Monika Rachinštein, puikiai visiems pažįstama Monikos Ra vardu, – viena įtakingiausių marketingo specialisčių Lietuvoje. Būtent ji padėjo išgarsėti daugeliui šiandieninių socialinių tinklų dievukų. Asmenines ir verslo paskyras administruojanti bei marketingo strategijas kurianti specialistė imasi naujo projekto – sugrąžinti populiarumą prekės ženklui „Olialia“.

   
Monika Ra, Justinos Lukaitytės nuotrauka.

Monika Ra, Justinos Lukaitytės nuotrauka.

 

Monika, kaip kilo mintis imti tokio ambicingo projekto?

 

Tai vienas sėkmingiausių marketingo projektų Lietuvoje – pas mus nevystomas jau dešimtmetį, tačiau vis dar veikiantis Azijos šalyse ir iki šiol nepamirštas; išpopuliarintas užsienyje, nors tuo metu nebuvo socialinių tinklų. Kito tokio prekės ženklo nebuvo per visą Lietuvos istoriją. Pasikalbėję su „Olialia“ kūrėjais ir partneriais supratome, kad šiais laikais plėtojamas projektas sulauktų gerokai didesnio populiarumo ir sėkmės. Taigi, nusprendėme sugrąžinti jį į Lietuvą, kur viskas prasidėjo, ir pasauliui iš naujo pristatyti „Olialia“ prekės ženklą. Visai netrukus partnerius Lietuvoje ir užsienyje pakviesime bendradarbiauti. 25 tūkst. lietuvių moterų subūręs ženklas pakvies visas buvusias dalyves vėl kartu siekti bendro didelio tikslo! Vaikus jau užauginome, kompanijose padirbome, žinių ir kalbos bagažą išplėtėme – pats laikas tapti projekto partneriais ir kartu kurti tai, kam atviras visas pasaulis – pačią sėkmingiausią moterų valdomą marketingo agentūros tinklą pasaulyje.

 

Kokius pagrindinius tikslus sau keliate?

 

Vienas pagrindinių siekių – įgyvendinti „Blondinių salos“ Maldyvuose projektą. Pirmąkart ši idėja paskelbta prieš dešimtmetį, tačiau nuvilnijusi per užsienio žiniasklaidą nugulė į stalčius. Su dabartine socialine medija, pažintimis ir galimybėmis galime paversti šį sumanymą realybe. Jau netrukus vyksime apsitarti su partneriais Dubajuje, Monake, tikimės prijungti ir Meksiką.

 

„Olialia“ ženklą toliau reprezentuos gražios šviesiaplaukės?

 

Moters įvaizdis šiek tiek keisis, bet nenutolsime nuo žavių šviesiaplaukių. Projekto pavadinimas kilęs iš prancūziško jaustuko, kuriuo palydimos gražios moterys, įgarsinamas susižavėjimas, kai pamatoma kažkas nuostabaus. Šviesiaplaukiai žmonės didžiojoje pasaulio dalyje, ypač Tolimuosiuose Rytuose, yra tarsi pasaulio stebuklas, todėl gražios, lieknos, šviesiaplaukės moterys liks „Olialia“ prekės ženklo simboliu. Lietuvaičių išskirtinumu, kad esame ne tik labai protingos, bet ir labai gražios, pagrįstai galime didžiuotis. Išduosiu paslaptį – ir aš netrukus tapsiu blondine. Juk negaliu užsieniečiams pristatyti „Olialia“ ženklo būdama brunetė (šypsosi).

 

Esate pagrįstai vadinama instagramo guru. Kaip iš įprasto marketingo perėjote į socialinius tinklus?

 

Geras marketingo specialistas privalo žinoti naujausias tendencijas. Iš pradžių pastebėjau populiarėjantį feisbuką, bet jis buvo daugiau skirtas susirašyti ir pasižiūrėti, kaip gyvena artimieji. Tačiau netrukus atsirado instagramas, kur visi iš pradžių kėlė šuniukus, kačiukus, prabangias mašinas, gražius drabužius. Šia platformai populiarėjant supratau, kad instagramas gali tapti puikiu įrankiu produktų marketingui. Greta šuniukų ir tobulų kūnų gali būti produktų bei paslaugų reklamos, juk kur žmonių dėmesys – ten geras marketingas.

 

Tačiau dalis žmonių socialinius tinklus ir darbą juose vis dar laiko tuštybe…

 

Žmonės labai mėgsta kalbėti apie dalykus, kurių nesupranta. Kai girdžiu sakant, kad socialiniai tinklai yra tuštybė, suvokiu, kad tas žmogus neturi visiškai jokio supratimo ir išsilavinimo šioje temoje. Instagramas – stiprus įrankis susikurti sceną žinomumui ir išparduoti prekes ar paslaugas. Pritraukti sekėjus ir juos išlaikyti – talentas, o ne tuštybė. Taip pat instagramo administravimas yra darbas, kaip ir visi kiti.

 

Per kokį trumpiausią laiką galima tapti instagramo žvaigžde ir koks geriausias būdas tai pasiekti?

 

Aš tapau žinoma per tris mėnesius, tačiau greičiausiai instagramo žvaigžde, ko gero, tapo L. Suodaitis – vos per porą mėnesių (šypteli). Kalbant rimtai, viskas priklauso nuo tikslų. Jei paskyra yra ekspertinė, siekiama parduoti prekes, paslaugas, žinias, tokiu atveju reikia mažiausiai keturių mėnesių, kad galėtum uždirbti iš socialinių tinklų. Jei asmeninė paskyra, galima išpopuliarėti net ir per dieną, pasitelkus skandalą, apsinuoginimą ar kitą šokiruojantį būdą. Tačiau nepamiršti, kad kaip žmonės pirmą kartą pamatys, taip ir atsimins.

 

Surinkti daug sekėjų tikriausiai lengviau nei juos išlaikyti?

 

Labai svarbu strategija. Man dažnai tenka padirbėti su Lietuvos žvaigždėmis, nes neretas galvoja, kad tiesiog skelbs viską – kur valgė, ką pirko, kur ėjo, ir to pakaks. Tačiau net jei vaniliniai ledai yra mėgstamiausi, vieną dieną užsinorėsime naujo skonio. Iš esmės sekėjams reikia naudos, todėl nuomonės formuotojai turi keisti savo turinį: vieną dieną rodyti kasdienybę, kitą duoti užduotį sekėjams, trečią suteikti vertingų žinių, ketvirtą pabendrauti ir t. t. Auditorijai svarbi emocija: jei nemokėsime tos emocijos suteikti, tapsime nuobodūs, prarasime susidomėjimą ir sekėjus. Patarčiau į socialinius tinklus žiūrėti kaip į televizijos kanalą – reikalingas scenarijus, įdomios temos, motyvacija, emocijos. Šiais laikais televizija su socialiniais tinklais tampa tolygūs. Instagramas – tarsi asmeninis TV kanalas, kuriam programos tinklelį reikia sudaryti gerai apgalvojus.

 

Daugelis sekėjų galvoja, kad pažįsta savo dievaičius. Kiek realybės matome socialiniuose tinkluose?

 

Priklauso nuo nuomonės formuotojo, bet tikrai ne 100 % (šypsosi). Ypač kalbant apie ekspertinę paskyrą. Pavyzdžiui, mano sekėjai mažai žino, kas vyksta asmeniniame gyvenime, tikriausiai nenumano, ar aš išsiskyrusi, ar ne. Žino tik tiek, kad turiu du vaikus, vairuoju „Teslą“. Net jei kalbame apie nuomonės formuotojų asmenines paskyras, rodoma ne daugiau nei 30–40 % realaus gyvenimo.

 

Ar pasitaiko, kad tenka susilaikyti nuo tam tikrų dalykų viešinimo? Ko reikėtų vengti?

 

Teko ir ne kartą. Deja, ne visada paklauso ir tai turi neigiamų pasekmių. Visiems reikėtų vengti santykių aiškinimosi socialiniuose tinkluose. Taip, tai gali pritraukti šimtus tūkstančių sekėjų, bet jie bus laikini. Nerodyti alkoholio ar narkotinių medžiagų vartojimo, rūkymo, vengti keiksmažodžių. Dažnai nuomonės formuotojai pamiršta, kad didžiąją dalį sekėjų sudaro jaunimas, tad daro jam įtaką, formuoja būsimą kartą. Mano nuomone, daugeliui influencerių reikėtų jausti didesnę atsakomybę už savo veiksmus ir žodžius.

 

Kaip žinomumas socialiniuose tinkluose veikia žmogų?

   

Visokių žmonių būna. Kartais „Teleloto“ laimėjęs 50 tūkst. žmogus tampa toks arogantiškas, kad negali susikalbėti. Asmeniškai niekada neatstumiu sekėjų – sutikusi gyvai maloniai pasikalbu, net jei tuo metu laukiu prie gydytojo kabineto (šypteli). Suprantu, kad tam žmogui sukeliu geras emocijas, tai kodėl turėčiau nusisukti? Deja, kai kurie į populiarumą reaguoja kaip į staiga gautą vadžią ir elgiasi lyg susireikšminę vadovai, nesuvokia, kad šiandien jie žvaigždės, o rytoj gali būti niekas. Pasaulis greitai keičiasi, to įrodymas – praeityje garsūs žmonės, apie kuriuos dabar nieko negirdėti. Mano nuomone, susireikšminimas tolygu savižudybei socialiniuose tinkluose.

 

Kokius dalykus reikėtų apsvarstyti prieš siekiant tapti nuomonės formuotoju?

   

Pastebiu, kad žmonės, kurie nori išpopuliarėti siekdami parduoti paslaugas ar prekes, neįvertina to, kad tarp visų sekėjų atsiras keletas, kurie negražiai komentuos, apkalbės. Derėtų susitaikyti su tuo, kad kitaip nebus ir priimti tai kaip neišvengiamą šalutinį populiarumo poveikį. Socialiniuose tinkluose – kaip mokykloje: populiari mergaitė visada sulaukia ne tik susižavėjimo, bet ir neapykantos lavinos.

 

Kaip manote, ar dėl socialinių tinklų neprarandame gebėjimo džiaugtis akimirka, o ne tik ją tobulai užfiksuoti?

 

Tai didelė problema, bet turime susitaikyti – tokia karta, toks laikmetis. Manau, už 50 metų vaikščiosime su kontaktiniais lęšiais, kurie nuskenuos ir pateiks visą informaciją apie sutiktą žmogų, nereikės jokių socialinių tinklų. Pati labai mėgstu ramybę, vienatvę, laiką gamtoje. Dažnai nespėju užfiksuoti ir parodyti grožio, nes noriu pati juo pasidžiaugti. Daug kas priklauso nuo charakterio. Visgi net ir be socialinių tinklų dažnas šiuolaikinis žmogus nespėja džiaugtis akimirka, ką jau kalbėti apie nuomonės formuotojus, kurie turi sukurti gražų vaizdo įrašą ar tobulą nuotrauką.

 

Dalis nuomonės formuotojų žinomi tik instagrame. Kas nutiktų, jei vieną dieną socialinių tinklų neliktų?

 

Netikiu, kad neliks, tiesiog bus sukurtos naujos versijos, galbūt virtualūs pasauliai, kuriuose gyvens mūsų sukurti avatarai ir tokiu būdu kiekvienas galėsime būti žvaigždėmis. O jei tikrai vieną dieną neliktų socialinių tinklų, mus ištiktų toks pat likimas, kaip kadaise buvusių žinomų žmonių, kurių šlovės valanda baigėsi: vieni rastų kitas veiklas, kiti emigruotų, treti įniktų į priklausomybes ir t. t. Priklauso nuo kiekvieno žmogaus individualiai. Kaip tik neseniai vienoje televizijos laidoje kalbėjome, kad yra tam tikra kategorija nuomonės formuotojų, kurie socialiniuose tinkluose uždirbtus pinigus sumaniai investuoja į verslus. Jie nepražus, jei ateityje socialinių tinklų aktualumas kardinaliai keisis. Na, o tie, kurie visus pinigus išleidžia prabangos prekėms, gali atsidurti sudėtingoje situacijoje.

 

Kiek laiko praleidžiate socialiniuose tinkluose?

   

Pastaruoju metu turėjau gana ilgą pertrauką. Negalėjau jiems skirti laiko, nes įeidinėjau į Monako ir Dubajaus rinkas, todėl naudojau paruoštukus. Visgi nerekomenduoju ilgam dingti iš socialinių tinkų, nes sugadinsite savo algoritmą ir viską reikės pradėti iš naujo. Jei norite pailsėti, pasiruoškite mėnesiui į priekį, ką galite kelti. Žinoma, poilsio poreikis yra suprantamas, nes turinio kūrimas – intelektualinis darbas, reikalaujantis daug laiko, pastangų, energijos, idėjų generavimo. Jei nepailsėsi, gresia perdegimas, kaip ir bet kuriame kitame darbe.

 

Ar sekėjų skaičiui kam nors pavyktų aplenkti šiandien populiariausius nuomonės formuotojus?

 

Niekas niekada nežino, kaip gali nutikti. Kartos keičiasi, keičiasi ir nuomonės formuotojai. Kiekvieno siekiamybė turėtų būti geriausias rezultatas, nes viskas yra įmanoma. Dabartinius influencerius turi kažkas pakeisti, juk nebus žvaigždėmis iki smerties (šypsosi).

 

Kaip bėga jūsų laisvalaikis? Tikriausiai jo metu nestebite socialinių tinklų turinio?

 

Iš tiesų seku tik savo klientus ir kelias užsienietiškas paskyras, iš kurių galiu semtis žinių, patirties. Manęs nedomina kitų asmeniniai gyvenimai. Laisvalaikiu mėgstu skaityti knygas, būtinai popierines, nes dievinu jų kvapą. Jei kas leistų, knygyne galėčiau nakvoti (juokiasi). Esu Ožiaragis, todėl geriausias laisvalaikis man yra darbas: kelionės ir susitikimai su partneriais, santykių kūrimas, strategavimas, idėjų generavimas. Nuo įtempto intelektualinio darbo pailsiu klausydamasi hipnozių, medituodama. Jei noriu nuo visko pailsėti, renkuosi ramybę atokiame nežinomame viešbutyje, būtinai su meditacijų kambariu. Dažniausiai vykstu su sese, su kuria kartu ir dirbame. Man dviejų dienų poilsio – sočiai, nes smegenys vėl reikalauja veiklos.

 

Autorius Laima Samulė