Pagalvė – svarbiausias lovos aksesuaras. Daugelis žmonių ilgai negalvoja apie tai, kokią pagalvę rinktis, nebent jie labai blogai miega arba kankina stiprūs kaklo ir nugaros skausmai. Tinkamai parinkta pagalvė gali turėti didžiulę įtaką miego kokybei, sveikatai ir bendrai savijautai.

 

"pagalvių mūšis"

Pasirinkti tinkamą pagalvę – tai pirmas žingsnis, kuris gali padėti saldžiai išsimiegoti. Nėra tokios pagalvės, kuri tiktų visiems. Žmonių formos, dydžiai, miegojimo tipai skiriasi, todėl kiekvienam gali reikėti šiek tiek kitokios pagalvės. Prekybos vietose yra platus pagalvių pasirinkimas. Kaip nesusipainioti tokioje gausybėje?

 

Prieš įsigyjant naują pagalvę, verta pagalvoti apie savo mėgstamiausią miego pozą. Pagalvės tikslas – palaikyti galvą neutralioje padėtyje. Tai reiškia, kad galva ir pečiai yra vienoje linijoje. Galva neturėtų per daug atsilošti ar pakrypti į vieną ar kitą pusę.

 

Naudingi patarimai, kaip išsirinkti geriausią pagalvę:

 

  • I miego poza. Jeigu dažniausiai žmogus miega ant nugaros, reikia plonesnių pagalvių, kad galva per daug nesilenktų į priekį. Rekomenduojama rinktis pagalvę su papildomu iškilimu apatinėje dalyje, kad geriau prisitaikytų prie kaklo formos.

 

  • II miego poza. Jeigu dažniausiai žmogus miega ant šono, reikia tvirtesnių pagalvių, kurios užpildytų tarpą tarp ausies ir peties.

 

  • III miego poza. Jeigu dažniausiai žmogus miega ant pilvo, reikia labai plonų, beveik plokščių pagalvių. Šiems asmenims galbūt apskritai pagalvė galvai nėra būtina, tačiau rekomenduojama pagalvę pasikišti po pilvu, nes tai gali padėti išvengti apatinės nugaros dalies skausmo.

 

  • Latekso pagalvės. Tai pačios tvirčiausios pagalvės, kuriose nesiveisia pelėsis ir dulkių erkutės. Šios pagalvės taip pat suteikia atramą kaklui ir galvai. Dažnai jos specialiai ir kuriamos taip, kad atkartotų natūralų kaklo linkį.

 

  • Viskoelastinių putų pagalvės. Renkantis tokią pagalvę reikia atkreipti dėmesį į jos tankį. Kuo didesnis tankis, tuo ji bus ilgaamžiškesnė. Jos itin gerai prisitaiko prie kūno formų ir suteikia atramą galvai ir kaklui ir nėra per daug minkštos.

 

  • Grikių lukštų pagalvės. Prie šio tipo pagalvių reikia laiko įprasti, ypač jei prieš tai miegui buvo naudojamos minkštos ir purios pagalvės. Pagalvės su grikių lukštų užpildu užtikrina gerą oro cirkuliaciją, vėsina galvą, ypač šiltuoju metų laiku. Rekomenduojama rinktis pagalves su organinės vilnos išoriniu sluoksniu, kuris prislopins grikių lukštų šiugždėjimą.

 

  • Kapokmedžio pūkų pagalvės. Šilkinis pluoštas išgaunamas iš tropiniuose kraštuose augančių kapokmedžių. Kai nuimamas prinokusių ankščių derlius nuo medžių, pašalinamos sėklos ir likęs purus pluoštas išvalomas ir išdžiovinamas. Šis pluoštas yra 8 kartus lengvesnis negu medvilnė ir labai primena natūralius pūkus. Tačiau šis užpildas paprastai nesukelia alergijų.

 

  • Organinės vilnos pagalvės. Grynos vilnos pagalvės padeda reguliuoti temperatūrą ir drėgmę, nes vilnos pluoštas natūraliai nuo veido ir galvos srities. Tai padeda išlaikyti vienodą temperatūrą visą naktį. Vilna taip pat neleidžia daugintis pelėsiui, grybeliui ir yra atspari ugniai. Dėmes nuo tokios pagalvės galima valyti vandeniu ir actu. Džiovinti lauke, saulėtoje vietoje.

 

  • Organinės medvilnės pagalvės. Tokios pagalvės gaminamos be kvapiųjų medžiagų, formaldehido, dažų. Jos yra labai minkštos, tačiau ilgainiui susislegia. Tinkamiausios tiems, kurie mėgsta miegoti ant pilvo. Skalbiama medvilnė gali susitraukti, todėl ją rekomenduojama skalbti vėsiame vandenyje, o dėmes valyti vandeniu ir actu.

 

  • Sorų kruopų lukštų pagalvės. Šių pagalvių funkcijos panašios kaip pagalvių su grikių lukštų užpildais. Tačiau sorų kruopų lukštai yra smulkesni ir apvalios formos, todėl pagalvė yra lygesnė ir minkštesnė (be to, ir mažiau „triukšminga“) negu grikių lukštų pagalvės. Tinka mėgstantiems miegoti ant šono arba pilvo. Lukštus plauti vėsiame vandenyje, nusausinti ir leisti natūraliai išdžiūti. Užvalkalą galima skalbti skalbimo mašinoje.

 

  • Pagalvės su pūkų ar plunksnų užpildu. Daugelis miego ekspertų saldžiausiam nakties poilsiui rekomenduoja būtent tokią patalynę. Vienas iš didžiausių tokių pagalvių privalumų yra tas, kad galima paskirstyti pagalvės užpildą pagal savo asmeninius poreikius. Tokios pagalvės yra minkštos, bet ir pakankamai tvirtos, kad suteiktų reikalingą atramą galvai ir kaklui.

 

  • Vandens pagalvės. Šias pagalves labai mėgsta kai kurie kineziterapeutai bei chiropraktikai. Šios pagalvės yra užpildomos vandeniu ir specialiai pritaikomas tankis bei atrama pagal žmogaus kūno formas. Vanduo pagalvėje užtikrina, kad kūnas miego metu visada turės atramą, nes jo judesiai sutampa su miegančiojo.

 

  • Pagalvės nuo knarkimo. Kol kas nėra atlikta daug tyrimų, kurie parodytų, kad pagalvės nuo knarkimo turėtų iš tikrųjų didelį poveikį. Tačiau yra žinoma individualių atvejų, kai tokios pagalvės buvo iš tiesų veiksmingos.