Ar žinojote, kad kovo 22-oji paskelbta pasauline vandens diena? Tai diena, skirta atkreipti į gėlo vandens svarbą ir racionalų jo vartojimą. Pirmą kartą šią dieną rekomendavo švęsti Jungtinių Tautų Aplinkos ir plėtros konferencijoje Rio de Žaneire (Brazilijoje) atstovai. Jungtinių Tautų Generalinė Asamblėja į šį siūlymą sureagavo ir 1993 metais kovo 22 dieną pasaulis pirmą kartą minėjo vandens dieną. Be vandens gyvybė Žemėje būtų neįmanoma. Tai svarbiausias gamtos išteklius, todėl jį reikia saugoti ir naudoti atsakingai.

 

9 įrodymai apie stebuklingą vandens galią:

 

"po kriokliu"

  • Vanduo gali padėti sulieknėti. Bandote numesti svorio? Vanduo suaktyvina medžiagų apykaitą ir suteikia sotumo jausmą. Todėl rekomenduojama kaloringus gaiviuosius gėrimus keisti vandeniu ir išgerti stiklinę vandens prieš valgį. Beje, medžiagų apykaitą ypač suaktyvina ledinis vanduo. Kūnas turi sunaudoti daugiau energijos (papildomų kalorijų), kad jį sušildytų.

 

  • Vanduo suteikia energijos. Pajutus, kad stinga jėgų ir energijos, reikėtų iš karto išgerti bent šiek tiek vandens. Dėl dehidratacijos žmogus jaučiasi pavargęs. Vartojant pakankamai vandens širdis gali efektyviau pumpuoti kraują. Be to, vanduo gali padėti pernešti deguonį ir kitus gyvybiškai svarbius mikroelementus į kūno ląsteles.

 

  • Vanduo mažina stresą. Maždaug 70 – 80 % smegenų audinio sudaro vanduo. Kai organizmas yra dehidratuotas, kūnas ir protas patiria stresą. Beje, troškulio jausmas reiškia, kad organizmas jau yra šiek tiek dehidratuotas. Sumažinti stresą galima tiesiog visada šalia savęs turint vandens stiklinę ar buteliuką ir gurkšnojant vandenį.

 

  • Vanduo mažina nerimą. Zen budistų vienuoliai naudoja vandens elementus meditaciniuose soduose šimtus metų dėl nuostabiai raminančių jų garsų. Moksliniai tyrimai taip pat parodė, kad gamtos garsai (tekančio vandens ir bangų mūšos) gali padėti sumažinti nerimą. Neturite tokio sodo? Ramybės oazę galima susikurti ir namuose. Pavyzdžiui, ant darbo stalo laikyti miniatiūrinį fontanėlį arba įsigyti gamtos garsų muzikos albumą, kurio rekomenduojama klausytis darbo pertraukėlių metu arba tada, kai norite atsipalaiduoti, nuraminti protą ir mintis.

 

  • Vanduo stiprina ir tonizuoja raumenis. Vanduo padeda išvengti raumenų mėšlungio ir kelių sąnarių skausmo bei traškėjimo. Kai organizmui netrūksta vandens, galima sportuoti ilgiau ir intensyviau, nejaučiant labai stipraus nuovargio.

 

  • Vanduo puoselėja odą. Dėl dehidratacijos labiau išryškėja smulkios raukšleles ir gilios raukšlės. Vanduo yra geriausia grožio priemonė, vartojama į vidų. Geriant vandenį odos ląstelės geriau aprūpinamos skysčiais, todėl veidas atrodo jaunesnis. Vanduo taip pat padeda pašalinti odos nešvarumus, suaktyvina kraujotaką ir suteikia odai sveiko švytėjimo. Be to, vanduo gali sumažinti arba net panaikinti apelsino žievelės efektą (celiulitą) ant šlaunų.

 

  • Vanduo stiprina plaukus. Daugybę metų plaukų kirpėjai ir stilistai kartoja, kad plaukų skalavimas vėsiu vandeniu suteikia jiems sveiko žvilgesio. Ar tai tiesa? Taip! Žema temperatūra lygina plaukų žvynelius, todėl plaukai tampa glotnesni ir labiau atspindi šviesą. Plaukai tampa paklusnesni, trenkant minkštame vandenyje, nes minkštame vandenyje yra mažiau ištirpusių mineralinių druskų (molekulių, dėl kurių plaukai tampa šiukštesni ir labiau veliasi). Jeigu vandentiekio vanduo labai kietas, specialistai rekomenduoja įsirengti vandens filtrą vonioje ar duše. Be to, minkštas vanduo padeda ilgiau išsaugoti gražią dažytų plaukų spalvą.

 

  • Vanduo gerina virškinimą. Be skaidulų vanduo yra labai svarbus geram virškinimui. Vanduo padeda tirpdyti atliekų daleles ir lengvai pašalinti iš virškinamojo trakto. Kai organizmas yra dehidratuotas, kūnas sugeria visą vandenį ir išsausėja žarnynas, todėl pasunkėja atliekų šalinimo procesas.

 

  • Vanduo mažina inkstų akmenis. Pastaruoju metu susirgimų skausminga inkstų akmenlige mastai dideli. Viena iš galimų priežasčių yra ta, kad žmonės, įskaitant vaikus, negeria pakankamai vandens. Vanduo tirpdo šlapime druskas ir mineralines medžiagas, iš kurių susiformuoja kieti kristaliniai dariniai, žinomi kaip inkstų akmenys. Inkstų akmenys negali susiformuoti gerai atskiestame šlapime. Taigi, inkstų akmenų riziką sumažina vandens vartojimas.

 

Ar jūs geriate pakankamai vandens? Daugelis sveikų suaugusiųjų geria tiek, kiek pakanka numalšinti troškulį. Tačiau tikslus vandens kiekis priklauso nuo žmogaus ūgio ir svorio, fizinio aktyvumo, orų ir bendros sveikatos būklės. Be to, daugiau vandens vartoti reikia tiems, kurie sportuoja ir intensyviai prakaituoja. Nepatinka vandens skonis? Paskaninkite jį įvairiais priedais. Pavyzdžiui, galima gerti paprastą gazuotą vandenį, vandenį su įvairiais natūraliais priedais (citrinų griežinėliais, mėtų lapeliais, spanguolių sultimis), nesaldintą arbatą be kofeino, valgyti daugiau sultingų vaisių, uogų ir daržovių (ypač daug vandens yra arbūzuose, melionuose, agurkuose, salieruose, salotose, kopūstuose ir braškėse).