Vyrai, moterys ir pirkiniai – stereotipai nemeluoja?
2020-01-30 08:33Spinta lūžta nuo drabužių, tačiau moteris vis tiek neturi ką rengtis – metas į parduotuvę. Tuo tarpu vyras jau kelerius metus nešioja tuos pačius džinsus ir nesuka galvos dėl naujų įsigijimo. Kuri lytis serga apsipirkinėjimo manija, o kuriai vaikščioti prekybos centre – kančia? Kaip prekę renkasi moterys ir kokių pirkimo įpročių laikosi vyrai?
Patinka – nepatinka
Moterys. Juokaujama, kad moterys parduotuvėse galėtų gyventi – neva joms taip patinka apsipirkinėti. Iš tiesų, išstudijavus daugiau kaip 2 000 Jungtinės Karalystės moterų, pastebėta, kad vaikštinėti po prekybos centrą dailiajai lyčiai pabosta jau po dviejų valandų. Beje, teigiama, kad apsipirkinėjimas merginoms dažnai sukelia stresą – ypač erzina, kai nerandama trokštama prekė.
Vyrai. 2013 m. Jungtinėje Karalystėje atlikto tyrimo duomenimis, statistiniam vyrui parduotuvėje atsibosta jau po maždaug 26 min. Apie 80 % apklaustųjų atsakė, kad nemėgsta apsipirkinėti su savo antrosiomis pusėmis, net 45 % teigė visuomet bandantys apsipirkinėjimo išvengti – dėl to yra net pasiryžę meluoti.
Pramogų vieta?
Moterys. Interneto portalo „Shoppercentric“ duomenimis, dailiosios lyties atstovės apsipirkinėjimą įvardija kaip linksmą laisvalaikio pramogą (50 %). Be to, dažnai į prekybos centrus užsuka tik apsižvalgyti ir nieko pirkti (45 %).
Vyrai. Anot „Shoppercentric“, tik du vyrai iš dešimties pripažįsta, kad vaikštinėti po parduotuves gali tapti smagiu laiko praleidimo būdu. Dauguma jų (57 %) tikina, kad mieliau užeina į vieną parduotuvę, per kelias minutes išsirenka norimą prekę ir kuo greičiau skuba namo.
Kas slepiasi spintoje?
Moterys. 2013 m. publikuotais duomenimis, statistinė moteris savo spintoje turi apie 132 drabužius. Palyginimui – statistinis vyras turi apie 43. Tačiau tik 3 % apklaustųjų prisipažino dėvėjusios visus turimus drabužius. Kitos tikina laukiančios tinkamos progos, tačiau drabužio išmesti ar atiduoti neketina. Skaičiuojama, kad daugiausia moterys turi apatinių drabužių, marškinėlių ir suknelių.
Vyrai. Pastaruosius 17 metų JAV buvo stebimi vyrų pirkimo įpročiai, kuriuos pasauliui pristatė interneto portalas „The Manaissance“. Palyginti su 1998 m., šiandienos vyrai kasmet nuperka daugiau kostiumų (107 % daugiau nei 1998 m.), maudymosi rūbų (91 % daugiau), apatinių (84 % daugiau) bei džinsinių kelnių (76 %). Neryškiausiai padidėjo sportinės aprangos pirkimas – viso labo 39 %.
Kur dingsta pinigai?
Moterys. 2014 m. moteriškai avalynei visame pasaulyje buvo išleista apie 567 mlrd. eurų. Naujienų portalas „Mirror“ skaičiuoja, kad statistinė moteris turi 21 porą batų – tarp jų 4 poras, kurios niekuomet nebuvo avėtos ir 5 poras, kurias avėjo vos kartą.
Vyrai. Tais pačiais metais vyriškai avalynei išleista apie 367 mlrd. eurų. Tyrimų instituto „Statistic Brain“ duomenimis, statistiniam vyrui priklauso apie 10 porų batų, įskaitant šlepetes.
Didžiausios problemos
Moterys. Apie 53 % moterų apsipirkinėdamos visuomet susiduria su nemalonumais, – praneša Vartono universiteto Pensilvanijoje mokslininkai. Pastebima, kad labiausiai dailiosios lyties atstoves erzina parduotuvės konsultanto pagalbos trūkumas arba kaip tik perdėtas paslaugų siūlymas.
Vyrai. Apie 48 % stipriosios lyties atstovų tikina, kad apsipirkinėjimas jiems – tikra bėda. Vyrų teigimu, labiausiai nepatinka nerasti laisvos vietos automobiliui ar nusižiūrėtos prekės reikiamo dydžio.
Įdomūs faktai
- Dėl 85 % visų pirkinių atsakingos moterys – tai jos nuperka arba paragina vyrus pirkti.
- Prognozuojama, kad 2028 m. statistinė JAV moteris uždirbs daugiau už statistinį JAV pilietį vyrą.
- Apie 55 % moterų teigia, kad perka ne todėl, jog daiktas yra reikalingas, o todėl, kad tokią pačią prekę įsigijo jos aplinkai artimas žmogus.
- Moterys per savaitę apsipirkinėjimą, parduotuves arba prekės ženklus pamini apie 73 kartus. Vyrai apie tai prabyla vidutiniškai 57 kartus per savaitę.
- Apie 33 % vyrų ir moterų, prieš pirkdami prekę internetu, pirmiausia ieško teigiamų arba neigiamų atsiliepimų.
- Apie 22 % pasaulio gyventojų bent kartą per dieną apsiperka internetu.