Kiekvieną kartą įsijungus televizorių, naujienų portalą ar atsivertus laikraštis, akys užkliūva už blogų naujienų. Iš jų galima susidaryti vaizdą, kad niekur pasaulyje nėra labai gerai – vienur sausros, kitur sprogimai, uraganai ir ekonominės krizės. Galvojate, kad pakaks išjungti televizorių, kompiuterį ar užversti laikraštį, ir viską pavyks pamiršti? Nieko panašaus nebus!

 

naujienos

Tik žinių pabaigoje parodoma šiek tiek smagesnių vaizdelių: pavyzdžiui, karnavalą Venecijoje arba zoologijos jauniklių atsivedusią pandą. Visą kitą eterio laiko užima tokios naujienos kaip dujų sprogimas Taivane ar riaušės Paryžiuje. Neatsitiktinai blogos ir labai blogos naujienos rodomos žinių pradžioje. Tyrimai rodo, kad katastrofos ir teroristų išpuoliai sutraukia 17 kartų daugiau žiūrovų negu linksmi gyvūnų vaizdeliai ar statistika apie laimingiausias šalis pasaulyje. Žurnalas, kurio viršelyje vaizduojamas šiurpus įvykis, yra perkamas 30 %geriau negu tas, kuris žada skaitytojams išmintingas, geras ir amžinas temas, rašo Passion.ru.

 

Manote, kad tik šiuolaikiniam žmogui yra būdinga klausytis apie žmogžudystes, karus ir nelaimingus atsitikimus? Ne, tai būdinga buvo ir mūsų protėviams: senovėje žmonės stebėjo menkiausius pokyčius išorinėje aplinkoje, kad išvengtų pavojaus. Buvo neįmanoma ignoruoti kaimynų pokalbių apie liūtą, puolantį gyvulius, jei žmonės nenorėjo tapti kitomis jo aukomis. Dėl šios priežasties šiuolaikinė auditorija taip pat atidžiai seka naujienas apie galimas grėsmes sau ir savo artimiesiems. Net tie, kurie kalba, kad pirmenybę skiria geroms žinioms, dažnai atsiverčia straipsnius internete, rašančius negatyviomis temomis. Jeigu ta savybė būtų paveldima, dar galima būtų su tuo taikstytis. Tačiau nuolatinis domėjimasis katastrofomis, intrigų, skandalų ir nusikaltimų skaitymas padaro daug žalos.

 

Daug eksperimentų patvirtino hipotezę, kad žmonės jautriau reaguoja į žodžius su neigiamu atspalviu ir atsimena blogas naujienas ilgiau. Pozityvios žinios asmeniškai veikia mažiau negu neigiamos ir jų destrukcinis poveikis tęsiasi ir kitose gyvenimo srityse, turi įtakos požiūriui, nuotaikai, sprendimų priėmimui ir pan.

 

2012 metų Harvardo verslo mokykloje buvo atliktas tyrimas, parodęs, kad trys minutės blogų naujienų rytą turi įtakos visai dienos eigai. 2015 metais buvo atliktas kitas eksperimentas. Vienoje grupėje dalyviai žiūrėjo negatyvų vaizdo įrašą, o kitoje – naujienas apie žmogiškuosius išteklius ir kaip spręsti problemas. Po 6 valandų respondentai turėjo užpildyti anketas. Tie, kurie žiūrėjo apie problemas, jautėsi 27 % nelaimingesni. Kiti tyrimai taip pat parodė, kad pažiūrėję žinias žmonės darbe tampa mažiau produktyvūs.

 

Psichologai aiškina, kad stebėdami įvykius, kurie realiai mums grėsmės nekelia, mes pradedame jausti bejėgiškai dėl natūralios empatijos. Negatyvios žinios gali sukelti apatiją, depresiją ir mažinti darbingumą. Yra nemalonių dalykų, kurių neįmanoma išvengti. Tai konfliktai darbe, ligos, vaikų problemos mokykloje. Tačiau yra dalykų, kurių galima išvengti – tai blogos naujienos televizoriuje ir kompiuteryje.

 

4 būdai, kaip susidoroti su blogomis naujienomis:

 
  • Riboti laiką, skiriamą televizoriaus žiūrėjimui ir naršymui internete.
  • Pažiūrėjus žinias vengti užduoti sau daugiau klausimų.
  • Nukreipti mintis į kitus dalykus: paskaityti mokslo ar sporto naujienas, paklausyti muzikos, pasišnekėti su draugais.
  • Susitaikyti su tuo, kad gali visko nutikti ir jūs negalite visko kontroliuoti.