaujinimas

 

 

Kaip jau buvo minėta, šiuo laikotarpiu ypač daug dėmesio skiriama kokybiškam vaizdiniam, garsiniam ar tekstiniam turiniui. Skaitmeninės rinkodaros specialistai mano, kad turinio optimizavimas taps viena svarbiausių skaitmeninės rinkodaros tendencijų. Todėl įmonės dažniau koreguos jau publikuotą turinį: atnaujins ar sujungs puslapius, kuriuose paskelbta pasenusi, nenaudinga ar nebe aktuali informacija. Nors paieškos sistemose labiau vertinamas naujas turinys, visgi, atnaujinus, įvedus į šių dienų kontekstą seniau publikuotą gerą straipsnį, bus užtikrinta didesnė galimybė padidinti lankytojų srautą. Taip ne tik užtikrinsite svetainės aktualumą ar sumažinsite puslapių skaičių, bet ir padėsite Google lengviau apibrėžti jūsų svetainės tikslinę auditoriją. Kuo svetainės SEO turinys bus kokybiškesnis, tuo aukštesnę poziciją Google paieškoje jis galės užimti.

 

 

  • Ryšio užtikrinimas tarp verslo ir kliento  

 

 

Pandemijos metu stengiamasi sukurti kuo glaudesnį ryšį tarp kliento ir verslo. Todėl vien gražios prekių ženklo ar įmonės atsiradimo istorijos jau nebe užteks. Šiandien ypač svarbu parodyti, kad verslas nėra nutolęs, kad pirkėjai nėra tik paklausa, o verslas – tik pasiūla. Labai svarbu, kad verslas užmegztų dialogą su vartotoju, atkreiptų dėmesį į jo norus ir nuomonę. Taip pat svarbu įvertinti dėl pandemijos galimai pakitusį tikslinį vartotojų ratą. Šiuo sunkiu metu internetu apsiperka jau ne tik jauni ar vidutinio amžiaus žmonės, bet ir senjorai. Todėl svarbu plėstis ne tik geografiniu, bet demografiniu atžvilgiu – būtina kurti turinį, aktualų įvairaus amžiaus ar išsilavinimo klientams.

 

 

  • Svetainių pritaikymas mobiliesiems įrenginiams

 

 

Šiais metais taip pat populiari skaitmeninės rinkodaros tendencija – svetainių pritaikymas mobiliesiems įrenginiams. Pasauliui susidūrus su Covid-19 pandemija, e. prekybos pardavimai smarkiai išaugo, o informacijos vis dažniau ieškoma internete, naudojantis telefonu. Toks internetinės prekybos augimas skatina elektroninės prekybos platformų kūrėjus tobulėti ir suteikti vartotojui patogesnę bei greitesnę registracijos, apsipirkimo ir atsiskaitymo galimybę.