Netgi nesidomintys mada žino „Hermès“ prekės ženklą, kuris neįtikėtinai greitai užkariavo mados pasaulį. Prabangūs kūriniai, tokie kaip „Birkin“ krepšys ar dailios šilko skarelės, padėjo sukaupti neregėtus turtus ir vis dar išlieka populiarumo viršūnėje.

 

Hermès dinastijos iškilimasSydney,,Australia,-,11.16.2023:,Hermes,Is,A,French,Fashion,House

   

Thierry Hermès gimė 1801 m. sausio 10-ąją Krėfeldo mieste (Vokietija), tuometinėje Napoleono imperijoje, tad gavo Prancūzijos pilietybę. Užeigos savininko šeimoje augęs berniukas buvo šeštasis vaikas. Gyvenimas jau nuo pradžių jaunuolio negailėjo – netekęs visos šeimos dėl ligų ir karo, 1821 m. našlaitis persikėlė į Prancūziją. Atradęs talentą apdirbti odą, 1837 m. atidarė balnų ir pakinktų parduotuvę Grands Boulevard Paryžiaus rajone. T. Hermès dėmesį skyrė balnų ir vežimų diržų kūrimui. Darbo kokybė ir meistriškumas greitai sulaukė pripažinimo, užtikrino karališkąją globą ir tikro meistro reputaciją. Verslo plėtros paslaptis – ne kiekvienam siuvėjui įkandamas dygsnis, kurį galima atlikti tik rankomis, naudojant dvi adatas ir du vaškuotus lininius siūlus. Diskretiškas subtilumas ir ilgalaikė kokybė pripažinti Paryžiaus parodoje „Universelles“. Thierry sukurti diržai ir kamanos įkūnijo meniškumą ir techninį išradingumą, 1855 m. ir 1867 m. netgi pelnė medalį. Tarp klientų buvo imperatorius Napoleonas III ir jo žmona imperatorienė Eugenie. Vėliau, plėsdamas verslą, vyras atsidavė lagaminų, rankinių ir užtrauktukų gaminimo meistrystei.

 

T. Hermès susilaukė sūnaus Charleso-Emile su žmona Christine Pétronille Pierrart. Sūnus apdovanojo dviem anūkais Adolphe‘u ir Emile-Maurice‘u, kurie dalyvavo kuriant elitinių klientų ratą visame pasaulyje. 1878 m. T. Hermès mirus, sūnus perėmė šeimos verslą. 1880 m. Charlesas-Emile atidarė odinių gaminių parduotuvę Rue du Faubourg Saint-Honoré gatvėje 8-ajame Paryžiaus rajone. Jis buvo atsakingas už verslo įvairinimą, mados namuose pristatė lagaminus, rankines ir kitus odinius gaminius. Tuomet visa mada pasikeitė amžiams. Hermès šeimos sėkmė įkvėpė netgi garsiąją Coco Chanel.

 

Kelių kartų šeimos darbas

 

Garsiojo Thierry vaikaitis Emile-Maurice‘as, pastebėjęs odinių reikmenų paklausą, pradėjo gaminti odinius lagaminus klientams, keliaujantiems automobiliais ar laivais. 1922 m. įgijo išskirtines teises į užtrauktuką. Todėl šis atributas buvo siuvamas ant daugumos rankinių. 1925–1928 m. „Hermès“ pristatė pirmuosius vyriškus drabužius, papuošalus, laikrodžius ir sandalus. 1950 m. įmonės valdymą perėmė Emile-Maurice‘o žentai Robertas Dumas-Hermèsas ir Jeanas René Guerrand‘as. Robertas išgarsėjo 1937 m. sukūręs ikonišką „Hermès“ šilko skarelę, o 1951-aisiais tapo verslo vadovu. Minėta skarelė dėl sudėtingo dizaino ir ryškių spalvų tapo kolekciniu daiktu, ja puošėsi mados ikonos ir karališkieji asmenys. Robertas taip pat sukūrė „Chaîne d‘ancre“ apyrankę, įkvėpimo semdamasis iš Normandijoje prišvartuotų valčių. Jo sūnus Jeanas-Louisas perėmė verslo vairą 1978 m. Jam vadovaujant „Hermès“ namai įžengė į naujas, dar nepažintas teritorijas, prasidėjo batų gamyba, o vėliau pristatyti laikrodžiai ir krištolo dirbiniai. Prabangūs mados namai visame pasaulyje atidarė daugybę parduotuvių. Verslą kurį laiką prižiūrėjo artimas Jeano-Louiso bendražygis Patrickas Thomas, kuris 2003–2006 m. ėjo generalinio direktoriaus pareigas. 2013 m. „Hermès“ vykdomuoju pirmininku tapo Jeano-Louiso sūnėnas Axelis Dumas. Po metų „Hermès“ atidarė penktuosius mados namus Šanchajuje ir naujų parduotuvių visame pasaulyje.

 

Garsiausius kūrinius įkvėpė moterys

 

Pirmoji „Hermès“ sukurta rankinė pasirodė 1922-aisiais. Po 6 metų R. Dumas sukūrė „Sac à dépêches“ rankinę, vėliau pavadintą „Kelly“. Garsiajai rankinei nebuvo lygių – jos troško visi. 1956 m. tapo aukštosios mados ir elito simboliu, mat su ja nufotografuota Monako princesė Grace Kelly. „Birkin“ rankinę 1984 m. sukūrė Jeanas-Louisas, skrydžio iš Paryžiaus į Londoną metu atsitiktinai sutikęs britų aktorę Jane Birkin. Ši pasiguodė negalinti rasti rankinės, tinkančios jos, kaip mamos, poreikiams. Jeanas-Louisas, tuometinis „Hermès“ vykdomasis pirmininkas, greitai pajuto galimybę sukurti unikalią talpią rankinę. Taip gimė stačiakampio formos „Birkin“ rankinė su atvartu ir balno susiuvimu. Dar viena ikoniška „Hermès“ rankinė – „Constance“, pristatyta 1959-aisiais. Rankinę mados namams kūrė Catherine Chaillet ir pavadino savo penktosios dukters vardu. Šis dirbinys žinomas dėl išskirtinio didelio „H“ formos užsegimo.

 

Nuo tada, kai pasirodė „Birkin“ rankinė, jos kaina tik augo. Brangumą lėmė didžiulis garsių žmonių dėmesys ir siekis ją įsigyti. Šias rankines pamėgo daugelis įžymybių – Victoria Beckham, Kylie Jenner, Kim Kardashian, Lady Gaga, Jennifer Lopez ir kitos. O reperis Drake, vis įsigydamas skirtingų spalvų ir faktūrų rankinių, žurnalistams sakė, kad kaupia „Birkin“ kolekciją būsimai mylimajai. Daugeliui suprantama, kad „Birkin“ – daugiau nei tiesiog rankinė, tai meno kūrinys. Šią rankinę nuo pirmo dygsnio siuva vienas amatininkas. Procesas trunka apie 40 valandų. Per šį laiką odos gabalai matuojami, pjaustomi, kruopščiai siuvami rankomis. Rankinei siūti naudojama tik geriausia oda, kruopščiai užtikrinama harmoninga apdaila. Siunčiama taisyti „Birkin“ rankinė grąžinama tiesiai į pirminio kūrėjo rankas. Sakoma, kad jis netgi gali atpažinti savo rankų darbą parduotuvėje. Per metus pagaminama maždaug 12 tūkst. „Birkin“ rankinių. Negana to, „Hermès“ mados namų parduotuvės išrankios klientams. „Birkin“ rankinių negalima tiesiog nusipirkti parduotuvėje – jos siūlomos privačiai geriausiems klientams. Būtent didelė paklausa ir ribota pasiūla lemia drastišką kainų kilimą. Štai pastaruosius kelerius metus maža „Birkin“ rankinė buvo paklausesnė nei didesnės jos versijos, todėl brangesnė. Spalva irgi lemia kainą – trokštamiausios neutralių arba blyškių tonų. Ryškių spalvų rankinės paprastai pigesnės. Brangiausia „Birkin“ rankinė, „Sotheby‘s“ aukcione parduota už 450 tūkst. JAV dolerių, buvo „Himalaya Birkin 30“ su deimantais. Be deimantų ji kainuoja nuo 100 tūkst. iki 250 tūkst. dolerių. Senesni odiniai didesnio dydžio „Birkin“ modeliai su dėvėjimo ženklais parduodami už 10–15 tūkst. dolerių. Mažiausio dydžio naujos „Birkin“ rankinės kaina paprastai svyruoja nuo 25 tūkst. iki 35 tūkst. dolerių.

 

Autorius Monika Budnikienė