Šiandien, kai daugiausiai laiko praleidžiama, bendraujant internetu, labai svarbu nenusižengti virtualaus bendravimo taisyklėms. Jų nesilaikant gresia ilgam susigadinti reputaciją, pakenkti savo internetiniams ir realaus gyvenimo santykiams.

 

virtualus bendravimas

10 virtualaus bendravimo taisyklių:

 
  • Realiam bendravimui visada teikti pirmenybę. Nėra nieko labiau erzinančio, nei bandyti palaikyti pokalbį su žmogumi, įbedusiu akis į kompiuterio ar telefono ekraną. Jei kambaryje be jūsų yra dar kas nors, nustokite daryti tai, ką darote ir pažvelkite į tą asmenį. Taip pat neatsiliepkite į telefono skambutį, nebent ketinate pasakyti, kad perskambinsite vėliau. Jeigu laukiate svarbaus skambučio, įspėkite asmenį, su kuriuo bendraujate apie tai iš anksto ir atsiprašykite.
 
  • To, ko nepasakytumėte, žiūrėdami žmogui tiesiai į akis, nerašykite ir internete. Jeigu realybėje neprasivardžiuojate, nesikeikiate, tyčia nesidalijate savo nuomone, kuri gali kitus įžeisti, tai kodėl taip darote internete? Nemanykite, kad niekas nesužinos, kaip iš tikrųjų bendraujate internete, socialiniuose tinkluose, forumuose, susirašinėdamas elektroniniais laiškais.
 
  • To, ko neparodytumėte viešai, nerodykite ir internete. Internete nereikėtų publikuoti nuotraukų, kuriose esate apsinuoginęs, apsvaigęs nuo alkoholio ar narkotikų. Taip pat nekelti neredaguotų namų vaizdelių. Ypač jeigu nenorite dėlto turėti problemų su savo viršininku, tėvais, vaikais, kurie kažkada gyvenime gali tai pamatyti.
 
  • Jeigu norite kažkuo pasidalinti ar kažką pasakyti vienam žmogui ar nedidelei pažįstamų grupei, nedarykite internete to viešai – siųskite privačias žinutes. Neverskite kitų pasijausti nepatogiai arba nieko nesupratusiais, pasidalindami kažkokia istorija ar žinute, kurią supranta tik keli žmonės.
 
  • Nesiųsti kvietimo priimti į draugus, jei netrukus ketinate tą žmogų išmesti iš savo draugų sąrašo. Niekas netiki, kad jūs tikrai turite 1000 draugų, bet išmesti vieną iš draugų internete yra įžeidimas. Todėl reikėtų labai gerai pagalvoti, prieš priimant kvietimą draugauti ir pridedant kažkokį žmogų prie savo draugų sąrašo.
 
  • Neapkrauti sistemos milžiniškais failais. Kai kurie žmonės mano, kad siųsti daugybę nuotraukų su įkvepiančiomis mintimis yra nuostabu. Galbūt taip ir yra, bet siunčiant per didelius el. laiškus apkraunama el. paštas ir jame gali greitai nebelikti vietos naujiems ir galimai daug svarbesniems laiškams. Todėl, prieš ką nors siunčiant, rekomenduojama ištrinti senesnį susirašinėjimą su gavėju, taip pat ištrinti nereikalingus failus.
 
  • Gerbti kitų žmonių privatumą. Nepersiųsti informacijos, kuri jums buvo atsiųsta, prieš tai nesuderinus su tuo, kuris jums pirmasis išsiuntė el. laišką. Persiunčiant laiškus keliems vartotojams naudoti BCC eilutę, kad gavėjai negalėtų matyti kitų žmonių, kurie taip pat gavo šią informaciją elektroninių adresų. Nesiųsti kitiems žmonėms nuotraukų ir vaizdo įrašų, negavę tokio leidimo iš žmonių, iš kurių gavote šiuos failus. Atsargiai ir žymėti kitus žmones feisbuke, nes, juos pažymėjus, jie turės priėjimą prie kitų žmonių nuotraukų, nebent jų privatumo nustatymuose bus nurodyta kitaip.
 
  • Nesidalyti kitų žmonių socialiniais įrašais, prieš tai nepatikrinę faktų. Internete rastas vėžio gydymo būdas skamba įspūdingai, bet gali labai nuvilti, paaiškėjus, kad tai apgaulė. Internete sklando daug klaidingų mitų, todėl prieš kažką skelbiant savo paskyroje, įsitikinkite, kad informacija tikrai teisinga.
 
  • Tikrinti el. paštą ir į el. laiškus atsakyti iš karto. Šlamštą, nepageidaujamas ir kažkokias keistas žinutes, be abejo, galima ignoruoti ir iš karto trinti. Tačiau žmonėms, kuriems davėte savo el. pašto adresą arba, jei esate tokioje pozicijoje, kad kiti žmonės tikisi gauti iš jūsų atsakymą, į el. laiškus atsakykite nedelsdami.
 
  • Atnaujinti informaciją internete. Jeigu negalite atnaujinti savo tinklalapio – ištrinkite jį. Internete turėtų būti aktuali informacija, atitinkanti realybę. Apsilankę vartotojai turi žinoti, kokios valandomis gali į jus kreiptis, turi būti nurodytas teisingas adresas (jei internetinis puslapis, pavyzdžiui, skirtas fizinei parduotuvei reklamuoti) ir pan.