Žiemos sportas daugeliui žmonių yra aktyvus poilsis ant sniego ir ledo, dažniausiai didelėse aukštumose. Šaltuoju metu paprastai mes jaučiamės aptingę ir apsnūdę, norime jaukiai įsirangyti į lovą po šimtu antklodžių ir pledų ir miegoti visą dieną. Tačiau reikėtų pasistengti įveikti šį tingulį ir išeiti pasimėgauti gražiu, žiemišku oru. Žiemos sportas padeda formuoti raumenis, didina ištvermę ir gerina pusiausvyros jausmą. Niekada nevėlu išmokti slidinėti, čiuožti su pačiūžomis ar žaisti ledo ritulį!

 

sportas

7 priežastys užsiimti žiemos sportu:

 

  • Degina kalorijas. Gerina metabolizmą. Palyginus su treniruotėmis uždarose patalpose, žiemos sportas sudegina daugiau kalorijų. Taip yra todėl, kad kūnui sunkiau išlaikyti normalią temperatūrą. Tačiau, kiek kalorijų bus sudeginama, priklauso nuo individualių asmens savybių, kūno masės indekso ir temperatūros.

 

  • Pagerina širdies ir kraujagyslių sveikatą. Šaltas oras apsunkina širdies darbą ir pradeda greičiau varinėti kraują po kūną. Žmonėms, kurių širdis ir kraujagyslės funkcionuoja normaliai, žiemos sportas gali būti labai naudingas. Slidinėjimas ir žygiavimas (angl. Cross-country) yra viena geriausių sporto rūšių, lavinančių ištvermę ir deginančių kalorijas.

 

  • Skatina gerti daugiau vandens. Buvimas ilgą laiką šaltame ore turi vieną nepageidaujamą poveikį sveikatai. Štai kodėl reikia gerti skysčių ir šildytis kuo daugiau. Kūnas gamina prakaitą, kuris greitai išgaruoja dėl šalto ir sauso oro. Galite patys nesuprasti, kiek daug vandens netenkate, tačiau labai svarbu gerti jo pakankamai visą dieną, kai užsiimama žiemos sportu. Nereikėtų laukti, kol aplankys troškulio jausmas, gerti vandenį dažnai ir daryti reguliarias pertraukėles, kad organizmas sušiltų.

 

  • Didina ištvermę. Žiemos metu raumenys neretai būna sustingę ir aptingę, bet padidinus aktyvumo lygį, tampa lengviau geriau pasirodyti. Ilgainiui kūnas pripras prie fizinių pastangų ir padidės ištvermė, padaugės fizinių jėgų.

 

  • Padidina vitamino D lygį organizme. Net jeigu lauke šalta, saulė gali būti aktyvi. Žiemą natūrali dienos šviesa yra labiau ribojama, todėl teigiamas poveikis yra dar didesnis. Dienos šviesa, ypač žiemą, gali paskatinti vitamino D gamybą, o jis stiprina kaulus ir raumenis.

 

  • Gerina nuotaiką. Didina pozityvumą. Vasarą, ypač kai yra karšta ir drėgna, oras slegia ir norisi pasislėpti kur nors pavėsyje. Žiemą, kai oras žvarbus, įsijungia organizmo apsauginės sistemos, kad kūnas išliktų šiltas. Šiuo metu taip pat išsiskiria ir endorfinai. Štai kodėl jaučiamės tokie laimingi ir atsipalaidavę, užsiimdami žiemos sportu. Labai dažnai žiemą jaučiamės tarsi būtume įkalinti namuose ir tai gali paskatinti vadinamąją „žiemos depresiją“. Kad tai pasikeistų ir pralinksmėtumėte, reikėtų dažniau ištrūkti iš namų, paslidinėti slidėmis, snieglente, pačiuožinėti pačiūžomis ar bent pasivaikščioti per sniego pusnis ir ledą.

 

  • Gerina pusiausvyrą. Žiemos sportas liaupsinamas dėlto, kad padeda pagerinti laikyseną ir pusiausvyros jausmą, kadangi netinkama poza atsistojus ant slidžių nepavyks toli nučiuožti ir net galima skaudžiai susižeisti. Slidžių ir snieglenčių sportas nepaprastai stiprina stuburą ir aplink jį esančius raumenis bei gerina laikyseną. Be to, pagerėja laikysena.