Daugelis mano, kad moterys linkusios švaistyti pinigus, o vyrai puikiai tvarkosi su skolomis, investicijomis ir kitais finansiniais įsipareigojimais. Tačiau laikai keičiasi, 11 % stipriosios lyties atstovai teigia vis daugiau pinigų išleidžiantys kosmetikai ir drabužiams, o 24 % moterų tikina, kad taupo ir neleidžia pinigų be reikalo.

 

pingai

Skolos

 

Moterys. 2012 m. Amerikos universitetų moterų asociacijos tyrimas parodė, kad per trejus metus po aukštosios mokyklos baigimo tik 33 % moterų sumoka savo studijų skolas. Paaiškėjo, kad moterų kreditingumas yra šiek tiek didesnis – vidutiniškai 675, todėl jos paskolą gauna lengviau. Taip pat skaičiuojama, kad vidutinė amerikietės skola siekia apie 26 610 dolerių (25099 Eur).

 

Vyrai. Teigiama, kad 44 % amerikiečių, baigę universitetus, sumoka studijų skolas per trumpiau nei 2 metus. 2015 m. Kompanija Experian apskaičiavo, kad vidutinis vyrų kreditingumas – 670. Dėl šios priežasties jiems gauti paskolą sunkiau. Taip pat atskleista, kad vidutinė vyrų skola siekia 27627 dolerius (26058 Eur), o dažniausiai paskolos būna asmeninės arba skirtos automobiliui.

 

Išlaidos

 

Moterys. 2014 m. atskleista, kam JAV moterys per metus išleidžia daugiausia pinigų: 3240 dolerių (3057 Eur) maistui, 1430 dolerių (1350 Eur) pramogoms, 524 dolerius (494 Eur) higienos ir kosmetikos reikmenims ir 216 dolerių (203 Eur) alkoholiui. Taip pat net 69 % dailiosios lyties atstovių nuslepia apie trečdalį pirkinių nuo antrųjų pusių, todėl 85 % moterų teigia į parduotuvę užsukančios tik apsižvalgyti, o ne pirkti.

 

Vyrai. Apskaičiuota, kad vyrai yra šiek tiek labiau netaupūs: 3916 dolerių (3693 Eur) išleidžia maistui, 1545 dolerius (1457 Eur) pramogoms, 194 dolerius (183 Eur) kosmetikos ir higienos reikmenims, o 507 dolerius (478 Eur) alkoholiui. 42 % stipriosios lyties atstovų teigia kartais net nežinantys, kiek jų banko sąskaitoje liko pinigų po apsilankymo parduotuvėse, tačiau į jas užsuka tik turėdami aiškų tikslą.

 

Atlyginimas

 

Moterys. ES žemiausiose grandyse dirbančios moterys vidutiniškai per valandą uždirba 17 % mažiau, o biurų darbuotojų alga būna 3,5 % mažesnė. Tiesa, vadovės uždirba 10 % daugiau. JAV moterų alga sudaro 79 % tiek, kiek uždirba vyrai. Pasirodo, kad ES šalyse moterys 59 d. dirba veltui. 2015 m. Bloomberg analizė atskleidė, kad nuo 2007 m. iki 2014 m. vidutinis moterų metinis atlygis pakilo 42 000 dolerių (39615 Eur).

 

Vyrai. Manoma, kad vyrai uždirba daugiau, nes dirba sunkesnius darbus. Pavyzdžiui, tolimųjų reisų vairuotojai, statybininkai, aukštalipiai. Taip pat dažniau linkę kalbėtis su vadovais dėl atlyginimo kėlimo. Dėl šių priežasčių vidutinis metinis vyrų atlyginimas JAV per 7 m. padidėjo 70 000 dolerių (66025 Eur). 78 % vyrų mano, kad jų bendradarbės už tą patį darbą gauna tiek pat, kiek ir jie.

 

Santaupos

 

Moterys. 2015 m. BMO Harris bankas apklausė 3000 amerikiečių. Siekta išsiaiškinti, kiek jos sutaupė juodai dienai. Pasirodo, tik 69 % moterų turi tokių santaupų, o vidutinis jų dydis siekia 33558 dolerius (31652 EUR). Dailiosios lyties atstovių teigimu, šių pinigų užtektų apie metus. 73 % moterų rūpinasi savo pensijų fondu ir į jį per metus investuoja 7–16 % savo atlygio. Manoma, kad moterys taip atsakingai kaupia santaupas dėl to, jog kur kas dažniau keičia darbus.

 

Vyrai. Apskaičiuota, kad vyrų santaupos juodai dienai yra 58 % didesnės nei moterų – 58060 dolerių (54764 Eur). Net 29 % jų teigė, kad šių pinigų sunkiausiu momentu užtektų tik porai mėnesių. Pensijų fondą turi 66 % ES vyrų, o 62 % iš jų šio fondo sąskaita siekė apie 47 000 eurų. Manoma, kad stipriosios lyties atstovams tiesiog lengviau neišleisti pinigų juos laikant savo banko sąskaitoje, negu investuojant į tam tikrus fondus. Dėl šios priežasties jų santaupos yra didesnės, bet kaupiamųjų fondų sąskaitos mažesnės.

 

Investicijos

 

Moterys. Dailiosios lyties atstovės vis dar mano, kad negeba tinkamai tvarkyti finansų, todėl linkusios rečiau investuoti. Tačiau pasiryžusios šiam žingsniui viską daro konservatyviau ir atsargiau. 63 % moterų pačios ieškosi atsakymų į ramybės neduodančius investicijų klausimus, 38 % kreipiasi į draugus ir artimuosius, o 16 % skaito įvairių straipsnių apie dabartinę finansinę padėtį. Ekonomistų teigimu, moterų nenori investuoti dėl to, kad uždirba apie 21 % mažiau.

 

Vyrai. Stipriosios lyties atstovai linkę rizikuoti, todėl dažnai investuoja į neužtikrintus dalykus. Savarankiškus sprendimus priima net 74 % vyrų, 57 % prieš investuodami pasikonsultuoja su ekspertais, o 19 % paklauso artimųjų arba draugų patarimų. Tokie finansiniai eksperimentai ne visada atsiperka – skaičiuojama, kad 54 % vyriškių gresia patirti bankrotą. 70 % vyrų teigia, kad investuotų į asmeninius tobulėjimo kursus, jeigu jie padėtų daugiau uždirbti.

 

Kalėdų karštinė

 

Moterys. 2012 m. JAV atliktas tyrimas atskleidė, kokių klaidų daro moterys išlaidaudamos kalėdinėms dovanoms. Paaiškėjo, kad 53 % dailiosios lyties atstovių šiai gražiausiai metų šventei išleidžia 885 dolerius (835 Eur), tačiau net 52 % iš jų tikisi, kad ši suma neviršys 250–500 dolerių (236–471 Eur). Dažniausiai moterys dovanoja drabužius ir aksesuarus (64,3 %), dovanų kuponus (61,5 %), knygas, kompiuterinius žaidimus (52,8 %), žaislus (48,5 %), maistą arba saldainius (35,9 %). 67 % dovanas perka internetu.

 

Vyrai. Atskleista, kad vyrai žiemos šventėms išleidžia 720 dolerių (679 Eur). Dovanų kuponus perka 56,5 % vyrų, drabužius ir aksesuarus – 54,9 %, knygas, kompiuterinius žaidimus – 50,1 %, žaislus – 41,4 %, įvairius elektronikos prietaisus – 37,2 %. 56 % stipriosios lyties atstovų teigia, kad dovanas perka spontaniškai, o 48 % į parduotuves eina tik prasidėjus kalėdiniams išpardavimams.

 

Įdomu

 
  • 2015 m. nustatyta, kad JAV moterys vidutiniškai turi 4 kreditines korteles, vyrai – 3.
  • 2012 m. JAV atliktas eksperimentas su 50 vyrų ir moterų. Jiems liepta nueiti į specialią parduotuvę ir nusipirkti kelnes. Vyrai vidutiniškai užtruko 6 min. ir išleido 33 dolerius (31 Eur), o moterys – 3 val. 26 min. ir išleido 876 dolerius (826 Eur).
  • 72 % moterų linkusios išleisti daugiau negu uždirba.
  • Minesotos universiteto (JAV) apklausa atskleidė, kad viengungiai vyrai, sutikę patinkančią moterį ir norėdami jai įtikti, padidintų savo santaupas 42 %, tačiau iš draugų skolintųsi net 82 % jų.
  • 52 % vyrų ir 42 % moterų bent kartą per mėnesį aukoja pinigų labdarai.
  • 2014 m. apskaičiuota, kad per Valentino dieną amerikiečiai įvairioms dovanoms, vakarienei, viešbučiams išleidžia apie 108 dolerius (102 Eur), o amerikiečiai tik 49 dolerius (46 Eur).
  • 2013 m. apklausos rodo, kad abi lytys panašiai mąsto apie savo finansinę padėtį. 29 % vyrų teigė, kad jų finansinė padėtis gera, 37 % – pakenčiama, o 34 % – jog vos suduria galą su galu. O 20 % moterų džiaugėsi puikia finansine padėtimi, 43 % jų teigė, kad ji gera, o 37 % skundėsi, jog pinigų neužtenka net mokesčiams sumokėti.