Kaip viską suspėti padaryti per 24 valandas? Jeigu dažnai kyla šis klausimas – laikas rasti efektyvesnių būtų, kaip valdyti laiką!

 

"laikas"

Paprastais, bet gerais būdais, kaip valdyti laiką, pasidalijo iš Tadžikistano kilusi, bet dabar Berlyne gyvenanti ir kurianti iliustratorė, tinklaraštininkė ir rašytoja, Jana Frank (dar žinoma kaip Miu Mau). Darbo diena trunka 8 valandas. Jana Frank kiekvieną valandą suskaido į 45 minutes darbo ir 15 minučių kitiems dalykams, kurie padeda atsitraukti nuo darbo ir išvalyti galvą. Pavyzdžiui, 45 minutes jie piešia iliustracijas, o 15 minučių skiria elektroniniams laiškams atsakyti ir skambučiams verslo partneriams. Tie, kurie dirba namuose, gali tas 15 minučių skirti namų reikalams tvarkyti. Juk namuose visada yra ką daryti. Kai Ukrainoje garsi iliustratorė sužinojo, kad serga vėžiu ir atsigavusi po operacijos dirbo su darbų vadovu. Jauna moteris turėjo daugybę planų ir projektų ir norėjo viską suspėti padaryti. Tačiau tada ji suprato, kad vienu metu ji gali padaryti tik keletą kokybiškų projektų. Todėl ji nusprendė neprisiimti per daug darbų ir skirti vienam projektui užtektinai laiko. Tik tada ji imdavosi naujo.

 

7patarimai, kaip išmokti valdyti laiką:

 

  • Planuoti laiką. Rekomenduojama įdėmiai apgalvoti savaitę ir užrašyti visus jos planus. Svarbu būti sąžiningiems. Pavyzdžiui, jei per savaitę 25 valandas žiūrite televiziją, tai taip ir parašykite. Daugeliui žmonių sunku ir skausminga apgalvoti savaitę, atkreipiant dėmesį į kiekvieną detalę. Į dienoraštį reikėtų rašyti viską, įskaitant laiką sportui, valgymą, važiavimą nuo taško A iki B, susitikimus ir t. t. Sudarius tokį sąrašą gali kilti nusivylimas, pamačius, kiek mažai laiko yra skiriama sau. Tačiau reikia atkreipti dėmesį, kad labai sudėtinga kitaip paskirstyti laiką, prieš tai nežinant, kaip tiksliai jis praleidžiamas.

 

  • Išmokti sakyti „ne“. Išjungti telefoną ir garsinį signalą. Jei kas nors prašo, ką nors padaryti, nors iš tikrųjų neturite laiko, mandagiai, bet tvirtai taip ir pasakykite ir nesijauskite dėlto kalti. Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl žmonės nuolatos yra užsiėmę ir apsikrovę darbais, nes jie nemoka nustatyti asmenines ribas ir pasakyti „ne“. Atsisakydami padaryti vienus dalykus, galėsite skirti daugiau laiko tiems, kurie yra iš tiesų jums svarbūs. Išmokus pasakyti „ne“, galima sutaupyti laiko iš tiesų svarbiems darbams, šeimai, draugams, sveikatos priežiūrai.

 

  • Susidaryti tikslų darbų planą. Ne tik susirašyti būtinus padaryti darbus, bet ir prie jų pažymėti, kiek laiko planuojama užtrukti. Sąrašai yra visada naudingi. Tiksliai žinant, kiek laiko reikės vienam ar kitam darbui atlikti, bus lengviau nuspręsti, kam reikėtų teikti prioritetą. Paprastai žmonės pirmenybę suteikia darbams, kuriuos galima padaryti nedelsiant.

 

  • Planuoti laiką gali padėti kompiuteris ir išmanieji telefonai. Verta išbandyti asmenines laiko valdymo programėles, kurios primins apie jūsų dienos planus. Technologijos padeda atsikratyti krūvos popierių, kurie neretai kelia papildomą stresą. Naudojimasis šiomis programėlėmis padeda gyvenimą ir laiko planavimą padaryti lengvesnį ir patogesnį.

 

  • Daryti keletą darbų vienu metu. Ne visus darbus galima daryti vienu metu. Kartais tai net gali sukelti pavojų gyvybei (kalbėjimas telefonu ir automobilio vairavimas).Tačiau kai ką – tikrai taip. Pavyzdžiui, žiūrėdami televizorių, galite susimokėti mokesčius. Pastebėta, kad moterims geriau sekasi atlikti keletą darbų vienu metu. Dirbdamos visą dieną biure jos gali dar apgalvoti ir vaikų tvarkaraštį, apie namų tvarkymą ir maistą.

 

  • Nesistengti būti perfekcionistu. Nieko blogo būti tokiu, kaip visi. Perfekcionizmas arba perdėtas dėmesys kiekvienai detalei, nesvarbu svarbiai ar nelabai, dažnai yra ne kas kita, o darbų atidėliojimas ir vilkinimas. Rekomenduojama nusistatyti logiškus tikslus, kad pavyktų pasiekti geriausių rezultatų. Per daug dideli tikslai ir viltys gali tik kelti nereikalingą įtampą, bet nepadėti padaryti daugiau.

 

  • Apdovanoti save. Rekomenduojama nepamiršti, kad net ir už nedidelį progresą reikėtų save kuo nors apdovanoti. Tai neturi būti didelis apdovanojimas, bet, pavyzdžiui, toks, kuris padėtų pailsėti nuo nuolatinio skubėjimo. Galima skirti laiko sau arba rasti laiko pasilepinti masažu. Labai svarbu ne tik sunkiai dirbti, bet ir pasidžiaugti puikiais rezultatais.