Atrodo, kad viskas per brangu? Tik neatsisakykite sveikos mitybos, reguliaraus sporto ir sveiko gyvenimo būdo dėlto, kad nėra pakankamai pinigų. Visada galima rasti būdų, kaip sutaupyti arba net gauti tą patį nemokamai.

 

sveikata

Geri patarimai, kaip gyventi ekonomiškai ir sveikai:

 

  • Pirkti sezoninius maisto produktus. Nepirkti braškių sausį, obuolių birželį, pomidorų gruodį, nes tada jie yra patys brangiausi. Pirkti tai, ką patiekia sezonas. Pavyzdžiui, žiemą: obuolius, apelsinus, šaknines daržoves, kopūstus.

 

  • Pirkti mėsą iš skirtingų dalių. Pavyzdžiui, vištienos šlauneles ar blauzdeles vietoj krūtinėlės. Jautienos ar kiaulienos mentę vietoj nugarinės.

 

  • Pirkti šaldytus vaisius ir daržoves. Šaldyta produkcija pigesnė, bet išsaugo vitaminus ir mineralus. Kai kurie vaisiai ir daržovės gali būti net didesnės maistinės vertės, nes jie renkami ir užšaldomi tik tada, kai yra gerai sunokę.

 

  • Sekti akcijas ir nuolaidas. Kainos šiais laikais labai iškeltos, todėl akcijų ir nuolaidų stebėjimas padeda sutaupyti ir įsigyti norimas prekes kartais net už daug mažesnę kainą.

 

  • Lankyti nemokamas treniruotes. Labai dažnai miestuose siūloma nemokamai išbandyti naujas sporto treniruotes. Sekite naujienas internete ir pasinaudokite įdomiais pasiūlymais!

 

  • Medituoti namie. Yra daug informacijos knygose (galima pasiimti iš bibliotekos), internete, spaudoje apie tai, kaip užsiimti joga ir atsipalaiduoti. Sutaupysite šiek tiek pinigų, kuriuos kitaip būtumėte išleidę jogos mokytojui.

 

  • Vakarienės rinkinys ateinančiai savaitei pigiau negu maistas išsinešimui. Be abejo, abu pasirinkimai nėra iš pigiųjų, bet kartais iškyla ir tokio pasirinkimo problema. Tad jei gaminti savaitę nebus galimybių, geriau užsisakykite vakarienių rinkinių visai savaites į namus.

 

  • Pirkti maisto produktų dideliais kiekiais. Dažnai perkant dideliais kiekiais taikomos nuolaidos. Didmeninė kaina apskritai yra mažesnė negu mažmeninė.

 

  • Savaitgalį paruošti dalį maisto visos darbo savaitės pietums. Galima iš anksto išsivirti ir supjaustyti daržoves, išvirti ar iškepti mėsą, paruošti padažus. Taip sutaupysite laiko, nes darbo dienomis pakaks maistą pašildyti ir pinigų, nes visada galėsite greitai pasigaminti maisto ir nereikės pirkti brangaus maisto išsinešimui.

 

  • Gaminti be mėsos. Bent kartą per savaitę. Vegetariški patiekalai neretai būna pigesni, bet ne mažiau skanūs ir sotūs.

 

  • Nepirkti brangesnio ekologiško maisto. Ekologiškas maistas ne visada yra daug geresnis už įprastą. Žinoti, kokius produktus galima pirkti paprastus, o kurie geresni yra ekologiški.

 

  • Sportuoti namie. Galima, pavyzdžiui, sportuoti pagal sporto trenerių vaizdo įrašus internete.

 

  • Pirkti prekybos centrų linijų produktus. Visi didieji prekybos centrai turi savo produktų liniją, kuri skirta norintiems sutaupyti.

 

  • Auginti prieskonius ir žalumynus ant palangės. Ant palangės galima užsiauginti svogūnų laiškų, kalendrų, bazilikų, petražolių, saulėgrąžų daigų ir kt. Atėjus pavasariui balkone galima užsiauginti net daržovių, pavyzdžiui, pomidorų, ar uogų.

 

  • Gaminti naujus patiekalus iš maisto likučių. Iš maisto likučių galima išvirti sriubą arba sumaišyti salotas, arba pagaminti dar ką nors kito. Reikėtų stengtis išmesti kuo mažiau dar tinkamo vartoti maisto.

 

  • Valymo priemones gaminti namie. Soda, actas, citrinų sultys ir kitos naminės valymo priemonės ne tik kainuoja pigiau, bet ir mažiau kenkia aplinkai bei patiems namų gyventojams.

 

  • Užsisakyti internetu. Šiandien kai kurios prekės, perkant internetu, yra pigesnės. Be to, maisto produktus internetinių parduotuvių tiekėjai pristatys tiesiai į namus. Tad sutaupysite ne tik pinigų, bet ir laiko.

 

  • Nepirkti supakuotų produktų (brangesni). Kai kuriuos produktus labiau apsimoka gaminti patiems, o ne pirkti. Pavyzdžiui, gaiviuosius gėrimus, sausainius, daržovių traškučius.

 

  • Laisvalaikį leisti gamtoje. Būti gamtoje nieko nekainuoja, o ir sveika. Rekomenduojama išeiti pasivaikščioti per pietų pertrauką, sode užsiimti joga, savaitgaliai išeiti pabėgioti, leistis į žygį.

 

  • Prieš lankymąsi parduotuvėse – pavalgyti namie. Tikra tiesa, kad apsilankius parduotuvėje tuščiu skrandžiu, išeisite su tuščia pinigine. Didesnė tikimybė prisipirkti atsitiktinių, brangių maisto produktų, kai urzgia pilvas. Rekomenduojama į parduotuvę eiti su pirkinių sąrašu ir stengtis per daug nuo jo nenukrypti.

 

  • Pirkti konservus. Tinka konservuoti kukurūzai, žirneliai, burokėliai, agurkai, tunas ar net egzotiškos palmių šerdys. Tik po to rekomenduojama nuplauti, kad pašalintumėte druskos perteklių.

 

  • Maistą gaminti lėto virimo puode. Lėto virimo puodas – ilgainiui atsiperkanti perspektyva. Kadangi šiame puode maistas gaminamas ilgiau, galima pirkti pigesnę, kietesnę mėsą. Be to, galima pasigaminti maisto kelioms dienoms ir likutį užšaldyti.