Prieš eidami į naują kirpyklą ar grožio saloną, prieš kreipdamiesi į nepažįstamą kirpėją ar stilistą, atlikite namų darbus ir įsiminkite svarbiausius momentus, kurie įspėja apie kompetencijos, patirties, higienos stoką. Linkime apsilankymo, po kurio nereikėtų slėpti plaukų po kepuraite.

 

Trūksta tvarkosA,Hairdresser,Uses,A,Curling,Iron,To,Curl,A,Client's

 

Ar norėtumėte, kad gydytų medikas, kurio kabinete ant grindų primėtyta naudotų švirkštų? Ar patiktų, jog restorane aptarnautų padavėjas su nešvariomis panagėmis? Nesijaustumėte patogiai ir planuotumėte, kaip greičiau sprukti pro duris. Toks mąstymas galioja salono ar kirpyklos aplinkai. Sunerimkite, jei patalpoje tvyro netvarkos ir nešvaros įspūdis: ant grindų mėtosi plaukų kuokštai, įrankiai nevalomi ir nedezinfekuojami po kiekvieno kliento, naudojamas tas pats daugkartinis rankšluostis plaukams nusausinti, ant spintelių išmėtytos priemonės, nugerti puodeliai ir dulkių sluoksnis. Jeigu švara ir higiena atsiduria antroje eilėje, klientų sveikatai kyla rimtas pavojus.

 

Nerodo darbo rezultatų

 

Galbūt tikitės palaipsniui atsiauginti plaukus ir susigrąžinti natūralią spalvą. Galbūt ieškote šukuosenos, kuri tikrų vyresnėms moterims. Nesvarbu, koks tikslas, paprašykite specialisto parodyti savo darbų pavyzdžius. Jeigu neskelbia nuotraukų socialiniuose tinkluose, tegul parodo telefone susitikus gyvai. Raudona vėliavėlė, jei specialistas neturi nuotraukų, sukauptų per darbo stažą, neišsisaugojo pavyzdžių iš mokymų ir seminarų, neieško informacijos internete, nesiūlo pavartyti katalogo. Net jei kirpėjas naujokas, tai rodo įkvėpimo stoką ir nenorą pritraukti klientų.

 

Nesidomi klientais

 

Meistrui svarbu surinkti pradinę informaciją, priešingu atveju gali nepavykti norimas kirpimas ar dažymas. Prieš maišydamas spalvas turėtų sužinoti, kokias priemones naudojate, ar neseniai atlikote procedūras, kurios paveikė plauko struktūrą ir gali lemti rezultatą. Prieš imdamas į rankas žirkles, turėtų pasidomėti jūsų įpročiais, priežiūros rutina, formavimo įgūdžiais. Informacija labai svarbi, nes padeda susidaryti įspūdį apie kliento poreikius. Štai kirpimas, kuris gražiai atrodo suformuotas fenu ir šepečiu, netinka moteriai, kuri ryte neturi laiko stovėti prie veidrodžio. Stilistas ar kirpėjas turėtų paklausti, kaip įprastai formuojate plaukus, ar rišate, ar dažnai naudojate karštus įrankius, kaip dažnai ir kuo dažote, ar tekę atlikti sruogų priauginimo, laminavimo procedūrų. Svarbu atsižvelgti, ar paskutiniu metu neatsirado netipinių požymių: galvos niežulio, pleiskanų, slinkimo, skilinėjimo. Raudona vėliavėlė – jeigu specialistui nerūpi jūsų plaukų istorija.

 

Nesidalina nuomone

 

Savo plaukus pažįstate geriausiai, tačiau kreipiatės į specialistą ir tikitės naudingos konsultacijos. Jeigu paklausiate, o jis nedaugžodžiauja, būkite atsargūs. Nors nebūtinai reiškia, kad specialistas blogas. Gali būti naujokas, kuris nežino, kaip bendrauti, ir jaudinasi. Stilistai turi turėti bendrą supratimą, kokie kirpimai tinka skirtingai plaukų struktūrai, veido formai ir gyvenimo būdui. Idealiu atveju turėtumėte jausti, kad meistras suinteresuotas jūsų gerove, nori bendradarbiauti ir siekia bendro rezultato: iš profesinės patirties gali pasakyti, kas tinka, kokias formavimo priemones naudoti, kaip dažnai lankytis kirpykloje, kokių klaidų nekartoti.

 

Siūlo kardinalias permainas

 

Kartais nežinome, ko norime arba kas tiktų, todėl prašome stilisto patarimo. Viliamės, kad atsižvelgs į pageidavimus ir sukurs šukuoseną, kuri privers aikčioti iš džiaugsmo. Naujas kirpimas ar dažymas pakelia nuotaiką, tačiau lygiai taip pat gali sumažinti pasitikėjimą savimi pusmečiui. Galbūt patirsite papildomo streso, nes teks sumokėti, net jei nepatinka rezultatas. Atėję pas nepažįstamą specialistą nebandykite jokių naujovių, neklausykite patarimų, net jeigu pateikiami gražia forma. Paprašykite atlikti jums gerai pažįstamą, daug kartų išbandytą kirpimą ar dažymą. Jeigu nesusitvarko su užduotimi, vadinasi, neverta paisyti nuomonės apie stiliaus permainas.

 

Netaktiškai komunikuoja

 

Tikimės draugiško, diplomatiško bendravimo. Nebūtina tapti su stilistu ar kirpėju geriausiais draugais. Tačiau svarbu tuos pačius dalykus matyti ir suprasti vienodai. Galų gale jums, o ne jam, teks gyventi su rezultatu ant galvos. Neturėtumėte jaustis įbauginti griežto tono, šaltumo ar perdėto familiarumo. Geras meistras įsiklausys į poreikius ir pageidavimus, pateiks rekomendacijas, tačiau neprivers daryti to, ko nenorite. Priimkite kaip raudoną vėliavėlę, jeigu kirpėjas kritikuoja, išjuokia, menkina, manipuliuoja, pasijaučiate kalti ir nesuprasti. Kita vertus, norint idealaus rezultato reikia ne tik imti, bet ir duoti. Trumpai papasakokite, ko norite, nukreipkite reikiama kryptimi, kad specialistas suprastų, ką pasiūlyti. Kirpėjas neturėtų spausti pirkti tam tikrų produktų. Jeigu kažkas patinka iš salone naudojamo asortimento, puiku. Tačiau jeigu kaina kandžiojasi arba žinote, kur įsigyti pigiau, nesijauskite nepatogiai.

 

Apytuštis salonas

 

Jeigu praeinant pro vitrininius langus šviečia tuščia salė, nuolat skelbiamos didelės nuolaidos, galima įtarti kelis scenarijus. Pirma, įstaiga atvėrė duris palyginti neseniai, neturi pastovaus klientų rato. Tai nėra priežastis pabėgti. Lygiai taip pat, jei salonas atnaujino veiklą po remonto ar pasikeitus pavadinimui. Tačiau jeigu kirpykla ar salonas veikia ilgą laiką, bet nesimato klientų apgulties, verta susimąstyti. Užuot komunikavę telefonu arba internetu, užeikite šeštadienį, kuris paprastai būna darbingiausia diena. Gyvai susitarę dėl susitikimo apžiūrėsite aplinką ir įvertinsite užimtumo lygį.

 

Blogi atsiliepimai internete

 

Įsivaizduokite, kad prieš vakarienę restorane paskaitote atsiliepimus ir nustembate sužinoję, jog daugybė žmonių nepatenkinti maistu, aplinka, aptarnavimu, kainomis. Ar tikrai ten valgysite? Tikėtina, ieškosite kitos vietos su geromis rekomendacijomis. Naudokite tą pačią logiką rinkdamiesi grožio saloną. Galiausiai paklauskite draugų, bendradarbių nuomonės. Reklama plinta ne tik internete, bet ir iš lūpų į lūpas. Prieš priimdami sprendimą atsižvelkite į atsiliepimų kontekstą. Jeigu žmonės nusivylė kirpimu arba bendravimu, pasitikėti neverta. Jeigu įžvelgiate kliento klaidą, pavyzdžiui, pavėlavo, o paskui piktinosi, jog darbas atliktas ne iki galo, pabandykite surizikuoti. Atskirti grūdus nuo pelų – nelengva, tačiau įmanoma.

 

Dirba skubėdamas

 

Jeigu atvykstate į naują saloną ir norite susipažinti su meistru, tačiau iš karto siunčia trinkti galvą, vertinkite kaip raudoną vėliavėlę. Stilistas visada turi įvertinti sausus plaukus, surinkti informaciją, kuri padėtų pagrįsti rekomendacijas. Idealus vizitas turėtų būti toks: atsisėdate į kėdę, meistras jus išklauso ir konsultuoja. Jeigu reikia kirpti daug plaukų, gali pašalinti tam tikrą ilgį. Tada einate plauti galvą, jums pritaiko tinkantį šampūną. Vėliau grįžtate į stilisto kėdę kirpti ir formuoti.

 

Atrodo nereprezentatyviai

 

Meistro plaukai – jo reklama. Ar galite patikėti savo galvą žmogui, kuris nežino, kaip pasirūpinti savimi? Turi žinių ir prieigą prie įvairiausių priemonių, tačiau atrodo apsileidęs? Raudona vėliavėlė – riebaluoti, išsausėję, netvarkingi, ligoti plaukai. Didelė rizika, kad pakenks, o padarinius teks šalinti kitam meistrui. Vienas dalykas, kurį svarbu atminti, – vertinti plaukų būklę, o ne stilių. Kirpimas ir dažymas atspindi individualų skonį, neprivalo sutapti su klientų grožio nuostatomis.

 

Nervinasi ir abejoja

 

Šepetys krinta iš rankų? Periodiškai peša šukomis? Nerimastingai žiūri į žirkles ir kramto lūpą po kiekvieno kirpimo? Dirba su džiovintuvu lyg laikytų rankose pirmą kartą? Jeigu meistras nervinasi, automatiškai nervinasi ir klientas. Galbūt naujokas jaudinasi arba nežino, kaip naudotis įrankiais, nes netinkamai išmokytas. Ne visi žmonės nori ir sutinka būti bandomaisiais objektais. Ieškokite meistro, kuris dirba susikaupęs, tačiau ramiu veidu ir užtikrintais judesiais. Specialistą be patirties atpažinsite pirmomis minutėmis iš to, kaip nuleidžia ir pakelia kėdę, uždeda kaklo apsaugą ir skraistę.

 

Neprašo grįžtamojo ryšio

 

Kai stilistas ar kirpėjas baigia darbą, skatina klientą įvertinti rezultatą. Pasuka link didelio veidrodžio, duoda delninį veidrodį, kad apžiūrėtumėte save iš visų pusių. Paklausia nuomonės, kad įsitikintų, jog realybė atitiko lūkesčius, klientas išeis po duris patenkintas. Bet ką daryti, jeigu nesate sužavėti arba nepatinka, ką matote? Šis žingsnis tampa dar svarbesnis. Nedvejodami išsakykite pastabas. Savo ruožtu meistras turėtų nedelsiant pataisyti ir patobulinti šukuoseną. Profesionalas nebijo grįžtamojo ryšio, nes žino, kad tai didina pasitikėjimą ir padeda tobulėti. Jeigu neklausia, ar patinka, neprašo parašyti atsiliepimų internete, nėra motyvuotas dirbti tokį darbą.

 

Nemato tęstinumo

 

Susitikimo pabaigoje meistras turėtų aptarti tolesnę priežiūrą atsižvelgiant į plauko struktūrą, kirpimą, dažymą, problemas. Gali pasiūlyti konkretų šampūną ar balzamą, kaukes. Kai kada padovanoja mėginukų. Pamoko, kaip formuoti šukuoseną savarankiškai, atskleidžia skirtingus šukavimo variantus. Tai, kaip elgiatės su plaukais namuose, turi dramatišką poveikį. Taigi, geras stilistas suinteresuotas edukuoti ir šviesti. Dažnai pirmasis pastebi ligos simptomus ir pataria kreiptis į medikus. Jeigu meistras tyli kaip žuvis, tikėtina, jog nerūpi nei kliento plaukų būklė, nei sveikata. Gal nesitiki, jog grįšite dar kartą.

 

Autorė Jurgita Ramanauskienė