Normalus kraujo spaudimas yra mažiau negu 120 mm Hg ir virš 80 mm Hg. Pirmasis skaičius rodo sistolinį spaudimą arba spaudimą arterijose, kai širdis plaka ir pripildo jas kraujo. Antrasis skaičius rodo diastolinį spaudimą, kuris yra spaudimas arterijose, kai širdis ilsisi tarp vieno dūžio iki kito. Aukštą kraujo spaudimą gali sukelti stresas, miego trūkumas, nutukimas ir kai kurios ligos. Žemą kraujo spaudimą sukelia nepakankamas kraujo tekėjimas į širdį, smegenis ir kitus gyvybiškai svarbius organus. Kaip padėti sau abiem šiais atvejais be vaistų?

 

spaudimas

8 natūralūs būdai sumažinti aukštą kraujo spaudimą:

 

  • Masažuoti ausis ir kaklą. Kraujo spaudimą mažina trijų taškų kūne masažavimas. Pirmasis taškas yra už ausies lezgelio, antrasis – raktikaulio centre, trečiasis – ant veido, ausies lezgelio lygyje, maždaug 0,5 cm toliau nuo jo.

 

  • Išbandyti akupresūrą. Aukštą kraujo spaudimą gali sumažinti galvoje esančio GB taško stimuliavimas.

 

  • Praktikuoti kvėpavimą kaire nosies šnerve. Gilus kvėpavimas pilvu per kairiąją nosies šnervę padeda kontroliuoti kraujo spaudimą, nes atpalaiduoja kraujagysles ir sumažina streso hormonų lygį.

 

  • Atlikti dūzgiančios bitės jogos (Bhramari Pranajama) pratimą. Atsisėsti ant grindų patogia poza, nugara tiesi. Rodomuosius pirštus uždėti ant abiejų ausų kremzlių. Giliai įkvėpti. Iškvepiant orą išleisti garsą, kuris primintų dūzgiančią bitę. Tuo pačiu metu švelniai spausti ausų kremzles. Pakartoti pratimą 7 – 10 kartų.

 

  • Klausytis klasikinės muzikos. Tokia muzika turi raminantį poveikį, mažina kortizolio lygį organizme.

 

  • Išgerti stiklinę vandens. Kadangi kraujo spaudimas gali padidėti dėl dehidratacijos, kartais viskas, ko reikia – tai išgerti stiklinę vandens.

 

  • Atsipalaiduoti Šavasana (mirties) poza. Ši poza lėtina širdies ritmą ir padeda sumažinti kraujo spaudimą. Tiesiog atsigulti ant nugaros, užmerkti akis ir pabandyti atpalaiduoti kiekvieną kūno raumenėlį. Taip pagulėti 10 – 15 min.

 

  • Pamirkyti kojas karštame vandenyje. Kojų mirkymas karštame, bet ne per daug, vandenyje padeda išlaikyti galvą ir kaklą vėsius, todėl mažėja kraujo spaudimas. Kojas mirkyti 10 – 15 min.

 

7 natūralūs būdai padidinti žemą kraujo spaudimą:

 

  • Valgyti dažnai, bet mažomis porcijomis. Jeigu iki šiol valgėte tris kartus per dieną, pradėkite valgykite penkis kartus, bet tą patį maisto kiekį kaip ir anksčiau.

 

  • Neviršyti druskos suvartojimo, bet ir visiškai jos neatsisakyti. Druskos perteklius organizme nėra sveika, bet reikėtų nepamiršti, kad šiek tiek druskos suvartoti žmogui reikia. Sveikatos specialistai rekomenduoja maždaug šaukštelį druskos per dieną, nors reikėtų nepamiršti, kad druskos gauname ir valgydami kai kuriuos kitus produktus, todėl nereikėtų persūdyti maisto.

 

  • Vartoti daugiau skysčių. Per dieną rekomenduojama išgerti apie 2 – 3 l vandens. Be vandens taip pat galima gerti kokosų vandenį, granatų sultis, kurios turi daug antioksidantų ir padeda palaikyti normalų kraujo spaudimą.

 

  • Vartoti gėrimų su kofeinu. Kava ir juodoji arbata gali laikinai pakelti kraujo spaudimą.

 

  • Pakramtyti Tulsi arba šventojo baziliko lapelių. Ajurvedos specialistai pataria kiekvieną rytą pakramtyti 6 bazilikų lapelius. Juose yra daug kalio, magnio ir vitamino C, kurie padeda reguliuoti kraujo spaudimą.

 

  • Gerti migdolų pieną. Jo galima pilti į pusryčių dribsnius, tirštuosius kokteilius ir kitur. Pasigaminti patiems nesunku. 5 – 6 migdolus išmirkyti vandenyje per naktį. Ryte nulupti ir sutrinti elektriniu trintuvu.

 

  • Valgyti razinų. Razinas taip pat galima išmirkyti vandenyje per naktį, po to išvirti piene. Taip paruoštos razinos gali padėti normalizuoti žemą kraujo spaudimą.