Jau nuo pirmųjų pavasario dienų daugelį pradeda kamuoti klausimas, kaip greitai numesti svorio, būti liekniems ir gražiems. Laikantis pavasarinės dietos galima ne tik pagražėti, bet ir sustiprinti po ilgos žiemos nusilpusią imuninę sistemą.

 

"pavasarinė dieta"

Pavasaris – tai metų laikas, kai statistiškai daugiausiai žmonių susidomi sveika mityba, pradeda rūpintis savo svoriu ir atvaizdu veidrodyje. Tuo stebėtis nereikėtų. Juk tikriausiai kiekvienas nori vasarą pasitikti puikios fizinės formos, dailiai atrodyti ir su maudymosi kostiumėliu paplūdimyje ir su lengvais, mažai kūną dengiančiais drabužėliais paprastą dieną mieste ar namuose. Įrodyta, kad žmonės, patenkinti savo fizine išvaizda, dažniausiai jaučiasi laimingesni ir dažniau šypsosi. Tad kilkime į karą su kilogramais!

 

Pavasarinės, kilogramus tirpdančios, dietos pagrindinės taisyklės:

 

  • Pavasarinė dieta, skirta svoriui mesti – tai idealiai subalansuota sistema, padedanti išlikti žvaliems ir energingiems. Ją sudaro daugiausiai vaisiai ir daržovės, aprūpinantys įvairiais vitaminais ir mineralais po ilgos žiemos išsekusį kūną.

 

  • Ši dieta nėra nei drastiška, nei sudėtinga, gal net ne visai tokia dieta, prie kokių esame įpratę. Tai labiau mitybos principas, pritaikomas net ištisus metus. Vis dėlto pavasaris yra geriausias laikas pradėti jos laikytis.

 

  • Iš valgiaraščio rekomenduojama išbraukti baltą duoną, pyragus, konditerijos gaminius, cukrų ir kaloringus, saldžius vaisius, pavyzdžiui, bananus.

 

  • Rekomenduojama valgyti daug vaisių, žalios spalvos daržovių ir žalumynų, gerti daug vandens.

 

  • Svorio numesti galima laikantis dietos, sudarytos, remiantis sveikos mitybos principais. Geriausia, kad laikantis tokios dietos nuolat nekamuos stiprus alkio jausmas.

 

  • Trijų mėnesių pavasarinė dieta, skirta svoriui mesti, padės pasiekti ilgalaikių rezultatų, nes organizmas palaipsniui pripras prie pasikeitusios mitybos, kai suvartojama mažiau kalorijų, saldumynų. Lieknėti padeda ir tai, kad vaisiai ir daržovės skatina toksinų šalinimą iš organizmo.

 

  • Valgyti daug vaisių ir daržovių – bent penkias porcijas per dieną. Geriau rinktis tokius produktus, kuriuos būtų galima vartoti iš karto, nereikėtų virti arba virti tik porą minučių.

 

  • Svarbus vaidmuo pavasarinė lieknanamojoje dietoje tenka rauginto pieno produktams (sūriui, kefyrui, jogurtui). Norint numesti svorio, rekomenduojama rinktis liesus pieno produktus, ne riebesnius nei 3,5 %.

 

  • Rytinės kavos puodelį pakeisti šviežiai trintų vaisių ir daržovių kokteiliu arba stikline ką tik išspaustų sulčių. Sveikas gėrimas aprūpina organizmo ląsteles svarbiais vitaminais, mineralais ir antioksidantais, kurie padeda palaikyti normalią sveikatą. Žalieji kokteiliai naudingi dar ir tuo, kad padeda palaikyti normalų cholesterolio kiekį kraujyje ir padeda ilgiau išlikti sotiems.

 

  • Nereikėtų atsisakyti ir mėsos, tačiau pirmenybę teikti liesai mėsai, pavyzdžiui, veršienai ar paukštienai, o dar geriau – žuviai ir jūros gėrybėms. Moksliškai įrodyta, kad žuvų riebalai, turtingi omega 3 riebiųjų rūgščių, yra labai naudingi žmogaus organizmui ir net gali padėti sulieknėti. Vis dėlto rekomenduojama vengti aliejuje konservuotų žuvų, geriau rinktis šviežią ir kuo mažiau perdirbtą.

 

  • Kartais galima valgyti košių, virtų vandenyje arba liesame piene. Kartą per dieną galima suvalgyti kelias riekeles juodos arba pilno grūdo duonos, tačiau bandelių, pyragaičių, makaronų ir saldumynų geriau vengti.

 

  • Įprastus saldiklius keisti medumi. Pagal maistinių medžiagų kiekį – tai yra vienas vertingiausių pavasario produktų.

 

  • Taip pat, kaip laikantis bet kokios mažai kalorijų turinčios dietos, skirtos sulieknėti, reikia gerti daugiau gryno vandens. Taip pat tinka žalioji ir įvairių žolelių arbatos.

 

1 diena pagal pavasarinę dietą, skirtą svoriui mesti

 

Pusryčiai: 100 – 150 g varškės, košės arba pora kiaušinių, 2 – 3 krekeriai arba skrudintos duonos riekelė, šaukštas medaus, kava arba arbata be cukraus.

 

Priešpiečiai: 1 – 2 vaisiai arba žalios spalvos daržovės: saldžioji paprika, agurkas, kopūstas, salotos.

 

Pietūs: porcija liesos daržovių sriubos. Virtos liesos jautienos, veršienos arba vištienos krūtinėlės be odos. 3 šaukštai žaliųjų žirnelių ir šviežių daržovių.

 

Pavakariai: 1 – 2 krekeriai arba skrudintos duonos riekelė, daržovių salotos, pagardintos šaukštu augalinio aliejaus, 125 g varškės arba virtos žuvies.

 

Vakarienė: 1 – 2 vaisiai, jogurtas.

 

Laikytis pavasarinės dietos galima ilgą laiką, ypač jeigu nestokosite fantazijos ir jei mityboje netrūks kulinarinės įvairovės. Dietiniai patiekalai nebūtinai turi būti nuobodūs. Daugelis mitybos specialistų ir visuomenės guru patvirtintų, kad sveikai maitintis gali būti skanu. Užtenka pasižvalgyti sveikos mitybos šalininkų tinklaraščiuose, kad pradėtų tįsti seilės nuo patiekalų įvairovės. Beje, vaisius ir daržoves rekomenduojama pirkti organines, užaugintas ekologiniuose ūkiuose. Tokioje produkcijoje būna mažiau pesticidų ir kitų chemikalų, todėl mažiau apkraunamos kepenys.