Popietės miegas padeda pagerinti atmintį ir išlikti žvalesniems visą dieną. 10 – 15 minučių verta nusnūsti ir dėl geresnės nuotaikos. Daugelis galvoja, kad popietės miegas yra skirtas mažiems vaikams ir vėliau jis tampa nebereikalingas. Tačiau moksliniai tyrimai rodo visai ką kita: eiti pogulio naudinga ir suaugusiesiems.

 

5 priežastys, kodėl verta prigulti popietės miego:

 

miegas

  • Geresnė atmintis. Tyrėjai iš „Duke-NUS“ medicinos mokyklos Singapūre teigia, kad popietės miegas prieš egzaminą yra toks pat efektyvus kaip informacijos mokymasis mintinai. Tyrime dalyvavo 72 savanoriai, kuriems buvo rodomos prezentacijos apie 12 skirtingų skruzdžių ir krabų rūšių. Tyrėjai paprašė savanorių išmokti visą apie šiuos gyvūnus (pavyzdžiui, kuo jie minta ir kur gyvena). Po 80 minučių paskaitos studentams reikėjo pasirinkti, arba valandą žiūrėti filmą, arba eiti pogulio, arba pasikartoti ką tik išgirstą informaciją. Po laisvos valandos jie vėl 80 minučių skyrė mokymuisi. Po to studentams reikėjo laikyti egzaminą, kurį sudarė 360 klausimų apie skruzdes ir krabus. Ta grupė, kuri ėjo pamiegoti, gavo aukščiausius įvertinimus ir tai tik patvirtino hipotezę, kad miegas padeda geriau įsisavinti informaciją ir sustiprina atmintį. Miegas ne tik pagerina atmintį, bet ir padeda efektyviau spręsti problemas. Valanda pogulio gali pagerinti darbuotojų pasitenkinimą darbu ir produktyvumą. Didelės pasaulio kompanijos, pavyzdžiui, „Google“ tai jau kurį laiką praktikuoja, nes pastebėjo, kad pogulis daro stebuklus!

 

  • Jausitės budresni. JAV kosmoso agentūros „NASA“ atlikti tyrimai su karo lakūnais ir astronautais parodė, kad 40 minučių pogulis pagerina darbingumą 34 % ir budresni net 100 %. Amerikiečių nacionalinė miego asociacija rekomenduoja, mieguistiems vairuotojams sustoti pakelėje ir trumpai nusnūsti, po to išgerti tonizuojančio gėrimo su kofeinu. Tokia praktika gali padėti išvengti skaudžių nelaimių kelyje.

 

  • Padeda atsipalaiduoti. Nemažai pasaulio šalių yra praktikuojama vadinamoji siesta. Pietų Europoje daugelis įmonių vidurdienį užsidaro, kad darbuotojai galėtų valandėlę atsipūsti ir po to vėl kibti į darbus su naujomis jėgomis ir energija.

 

  • Mažesnis nuovargis. 2009 metais atliktas oro eismo kontrolierių, dirbančių naktimis, tyrimas parodė, kad 40 minučių pogulis arba 19 minučių tikro miego padėjo atgauti jėgas pavargusiems ir mieguistiems darbuotojams. Pamiegoję kontrolieriai jautėsi žvalesni ir dėlto darbingesni.

 

  • Geresnė nuotaika. Tai galioja tik trimečiui, tiek šimtametei močiutei, tiek ir vidutinio amžiaus žmonėms. Dažnai nepelnytai pamirštama, kad popietės miegas gali padaryti stebuklą – jei nueisite miegoti, būdami blogos nuotaikos, atsikelsite pailsėję ir geresnės nuotaikos. Moksliniai tyrimai taip pat patvirtino, kad popietės miegas gerina nuotaiką.

 

Žymūs žmonės, kurie eidavo nusnūsti dieną:

 

 

  • Leonardo da Vinci per dieną nusnūsdavo net keletą kartų, kad galėtų mažiau miegoti naktį.
  • Prancūzijos imperatorius Napoleonas eidavo pogulio kasdien.
  • Fizikas Albertas Einšteinas eidavo pogulio kasdien ir miegodavo 10 valandų naktį.
  • Thomas Edisonas šiek tiek gėdijosi to, kad kasdien eina nusnūsti, bet vis tiek tai darydavo kasdien.
  • Eleonor Roosvelt eidavo pasnausti prieš kiekvieną viešą kalbą.